2012-04-09, 22:37
Citat:
Ursprungligen postat av S-E-W
För det första: Är det troligt att man låter någon ligga och "ta upp"(med brist på bättre ordval) vårdplatser i 37 år?
För det andra: Så känns din jämförelse inte relevant i diskussionen. Diskussionen gäller åldersskillnaden i relationer. Är Susanne kapabel att ha ett förhållande?
För det andra: Så känns din jämförelse inte relevant i diskussionen. Diskussionen gäller åldersskillnaden i relationer. Är Susanne kapabel att ha ett förhållande?
Ja det måhända att det var åldersskillnader i relationer som diskussionen handlade om, men du har skrivit följande:
Citat:
...Så rent vetenskapligt och biologiskt så är det skillnad på en som är 18 och en som är 45. För att inte tala om livserfarenheten.
Citat:
Du tog upp det, jag kommenterade det helt enkelt.
"livserfarenheten"
Citat:
Här säger du att det inte finns en enda möjlighet att 18 åring kan ha erfarit lika mycket som en 45 åring. Så här igen gör du ett påstående gällande livserfarenheten. Det enda jag gjort är att jag kommenterat det du skrivit angående den. Så varför ska du tillrättavisa mig och säga att det jag skriver handlar om FEL saker, då jag skriver om livserfarenheten som DU tog upp.
Ja, men jag pratede inte om en 18 åring kontra en 25 åring, utan en 18 åring kontra en 45 åring. Det är skillnad. Det finns inte en möjlighet att en 18 åring kan ha erfarit lika mycket som en 45 åring.
Det enda jag försökt att få er att acceptera, är att "livserfarenheten" kan vara större hos en yngre person i jämförelse med en äldre person. That's it! Det är det enda jag velat tillägga, men du har inte velat acceptera det. Du har tydligen bestämt dig för att en 18-åring ALDRIG I LIVET kan ha mer livserfarenhet än en 45-åring. Så det jag bara vill få er att förstå är att:
Citat:
Det behöver inte vara så vanligt, men såklart det förekommer.