2012-04-06, 15:13
Medlem
Fnordss avatar
Bara jag som reagerar på AB's artikelavslut? Låter som att journalisten fått kalla fötter vad gäller att köra förövarnas story rakt av.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14643004.ab

"Detta har hänt – dag för dag
(...)
5 april

De anhållna pojkarna ska ha sagt i förhör att de handlat i nödvärn då mannen ska ha slagit tillbaka."
Citera
2012-04-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords
Bara jag som reagerar på AB's artikelavslut? Låter som att journalisten fått kalla fötter vad gäller att köra förövarnas story rakt av.

(...)
5 april

De anhållna pojkarna ska ha sagt i förhör att de handlat i nödvärn då mannen ska ha slagit tillbaka."
Det var en totalt huvudlös definition av begreppet nödvärn...!!
Citera
2012-04-06, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edsel
Otroligt ändå vilken kraft media har. Först lyckas de nästan tiga ihjäl händelsen som sådan. När nyheten sedan ändå får fäste gör man allt för att grumla sikten och blanda bort korten för nyhetskonsumenterna, vilket man får sägas lyckas ganska bra med. Man fokuserar på en okänd hjälte av utländsk börd som många andra vittnen menar egentligen inte ens existerar. Man förvandlar förövare till offer och brottsoffer till provokatör. Man lyfter skulden/ansvaret från killarnas axlar och lägger den på samhället.

Och när rättegången väl är över och killarna får sina obligatoriska fem-sex månader på ungdomsvårdsskola tar det inte lång tid förrän händelsen har lämnat allmänhetens medvetande. Det hela glöms bort. "Vad var det som hände egentligen", tänker folk och låter sina sinnen sköljas rena av trams-TV. Svensk media i sin prydo.

Så du tror på fullt allvar att polisen som kollat på övervakningsfilmen ljuger om somaliern som ingrep för att rädda pensionären? Och i konspiration med all media. Ta av dig foliehatten din rasist..
Citera
2012-04-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shade.
Så du tror på fullt allvar att polisen som kollat på övervakningsfilmen ljuger om somaliern som ingrep för att rädda pensionären? Och i konspiration med all media. Ta av dig foliehatten din rasist..
Finns misshandeln på film? Det var mer än jag visste.
Citera
2012-04-06, 15:33
Medlem
Vad jag förstått ,,,så finns det ingen film på somalien,,, utan det är en utsaga från GM.
Har jag fel ,tacksam för länk....
Citera
2012-04-06, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yojiimbo
Vad jag förstått ,,,så finns det ingen film på somalien,,, utan det är en utsaga från GM.
Har jag fel ,tacksam för länk....

Fel. Gärningsmännen och somaliern som försökte stoppa misshandel finns på film.

Citat:
Alla pojkarna finns på övervakningsfilm . Där framgår också att en vuxen man ingripit och försökt rädda hundägaren från Bergsjön undan sparkar och slag.
Mannen var i sällskap med en kvinna. I vilken mån hon tagit del av försvaret av den illa misshandlade Carl-Eric är mer oklart.
Polisen ber nu allmänheten om hjälp att hitta paret.
– Den här mannen har gjort en modig insats. Vi har letat efter honom i två veckor nu, men kan inte finna honom. Det vore förstås värdefullt för oss att få prata med honom. Han kan ha intressanta saker att berätta, konstaterar kriminalinspektör Håkan Ohlson.
Möjligen har mannen själv fått lättare skador under ingripandet.
Har ni något signalement på den person ni söker?
– Ja, både mannen och kvinnan har somaliskt utseende, men jag vill inte släppa till exempel ålder eller klädsel. Jag vill inte begränsa andra eventuella vittnen, svarar Håkan Ohlson.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.907039-alla-pojkarna-finns-pa-overvakningsfilm
Citera
2012-04-06, 15:46
Medlem
danishgolds avatar
Citat:
Finns misshandeln på film? Det var mer än jag visste.

Ställ dig utanför hemköp och se snett upp till höger vid ingången, sitter en övervakningskamera där riktad mot torget.
Citera
2012-04-06, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danishgold
Ställ dig utanför hemköp och se snett upp till höger vid ingången, sitter en övervakningskamera där riktad mot torget.
Ingen vore gladare än jag om misshandeln faktiskt har fastnat på film. Kommer även att stämma in i hyllningskören för Supersomaliern om hans insats verkligen visar sig ha ägt rum.
Citera
2012-04-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ingen vore gladare än jag om misshandeln faktiskt har fastnat på film. Kommer även att stämma in i hyllningskören för Supersomaliern om hans insats verkligen visar sig ha ägt rum.

Polisen har ju hävdat att de har en övervakningsfilm av händelsen.
Citera
2012-04-06, 15:53
Medlem
Claude-Ms avatar
"Enligt vad GP erfar har alla sju fastnat på övervakningsbilder från en kamera, placerad inne i Hemköp på Kortedala Torg, tagna minuterna före dådet.

– Det där är ingenting som jag kommenterar, säger kriminalinspektör Håkan Ohlson."

Här står det att de filmats flera minuter före, inget om att de har film från själva misshandeln.

Stämmer det?
Citera
2012-04-06, 16:01
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords

(...)
5 april

Bråket började när brottsoffret gjorde motstånd mot att bli nedslagen och försökte värja sej.
Hade han inte försökt värja sej hade bråket inte uppstått.

Mamman rusar in i bland barnen efter ett bråk.
-Hur uppstod bråket?
-Det började när lillasyster slog tillbaka. Hade hon inte gjort det hade inget hänt.

Logik och araber.
Senast redigerad av Rektangel 2012-04-06 kl. 16:04.
Citera
2012-04-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shade.

Men ditt jävla klappmongo, fortsätt tugga på din foliehatt och återkom när du lärt dig ta reda på fakta.

"Det har cirkulerat uppgifter om att en person ska ha ingripit under misshandeln. Men flera vittnen berättar att det inte stämmer, att ingen ingrep."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.909066-misshandeln-debatteras-i-svt

En gång för alla, det existerar ingen somalier som "ingrep".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in