2012-04-01, 20:26
Medlem
Hade tnkt fixa och trixa lite med min dator, och nu r det shr att jag vill ta bort diverse filer som ligger inuti en .dll fil, sjlva filen ligger dock i system32 vilket gr det lite komplicerat.
Jag har ppnat filen med resource hacker och ven gjort mig till full administratr men nd s fungerar det inte. Sjlv s tycker jag det r vldigt skumt d jag kan byta namn p filer i sys32 och ven skapa nya filer dr men jag kan inte ta bort vissa saker inuti specifika filer.

Vad god och hjlp mig med detta, otroligt uppskattat.
Citera
2012-04-01, 20:41
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needsleep
Hade tnkt fixa och trixa lite med min dator, och nu r det shr att jag vill ta bort diverse filer som ligger inuti en .dll fil, sjlva filen ligger dock i system32 vilket gr det lite komplicerat.
Jag har ppnat filen med resource hacker och ven gjort mig till full administratr men nd s fungerar det inte. Sjlv s tycker jag det r vldigt skumt d jag kan byta namn p filer i sys32 och ven skapa nya filer dr men jag kan inte ta bort vissa saker inuti specifika filer.

Vad god och hjlp mig med detta, otroligt uppskattat.
"Ta bort filer inuti en .dll-fil"

Entries i PE-headern, eller? Isf ska du nog frvnta dig att bde det ena och det andra hnger sig.

Vad r det fr fil?
Citera
2012-04-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chevron
"Ta bort filer inuti en .dll-fil"

Entries i PE-headern, eller? Isf ska du nog frvnta dig att bde det ena och det andra hnger sig.

Vad r det fr fil?

Nejd, det blir inga problem. Ska bara ta bort lite image filer, s ingen fara alls.
authui.dll r filen, du har den frmodligen ocks p din dator om du kr med windows.

Frgan r dock hur man lyckas ta bort en liten del av en .dll fil..
Citera
2012-04-01, 21:21
Medlem
Citat:
Nejd, det blir inga problem.
Vad fr dig att tro att det inte blir problem? Resurserna finns ju dr drfr att de anvnds av ngot i dll:en.
Citera
2012-04-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf T
Vad fr dig att tro att det inte blir problem? Resurserna finns ju dr drfr att de anvnds av ngot i dll:en.

Varfr argumenterar du?
Det blir inga problem, punkt slut. Du fr grna yttra dig om du har ngot frslag om hur man gr detta.
Citera
2012-04-01, 21:27
Medlem
Citat:
Varfr argumenterar du?
Drfr att jag tror du har fel. Vad tror du sjlv egentligen? Tror du att programmerarna hos Microsoft har skyfflat in bilder i dll:en bara fr skojs skull?
Citera
2012-04-01, 21:48
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Varfr argumenterar du?
Det blir inga problem, punkt slut. Du fr grna yttra dig om du har ngot frslag om hur man gr detta.
Om du med sdan skerhet vet detta, hur kan du ens ha problem med att genomfra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in