2012-04-01, 13:16
Medlem
Nr jag var yngre funderade jag sllan p detta med att hitta en partner som man passar med och kan leva med lnge, jag blev frlskad och kastade mig in i relationer utan att tnka p i stort sett ngot alls. Men med ren, och ett antal frhllanden som kraschat, s har jag insett att jag mer och mer tnker p vad jag verkligen sker efter i en relation. Jag jmnfr medvetet och omedvetet de potentiella partners jag mter med vad jag en gng haft, och tnker att "nej, vi skulle inte funka ihop drfr att han och jag skulle inte ha lika kul ihop som jag hade med X" eller att "ja, vi skulle kunna funka fr han fr mig att skratta lika mycket som X fick".

Jag funderar p hur mnga mnniskor dr ute som har "den perfekta relationen", och med det menar jag inte att allt r perfekt, att man aldrig brkar eller har sina dliga dagar, utan att man helt enkelt knner att allt funkar strlande i det stora hela. Man r tillfreds i relationen och knner inte att man saknar ngot. Jag har ex. en vn som har en partner (de har varit tillsammans i tre r) och de verkligen strlar tillsammans, nr man kommer in i ett rum dr de befinner sig tillsammans r det bara s mycket energi runt dem, krlek, respekt, spnning, WOW. Hon r 50+ och sger att hon aldrig trffat ngon som det stmt s bra tillsammans med. Men innan honom hade hon relationer med andra mn dr hon knde att det ena eller det andra saknades, kemin funkade helt enkelt inte fullt ut. Finns det andra mnniskor dr ute som knner att de verkligen hittat den dr personen som det bara stmmer med?

Jag har en handfull serisa relationer i bagaget. Fljande har varit vad jag saknat i dem:
Relation 1: Vi kunde inte skratta tillsammans, den humoristiska kemin saknades.
Relation 2: Vi var vldigt goda vnner och kunde gra allt tillsammans, men den sexuella attraktionen dog ut rtt snabbt (och med det menar jag att allt det sexuella verkligen tvrdog).
Relation 3: Allt stmde med humor och attraktion, men vi kunde inte spendera en helkvll med att bara samtala om allt mellan himmel och jord, utan hamnade istllet framfr teven. Tristessen smg sig p nr vi till slut inte hade mycket att sga varandra.
Relation 4: Vi kunde samtala i timmar, hade ganska samma humor, exceptionellt bra sex men han saknade det sociala livet som jag r i behov av; han kunde allts inte prata med mina vnner srskilt bra och blev ofta verdrivet berusad vilket ledde till tskilliga elakheter frn hans sida. Vilket i sin tur ledde till att jag till slut inte knde mig bekvm i hans sllskap.

Jag kan tillgga att jag trffat ett par-tre mn som jag verkligen haft kemin med, mer n jag haft med en partner, allts mer n jag haft med ngon partner under ngon del av vr relation, ven inrknat den s spnnande frlskelsefasen. Det betyder inte att det skulle ha funkat i det lnga loppet, givetvis inte, men det dr lilla extra fanns dr frn brjan, det dr som gr att allt knns s fantastiskt, samtalet flyter p i timmar, skratten avlser varandra, tiden frsvinner utan att man fattar vad som hnde. Av olika anledningar (relationer med andra mm) har dessa mten inte lett lngre n till brjan p ett intresse, en bekantskap.

Ovan fyra relationer r givetvis hrddragna, men jag undrar hur mycket man ska "tumma p" det man vill ha i en relation. Ska man lmna s fort man inser att den hr personen kommer inte att kunna ge mig det jag verkligen vill ha (man blir ju inte precis yngre)? Hur tnker ni? Jag vet att man inte kan f allt, att inget r "perfekt", att allt gr upp och ner och allt det dr. Men har ni allt vad ni vill ha i er relation. Om inte, vad saknar ni? Och, vad skulle ni kunna tnka er att "tumma p"?

Jag r fr vrigt kvinna, snart 35 r.
Citera
2012-04-01, 13:32
Medlem
Jag har det bra med min tjej, och vi har ett vldigt trevligt umgnge med varandra. Jag upplever att vi bda r trygga med varandra, MEN den humoristiska kemin saknas tyvrr helt! Tyvrr brjar jag trttna lite p det i lngden. Hennes syster och vriga familjemedlemmar kan jag skmta och skratta otvunget med.. Men min flickvn skrattar aldrig t mina skmt! Vi pratar helt frbi varandra just i det humoristiska avseendet. Synd nr vi har det s bra i vrigt..
Citera
2012-04-01, 13:47
Medlem
En annan grej jag tycker att jag saknar r lite mer engagemang ibland via telefon och sms. Vi bor nnu inte ihop och vi har inte helt synkade jobbtider alltid, s vi r tyvrr lite beroende av mobilkommunikation fr att hlla liv i det hela.. Dr tycker jag inte att hon riktigt alltid bjuder till. Jag vill heller inte va den jobbiga som ligger p "fr" mycket, och messar hela tiden. IRL r hon oerhrt go och omtnksam, men vi trffas ju som sagt inte varje dag. Hon skriver eller sger ALDRIG ngot gulligt utan svarar bara -samma hr, eller -det tycker jag ocks, nr jag skriver eller sger nt fint till henne.. Det saknar jag!
Senast redigerad av Macke85 2012-04-01 kl. 14:07.
Citera
2012-04-01, 13:56
Medlem
TheBITs avatar
Massvis med pengar s man kan gra en massa roliga saker, typ dra ivg med en luftballong eller ta flyget till ett annat land och kka lunch osv
Citera
2012-04-01, 14:05
Medlem
Vad gller TS frgestllning s har jag inga bra svar. Jag r ungefr i samma lder och i ungefr samma sits. Jag funderar ver samma saker egentligen.. Man mste kunna "prata" med varandra och knna att man har ett utbyte med varandra i konversationen. Det skulle jag inte kunna tumma p, men jag inser att jag nog har gjort det tidigare..
Senast redigerad av Macke85 2012-04-01 kl. 14:10.
Citera
2012-04-01, 16:08
Medlem
Katla.s avatar
Jag r frhllandevis ung i sammanhanget men kan nd aldrig lta bli den dr tanken "Kommer det att hlla fr alltid?". Nr den vl dyker upp blir jag ocks varse en hel hg saker som jag mste ta stllning till huruvida det bara r ett vanligt litet irritationsmoment som jag kan st ut med, eller om det r ngot som frr eller senare blir droppen som fr bgaren att rinna ver.

Allts har jag sjlv inga bra svar egentligen, men det jag har kommit fram till r att jag aldrig kan tumma p min lycka. Kanske lite fegt eftersom det r mnga saker, men jag mste kunna knna mig glad, trygg och "matchad" i en lycklig relation. Med matchad menar jag att man klickar bde intellektuellt och fysiskt, annars blir det ltt problematiskt. Att mina vnner inte kommer s bra verens med min "utvalde" kan jag nog ta, fr det finns fler vnner i vrlden att lra knna, det r nog viktigare att min familj kommer verens med personen i frga.

Har dock kommit p mig sjlv tidigare i livet att sga frasen "om det dr vore jag skulle jag nog gra slut p frhllandet" bara fr att en tid senare finna mig sjlv i samma situation och inte alls flja mina egna rd...en egenskap hos mig sjlv jag str mig vldigt mycket p.
Citera
2012-04-01, 16:14
Medlem
Megafailures avatar
Mitt frhllande saknar en tjej frn och med nu
Citera
2012-04-01, 18:07
Medlem
MrsPresleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillLovingYou
Nr jag var yngre funderade jag sllan p detta med att hitta en partner som man passar med och kan leva med lnge, jag blev frlskad och kastade mig in i relationer utan att tnka p i stort sett ngot alls. Men med ren, och ett antal frhllanden som kraschat, s har jag insett att jag mer och mer tnker p vad jag verkligen sker efter i en relation. Jag jmnfr medvetet och omedvetet de potentiella partners jag mter med vad jag en gng haft, och tnker att "nej, vi skulle inte funka ihop drfr att han och jag skulle inte ha lika kul ihop som jag hade med X" eller att "ja, vi skulle kunna funka fr han fr mig att skratta lika mycket som X fick".

Jag funderar p hur mnga mnniskor dr ute som har "den perfekta relationen", och med det menar jag inte att allt r perfekt, att man aldrig brkar eller har sina dliga dagar, utan att man helt enkelt knner att allt funkar strlande i det stora hela. Man r tillfreds i relationen och knner inte att man saknar ngot. Jag har ex. en vn som har en partner (de har varit tillsammans i tre r) och de verkligen strlar tillsammans, nr man kommer in i ett rum dr de befinner sig tillsammans r det bara s mycket energi runt dem, krlek, respekt, spnning, WOW. Hon r 50+ och sger att hon aldrig trffat ngon som det stmt s bra tillsammans med. Men innan honom hade hon relationer med andra mn dr hon knde att det ena eller det andra saknades, kemin funkade helt enkelt inte fullt ut. Finns det andra mnniskor dr ute som knner att de verkligen hittat den dr personen som det bara stmmer med?

Jag har en handfull serisa relationer i bagaget. Fljande har varit vad jag saknat i dem:
Relation 1: Vi kunde inte skratta tillsammans, den humoristiska kemin saknades.
Relation 2: Vi var vldigt goda vnner och kunde gra allt tillsammans, men den sexuella attraktionen dog ut rtt snabbt (och med det menar jag att allt det sexuella verkligen tvrdog).
Relation 3: Allt stmde med humor och attraktion, men vi kunde inte spendera en helkvll med att bara samtala om allt mellan himmel och jord, utan hamnade istllet framfr teven. Tristessen smg sig p nr vi till slut inte hade mycket att sga varandra.
Relation 4: Vi kunde samtala i timmar, hade ganska samma humor, exceptionellt bra sex men han saknade det sociala livet som jag r i behov av; han kunde allts inte prata med mina vnner srskilt bra och blev ofta verdrivet berusad vilket ledde till tskilliga elakheter frn hans sida. Vilket i sin tur ledde till att jag till slut inte knde mig bekvm i hans sllskap.

Jag kan tillgga att jag trffat ett par-tre mn som jag verkligen haft kemin med, mer n jag haft med en partner, allts mer n jag haft med ngon partner under ngon del av vr relation, ven inrknat den s spnnande frlskelsefasen. Det betyder inte att det skulle ha funkat i det lnga loppet, givetvis inte, men det dr lilla extra fanns dr frn brjan, det dr som gr att allt knns s fantastiskt, samtalet flyter p i timmar, skratten avlser varandra, tiden frsvinner utan att man fattar vad som hnde. Av olika anledningar (relationer med andra mm) har dessa mten inte lett lngre n till brjan p ett intresse, en bekantskap.

Ovan fyra relationer r givetvis hrddragna, men jag undrar hur mycket man ska "tumma p" det man vill ha i en relation. Ska man lmna s fort man inser att den hr personen kommer inte att kunna ge mig det jag verkligen vill ha (man blir ju inte precis yngre)? Hur tnker ni? Jag vet att man inte kan f allt, att inget r "perfekt", att allt gr upp och ner och allt det dr. Men har ni allt vad ni vill ha i er relation. Om inte, vad saknar ni? Och, vad skulle ni kunna tnka er att "tumma p"?

Jag r fr vrigt kvinna, snart 35 r.
Att ha ett bra och fungerande sexliv dr orgasm ska st i fokus som jag saknar s mycket..mer nrhet och snt.vldigt viktigt..saknar det nt s enormt..
Citera
2013-02-09, 13:24
Medlem
Hkicks avatar
Min pojkvn har inte lika mycket sexlust som jag har, men det gr absolut ingenting fr mig.

Vi kommer alltid bra verens och skrattar t samma saker, mnga lika intressen och vi hller oss vldigt aktiva och inte lser in oss hemma utan vi frsker oftast hitta p ngot varje dag och ibland blir det en "bara stanna hemma"och bara chilla dag.
Citera
2013-02-09, 15:42
Medlem
Scherbatskys avatar
Jag kan inte komma p ngot som saknas direkt. Skulle vl vara att min sambo har lgre sexdrift n mig. Skillnaden r inte jttestor s oftast r det inget problem, men heltidsjobb och pendling gr att han r ganska trtt i veckorna och jag r den som blir frustrerad frst.
Citera
2013-02-09, 20:58
Medlem
imperatrixs avatar
Allts, ni som sger att ni saknar ngonting i er relation - kan ni inte hmta ut det hos andra personer i er umgngeskrets? Varfr mste allt hmtas frn samma person?
Citera
2013-02-09, 22:04
Medlem
N det r fan tragiskt att s mnga mnniskor verkar tro gudomlig perfektion r rimligt att frvntas. Inte nog med attraktion, trygghet, humor och spnning. Han ska dessutom lska alla dina spralliga tjejvnner (som r s jvla intressanta), vara hejdlst begvad och kunna fra spnnande samtal ad infinitum, aldrig dricka fr mycket eller slappa framfr tvn. Usch trtt man blir, ett liv br inte kretsa kring bara en person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in