2012-04-01, 18:45
Medlem
Tja jag har alltid haft creamfresh som jag hällt ner dippen i. Men mina polare säger att man ska ha gräddfil vad är skillnaden vilket är godast för och nackdelar? Tacksam för snabba svar eftersom jag är på willys just nu
Citera
2012-04-01, 18:47
Medlem
DelGriffiths avatar
Den blir lösare med gräddfil och inte lika "stark" i smaken.
Citera
2012-04-01, 18:47
Medlem
kokadsvampiss avatar
Gräddfil är godast anser jag.
Citera
2012-04-01, 18:48
Medlem
Enligt wikipedia verkar det inte vara så stor skillnad mellan creme fraiche och gräddfil, men jag tror att creme fraiche är lite fetare och är fastare i konstistensen, och det är gräddfil man "ska" ha till dipp.
Citera
2012-04-01, 19:02
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Har ingen stor betydelse, ta det du tycker är godast. Men har för mig att det står på dippkryddan att det ska blandas ut i gräddfil. Själv använder jag mig oftast av gräddfil.
Citera
2012-04-01, 19:50
Bannlyst
Godare och det och mera smak om det är riktigt cream fresh( lätt varianten är klassas ej som riktig). Men rätt enligt dipp förpackningarna är egentligen gräddfil men det brukar jag aldrig då det är godare med det fetare alternativet.
Citera
2012-04-01, 20:51
Medlem
Crème fraiche till dippen är verkligen inte gott, självklart ska det vara gräddfil för den syrligare smaken.
Citera
2012-04-02, 20:20
Medlem
HjBoYs avatar
som föregående sa gräddfil har syrligare smak =P Fil generellt har ju det :P ja brukar blanda med gräddfil eller turkisk yoghurt =P typ varje dag e dip beroende till allt =D & sås & dip generellt beroende =D
Citera
2012-04-03, 14:05
Medlem
trallexs avatar
går det ens att blanda någon dip i creme-fraiche?

gräddfil eller yoghurt ska det vara!
Citera
2012-04-03, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trallex
går det ens att blanda någon dip i creme-fraiche?

gräddfil eller yoghurt ska det vara!
Det går alldeles utmärkt att blanda med cream fresh. Speciellt om man har assistans av en sådan här maskin. http://www.youtube.com/watch?v=vDlMLqdvHzI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in