Tja jag har alltid haft creamfresh som jag hällt ner dippen i. Men mina polare säger att man ska ha gräddfil vad är skillnaden vilket är godast för och nackdelar? Tacksam för snabba svar eftersom jag är på willys just nu
Enligt wikipedia verkar det inte vara så stor skillnad mellan creme fraiche och gräddfil, men jag tror att creme fraiche är lite fetare och är fastare i konstistensen, och det är gräddfil man "ska" ha till dipp.
Har ingen stor betydelse, ta det du tycker är godast. Men har för mig att det står på dippkryddan att det ska blandas ut i gräddfil. Själv använder jag mig oftast av gräddfil.
Godare och det och mera smak om det är riktigt cream fresh( lätt varianten är klassas ej som riktig). Men rätt enligt dipp förpackningarna är egentligen gräddfil men det brukar jag aldrig då det är godare med det fetare alternativet.
som föregående sa gräddfil har syrligare smak =P Fil generellt har ju det :P ja brukar blanda med gräddfil eller turkisk yoghurt =P typ varje dag e dip beroende till allt =D & sås & dip generellt beroende =D
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!