• 2
  • 3
2012-04-05, 13:24
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Kan tänka mig det, åka vattenskoter är fan som crack.
Men sluta fjolla och lägg i den i havet ist, det är där den hör hemma Stora vågor är mmmmarabou

Har bara en gammal torrdräkt sen jag kappseglade. Passar inte alls längre :P Vill ogärna köra i krabbig sjö innan det blivit lite varmare hehe
Citera
2012-04-05, 15:54
Medlem
Näe det är ju ingen höjdare rent säkerhetsmässigt.
Citera
2012-04-05, 18:41
Medlem
AKJBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
strand är den dynamiska linjen mellan land och vatten så jo, den bilden visar en strand vid saltholmen och det är så många stränder ser ut i göteborgs skärgård.

Jadu, lova att aldrig bli sjöman bara. Ber skepparn dig att sikta "på stranden" och du kan välja mellan en grus/sandstrand eller en klipphäll så hoppas jag du väljer den självklara...

OnT: kul att du fick i den! Tycker verkligen du borde fixa en bra torrdräkt och ut och bränna! Vår och höst är ju bäst, inga andra ute.
Citera
2012-04-05, 18:58
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AKJB
Jadu, lova att aldrig bli sjöman bara. Ber skepparn dig att sikta "på stranden" och du kan välja mellan en grus/sandstrand eller en klipphäll så hoppas jag du väljer den självklara...
Grälsjuk eller bara vansinnigt korkad? bilden visar hur det oftast ser ut i göteborgs skärgård och att sen börja ljuga om vad strand är för nåt får dig bara att framstå som dum, till syvende och sist så kom du med en idiotkommentar om att de går att köra upp på stränder...
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-04-05 kl. 19:00.
Citera
2012-04-05, 19:33
Medlem
Parkours avatar
Citat:

OnT: kul att du fick i den! Tycker verkligen du borde fixa en bra torrdräkt och ut och bränna! Vår och höst är ju bäst, inga andra ute.

Ja det lär ju behövas! Tänk om man är ute själv och plumsar i vattnet. Inte kul att simma 150 meter i 2 -gradigt vatten för att sedan häva sig upp på en skoter mitt ute ingenstans :P
Längesen jag köpte en nu som sagt! Var går man nu för tiden? Naturkompaniet?
Citera
2012-04-05, 19:59
Medlem
Aldrig, dom lär ju ta en miljon för en torrdräkt.

Det finns en ganska stor diskution på guppa.se om vad man ska ha.
Webshop i england har stort utbud, finns svenska sidor med men sämre utbud.

btw signa upp dig för PWC 26 maj

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/
Citera
2012-04-05, 21:41
Medlem
AKJBs avatar
Håller med Lowtech där! Om de ens har? Åk till någon bra marinbutik och fråga dig fram. Ska du bara ha den till skotern skulle jag välja en med stövlar på, blir varmt och gott med sockor i. En "Ribdräkt" är grym då den även brukar ha fickor och andra smartheter.
Lite snabb googling: http://www.ekensnaval.com/default.as...54&SubPage=127 kolla gt101. Vet inget om företaget eller dräkten, ville bara ha något att visa vad jag menar.
Citera
2012-04-05, 21:46
Medlem
AKJBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Grälsjuk eller bara vansinnigt korkad? bilden visar hur det oftast ser ut i göteborgs skärgård och att sen börja ljuga om vad strand är för nåt får dig bara att framstå som dum, till syvende och sist så kom du med en idiotkommentar om att de går att köra upp på stränder...

Grälsjuk? Nja blir bara förbannad av folk som märker ord. ALLA vet att i folkmun är en strand en strand, vattenlinje en vattenlinje och en kobbe är en fucking kobbe! En skoter eller vilken planbottnad båt som helst går att köra upp på en strand utan skada. Om vi nu inte ska slå i SAOL och se att en strand helt plötsligt var kobben jag skulle undvikt!

Visa gärna på någon ordlista som definierar ordet strand så kommer jag inte vara den som är den, dock inte börja använda strand till klipphäll hur korrekt det än är. Olika saker, olika namn.
Citera
2012-04-05, 22:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Visa gärna på någon ordlista som definierar ordet strand så kommer jag inte vara den som är den
Nationalencyklopedin definierar strand som den dynamiska gränsen mellan land och vatten.
Citat:
, dock inte börja använda strand till klipphäll hur korrekt det än är. Olika saker, olika namn.
bla bla bla, du påstod fortfarande att det går att köra upp på en strand utan vidare definition på vilken typ av strand du menade, därmed stämmer inte ditt påstående för stränder, kan se väldigt olika ut.
Senast redigerad av Arne.Anka 2012-04-05 kl. 22:33.
Citera
2012-04-05, 23:47
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Aldrig, dom lär ju ta en miljon för en torrdräkt.

Det finns en ganska stor diskution på guppa.se om vad man ska ha.
Webshop i england har stort utbud, finns svenska sidor med men sämre utbud.

btw signa upp dig för PWC 26 maj

http://www.wetsuitoutlet.co.uk/

Ska kika lite där
Joo jag hade tänkt det faktiskt! Ska bara kolla så att jag är i Sverige då. '
Vore ju en grym upplevelse

Citat:
Håller med Lowtech där! Om de ens har? Åk till någon bra marinbutik och fråga dig fram. Ska du bara ha den till skotern skulle jag välja en med stövlar på, blir varmt och gott med sockor i. En "Ribdräkt" är grym då den även brukar ha fickor och andra smartheter.
Lite snabb googling: http://www.ekensnaval.com/default.as...54&SubPage=127 kolla gt101. Vet inget om företaget eller dräkten, ville bara ha något att visa vad jag menar.

Jag har ju torrdräkten som jag använde för längesen! Godkänd för kappsegling med.
Har för mig att den har stövlar, eller åtminstone något man stoppar fötterna i. Känns ungefär som en stor klumpig skidjacka m byxor Men torr är man ju åtminstone!

Den såg bra ut! Men jag tror jag kommer köpa något som är mer ofodrat, har hellre på mig flera lager under, istället för ett enda stort plagg.
Citera
2012-04-06, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Ska kika lite där
Joo jag hade tänkt det faktiskt! Ska bara kolla så att jag är i Sverige då. '
Vore ju en grym upplevelse

Jag har ju torrdräkten som jag använde för längesen! Godkänd för kappsegling med.
Har för mig att den har stövlar, eller åtminstone något man stoppar fötterna i. Känns ungefär som en stor klumpig skidjacka m byxor Men torr är man ju åtminstone!

Den såg bra ut! Men jag tror jag kommer köpa något som är mer ofodrat, har hellre på mig flera lager under, istället för ett enda stort plagg.

Ska man bara köra lite då o då på kallare perioder så behöver man inte lägga 7-10k på en, även om dom är jävligt grymma typ Ursuit osv.
Går ju att få tag på dom för några hundra pund på den där websidan.
Citera
2012-04-06, 00:30
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ska man bara köra lite då o då på kallare perioder så behöver man inte lägga 7-10k på en, även om dom är jävligt grymma typ Ursuit osv.
Går ju att få tag på dom för några hundra pund på den där websidan.

Såg det ett par st såg riktigt intressanta ut!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in