2012-04-01, 21:40
Medlem
SanAntons avatar
Hej alla!

Efter en otursam LoL-match för några veckor sedan så råkade mitt headset falla av och i hög hastighet rotera in i en betongvägg med följden att sladden slets ut ur både hörlurs- och mikrofonuttaget. När jag sedan satte in headsetet igen så lät det något förfärligt i hörlurarna både hos mig och min Skype-kamrat. Efter en enkel felsökning kom jag fram till att det var mikrofonuttaget som var källan till oljudet och inte headsetet.

Oljudet kommer alltså när jag sätter in mikrofonkontakten i uttaget, och det låter extremt högt i hörlurarna, inte utanför. Jag gissar på att det är hårdvaran som har gått sönder, alltså själva uttaget, men jag är inget proffs på såna här saker och hoppas att någon av er kan komma på vad det är för fel.
Citera
2012-04-02, 21:53
Medlem
Run3s avatar
Du kan nog inte göra mycket mer än att lämna in den för lagning alternativt skruva upp och be till gudarna att du inte förstör något mer. :P
En laptop är ju en rätt integrerad lösning, så jag skulle rösta på alternativ 1, även om det suger lite. Alternativt kanske man kan testa med en USB-mick, men det löser ju inte att mickuttaget är paj.
Citera
2012-04-02, 23:33
Medlem
SanAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Du kan nog inte göra mycket mer än att lämna in den för lagning alternativt skruva upp och be till gudarna att du inte förstör något mer. :P
En laptop är ju en rätt integrerad lösning, så jag skulle rösta på alternativ 1, även om det suger lite. Alternativt kanske man kan testa med en USB-mick, men det löser ju inte att mickuttaget är paj.
Okej, som jag trodde då... Hinner tyvärr inte lämna in den då jag använder den dagligen. Får se hur jag löser det. Tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in