Citat:
Ursprungligen postat av UngOchOrutinerad
Hittade ingen tråd som specifikt behandlade detta, startar därför ny tråd
Jag funderar på att köpa Aperture 3 från App Store. Självklart är jag medveten om att mindre uppdateringar såsom buggfixar etc ingår när man pyntat sina 599 spänn. Men säg att Apple skulle lansera en större uppdatering i form av Aperture 4 veckan efter jag betalat för 3:an, skulle jag då vara tvungen att betala ytterligare 599 kr för att få 4:an eller skulle jag kostnadsfritt kunna uppdatera till den nya versionen?
Har någon erfarenheter av liknande dilemman vad gäller program på App Store för Mac?
Finns information om detta någonstans? har kikat in på Apples hemsida men kunde inte hitta något relevant.
Tacksam för er hjälp!
Jag vet inte hur det är med Apples egna program men för tredjepartsprogram så finns ingen motsvarighet till uppgraderingslicenser som varit den naturliga lösningen i alla tider innan App Store. Dvs. att tidigare kunder kan uppgradera från t.ex. version 2 till 3 till ett pris som är mindre än det nya kunder betalar för programmet.
Det betyder att utvecklaren bara har två val: erbjuda gratis uppgradering till alla kunder eller göra nuvarande kunder sura genom att paketera uppgraderingen som en ny produkt och ta fullt betalt för den oavsett om man äger en tidigare version eller är ny kund. Ett inte helt flexibelt system alltså.