2012-04-02, 11:56
Medlem
The Punishers avatar
Inget av ovanstående program går att installera från USB, installerar jag ubuntu så står det, No live file system, Kubuntu funkar inte heller står bara och blinkar.

Det som hände var att mitt windows 7 la av. Den loggar inte in , det står BOOTMGR IS COMPRESSED. Press CTRL ALT DEL. Drav villle jag ominstallera. Nån som kan hjälpa mig?

Och vad är den största skillnaden mellan Ubuntu och Kubuntu?
Citera
2012-04-02, 11:58
Medlem
The Punishers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Punisher
Inget av ovanstående program går att installera från USB, installerar jag ubuntu så står det, No live file system, Kubuntu funkar inte heller står bara och blinkar.

Det som hände var att mitt windows 7 la av. Den loggar inte in , det står BOOTMGR IS COMPRESSED. Press CTRL ALT DEL. Drav villle jag ominstallera. Nån som kan hjälpa mig?

Eller rättare sagt, det står "cant find media containing live file system"
Citera
2012-04-02, 12:02
Medlem
hade samma problem. gjorde jag det med cd, fungerade utmärkt.
Citera
2012-04-02, 14:29
Medlem
Citat:

Kubuntu är mer eller mindre Ubunute med KDE istället för Gnome. Samma sak med Xubuntu osv.

Vill ha ha KDE (som jag t.ex), så är antingen OpenSUSE eller valfri dist + KDE att föredra, men det står såklart i relation till hur mycket du vill greja på. Men både OpenSUSE och Kubuntu är rätt plug'n'play.

Ang USB så kan det bero på massa saker, så för att göra en lång historia kort, bränn en skiva istället
Citera
2012-04-02, 21:37
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Eller rättare sagt, det står "cant find media containing live file system"

Prova en annan USB-port. Moderna datorer har vanligtvis blåfärgade USB 3-portar och svartfärgade USB 2-portar, och de behöver inte använda samma styrkrets i datorn, så det kan vara värt att prova en annan port.
Citera
2012-04-04, 18:39
Medlem
L4V4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Prova en annan USB-port. Moderna datorer har vanligtvis blåfärgade USB 3-portar och svartfärgade USB 2-portar, och de behöver inte använda samma styrkrets i datorn, så det kan vara värt att prova en annan port.

Har en gammal dator som jag nyligen installerade Backtrack på. Dator har inga USB 3 portal, dock funkade inte en enda port förutom en på baksidan. Så det kan vara värt att testa runt med de olika portarna oavsett om de är USB 2 eller 3.
Citera
2012-04-08, 23:01
Medlem
Lite offtopic, men påtal om USB, på min bärbara fungerar det bara på 1 usb (boot), samt så på 1 port har jag bara läs-rättigheter (även som root), går bra på annan port dock. inte orkat forska så mycket i det, men skumt äre allt..
Citera
2012-04-09, 02:09
Medlem
Mustighets avatar
använd tex UNetbootin för att göra usbstickan bootbar på ett smidigt sätt.

om du bara vill fixa windows 7's boot manager så kan man starta en kommandotolk mha skivan där man kan använda bootrec för att reparera bootsektor,mbr och allt såntdär

e:Kubuntu är gjort för att köra KDE på och ubuntu kör Gnome som fönsterhanterade.
Citera
2012-04-09, 11:13
Medlem
Zoms avatar
Rubrik åtgärdad.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem