Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Problemet med din metod med hänvisning till posthistorik hos en användare.
Om du skriver det i en rapport och förväntar dig att moderatorn ska göra något åt det så faller det på att den moderatorn bara kan åtgärda inlägg som ligger inom dennes behörighet.
För övrigt är jag rätt säker på att moderatorerna inom sina egna forum har rätt bra koll på vilka som har en tendens att posta OT-inlägg.
Den springande punkten är att vi användare helt enkelt rapporterar OT när vi ser det, motiveringar behövs inte, är inlägget OT så är det.
Jag borde kanske precisera mig: det rör sig om rapportering inom ett forum, en omöjlig medlem med verksamhet i flera forum bör upplysas genom ett privat meddelande till respektive moderator.
En kedja av OT-inlägg inom loppet av några timmar i samma tråd är graverande, det bör komma moderatorn till kännedom.
Jag håller inte med om att moderatorerna alltid har bra koll, möjligen för att de mer seriösa medlemmarna har givit upp hoppet och/eller inte rapporterar i utsatta trådar. Sker inga rapporter är det inte säkert att moderatorerna rensar bort OT-inläggen, om så sker är risken överhängande att "rättshaveristerna" tillåts att verka onödigt länge innan de gör bort sig i andra trådar där rapporteringen fungerar.
Slutligen, en motivering visar på att rapportören tänkt till lite, att det inte rör sig om en hämndaktion, det kan inte vara så att vi får en "pöbel" som gör allt för att märka meningsmotståndare. Dessutom, oskäliga rapporteringar bör beivras på samma sätt som OT-inlägg, därför är motiveringar bra enligt min mening.