• 1
  • 2
2012-04-01, 23:13
Medlem
Ska ta det kort och tydligt.

Vi har varit tillsammans i 2 år, hon pluggar i min hemstad och har inte så många vänner jag får vara både hennes flickvän och pojkvän men det har jag fullt förståelse för, jag finns där för henne och allt när hon int ehar någon annan, ibland umgås hon med min familj men det räcker helt enkelt inte. Men hon tar föör mycket av min fritid också, jag har andra vänner och andra saker att göra, har plugg att sköta och ett deltidjobb fast nu på sistone har det blivit överdrivet jobbigt, jag måste tydligen va med henne VARJE DAG! och hon börjar bli sur över allt jag gör ibland även mina ansiktsvanor. Jag kan vara med henne en hel vecka i streck men skiter jag i att gå till henne EN DAG så blir hon sur och blir riktigt jobbig jag orkar bara inte med detta men vad kan jag göra? Jag älskar henne mer än allt och planerar att gifta oss då det är dags snart känner vi men frågan är om jag kommer klara av detta i framtiden? För exakt 5 minuter sen la hon bara på luren utan att säga hejdå bara för att jag vägrade gå till henne ikväll notera att jag redan varit hos henne idag tidigare på dagen. Jag har börjat tröttna grovt på detta och jag vet inte vad jag ska ta mig till
Citera
2012-04-01, 23:16
Medlem
Det borde vara ytterst krävande och kvävande att bli behandlad så..
Har du försökt prata med henne om det? Så hon får en chans att förstå dig
innan det blir droppen och du inte orkar mer? Kommunikation är en stor del i ett förhållande.

Lycka till och ta hand om dig.
Citera
2012-04-01, 23:17
Medlem
ganglere2s avatar
Ge bort henne.
Citera
2012-04-01, 23:19
Medlem
snewss avatar
Dumpa henne , ålder ?
Citera
2012-04-01, 23:19
Medlem
Hon är nog så inne i sin obession att hon inte märker att hon har fått nån slags psykos. Prata med henne.
Citera
2012-04-01, 23:20
Medlem
Jag har pratat med henne, hon skärper sig en vecka sen blir det som vanligt igen det värsta av allt är att jag får dåligt samvete över det. Jag bad henne åka hem till sin familj ett tag eftersom jag behövde tid för mig själv och plugget, hon lyssnade men den veckan hon var borta gjorde hon värre än vad hon normalt gör här
Citera
2012-04-01, 23:23
Medlem
Katnisss avatar
Något som jag tycker känns uppenbart är att hon är beroende av dig, samtidigt som du har lite "toffel"-tendenser. Hon har väl precis som du säger bara dig att luta sig tillbaka mot, och är förmodligen rädd att bli ensam. Hennes enda makt mot dig är att sura, vilket hon använder en hel del tydligen. Men du gör henne inte en tjänst genom att göra som hon vill.

Träffar hon folk i vardagen? Eller är hon rätt så isolerad? För jag säger bara; Om det är så här nu, så vänta tills ni är gifta! Hur gamla är ni?
Citera
2012-04-01, 23:25
Medlem
Neveus avatar
Är exakt samma sak här, dock har jag under mina år lärt mig att jag gör mina saker ändå sen får hon vara sur, grinig eller ledsen. Fick också dåligt samvete men som sagt, one life, live it. Det roliga är att hon gillar att jag är självständig, tro mig om du daddar och jämt passar upp kommer hon förlora all respekt för dig , lycka till!
Senast redigerad av Neveu 2012-04-02 kl. 00:11.
Citera
2012-04-01, 23:29
Medlem
Bongmons avatar
Säg de till henne. Exakt som du skrev här.

Se hur hon reagerar, förstår hon inte din sits så bör du nog avsluta saker med henne, för då kan hon inte någonsin förstå hur du känner och att du behöver ett liv utanför henne.
Du vill ju inte anpassa hela ditt liv efter henne, oavsett hur mycket du älskar henne.

Har du tur så blir hon ledsen, ni bråkar, saker blir hellvete, men hon inser att du också är en människa och inte bara hennes pojkvän. Hon anpassar sig lite åt situationen och saker blir bättre för alla.
Citera
2012-04-01, 23:30
Medlem
RadikalFails avatar
Är det verkligen värt att gifta sig med henne?
Och så krävande?

Hon beter sig som en snorunge på ren svenska.
Hon försöker leva ett liv genom dig och det är inte hållbart i längden.

Du gör hur du vill, men jag hade dumpat.
Citera
2012-04-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katniss
Något som jag tycker känns uppenbart är att hon är beroende av dig, samtidigt som du har lite "toffel"-tendenser. Hon har väl precis som du säger bara dig att luta sig tillbaka mot, och är förmodligen rädd att bli ensam. Hennes enda makt mot dig är att sura, vilket hon använder en hel del tydligen. Men du gör henne inte en tjänst genom att göra som hon vill.

Träffar hon folk i vardagen? Eller är hon rätt så isolerad? För jag säger bara; Om det är så här nu, så vänta tills ni är gifta! Hur gamla är ni?

Hon går till skolan någon gång i veckan(universitete) där hon träffar folk ibland men resten av tiden sitter hon hemma som du sa helt isolerad och jag som sagt får dåligt samvete och känner att jag är den som måste va hos henne när hon är sur och ledsen eller deprimerad av sin ensamhet. Det har varit så ett bra tag nu.. jag är 24 hon 22, Förut kunde jag inte ens säga till henne att jag inte orkade komma till henne men jag har fått så nog att jag ibland kan säga att hon är jobbig och att jag inte orkar med henne längre vilket jag självklart mår dåligt över 5 minuter senare jag vet bara inte hur jag ska hantera detta längre jag kan inte andas längre
Citera
2012-04-01, 23:36
Medlem
Jo det blir ju så automatiskt, jag börjar strunta i hur sur hon blir utan gör saker endå och förväntar mig att hon förlåter senare men då får ja gå genom ett helvete av mycket snack som " du älskar inte mig" "du bryr dig inte om mig" "gå va me dina andra flickvänner(mina polare killar) "...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in