• 2
  • 3
2012-04-03, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemligemiljonaren
Då får du gärna förklara den kopplingen.

Har ingen lust, läs noggrannare så ser du att det går hand i hand. Vårat samhälle har blivit helt beroende av tiden, det finns lagar där man måste uppfylla en spec siffra för att ''få'' göra saker & ting. Räcker det för dig? Inte? Lämna då tråden, eller läs om, simple!
Citera
2012-04-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futuredrugss
Har ingen lust, läs noggrannare så ser du att det går hand i hand. Vårat samhälle har blivit helt beroende av tiden, det finns lagar där man måste uppfylla en spec siffra för att ''få'' göra saker & ting. Räcker det för dig? Inte? Lämna då tråden, eller läs om, simple!

Jag beklagar men jag vet inte vad du syftar på, när måste man, "uppfylla en spec siffra för att ''få'' göra saker & ting", och vad har detta med att världen är en illusionen eller inte att göra?

Om det är något i ditt första inlägg som förklara detta bättre så får du gärna citera dej själv, för jag ser bara att du hoppar mellan 2 helt skilda saker.

Du ber mej att lämna tråden om jag inte förstår dej? Du kanske inte ska starta trådar i ett öppet forum om du inte ens vill förklara dej eller diskutera.
Citera
2012-04-03, 21:36
Bannlyst
Citat:
Jag beklagar men jag vet inte vad du syftar på, när måste man, "uppfylla en spec siffra för att ''få'' göra saker & ting", och vad har detta med att världen är en illusionen eller inte att göra?

Om det är något i ditt första inlägg som förklara detta bättre så får du gärna citera dej själv, för jag ser bara att du hoppar mellan 2 helt skilda saker.

Du ber mej att lämna tråden om jag inte förstår dej? Du kanske inte ska starta trådar i ett öppet forum om du inte ens vill förklara dej eller diskutera.

Haha driver du? Alla åldersgränser som staten har suttit, de går efter siffror.

Hur tror du att en 15åring utvecklad som en av dagens 20åringar känner sig när inte den får göra ett skvatt eftersom den inte fyllt 18 ännu? Det är ett system som staten byggt upp, men försök inte ens argumentera emot det här fåordiga och hastiga jag skriver nu för jag orkar inte ge mig in i en vidare disskussion, för då skulle jag skriva mer utvecklad.

Vad fan menar du med ''om du inte ens vill förklara dig eller diskutera''?

Jag förklarade mycket väl i den ursprunliga texten, och eftersom att inte du fattade så var jag tvungen att ge en personlig djupare förklaring åt dig, jag ''diskuterade'' vidare, men jag orkar inte skriva 200sidor utförligt i hopp om att du ska förstå.
Senast redigerad av Futuredrugss 2012-04-03 kl. 21:39.
Citera
2012-04-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futuredrugss
Haha driver du? Alla åldersgränser som staten har suttit, de går efter siffror.

Hur tror du att en 15åring utvecklad som en av dagens 20åringar känner sig när inte den får göra ett skvatt eftersom den inte fyllt 18 ännu? Det är ett system som staten byggt upp, men försök inte ens argumentera emot det här fåordiga och hastiga jag skriver nu för jag orkar inte ge mig in i en vidare disskussion, för då skulle jag skriva mer utvecklad.

Vad fan menar du med ''om du inte ens vill förklara dig eller diskutera''?

Jag förklarade mycket väl i den ursprunliga texten, och eftersom att inte du fattade så var jag tvungen att ge en personlig djupare förklaring åt dig, jag ''diskuterade'' vidare, men jag orkar inte skriva 200sidor utförligt i hopp om att du ska förstå.

Om du har läst lite av vad jag har skrivit i denna tråd så borde det vara ganska så uppenbart att jag håller med dej angående att vi inte lever i en fri värld.

Men,

Citat:
Hur tror du att en 15åring utvecklad som en av dagens 20åringar känner sig när inte den får göra ett skvatt eftersom den inte fyllt 18 ännu? Det är ett system som staten byggt upp..

Vad har detta med att världen är en illusion eller inte att göra? Menar du att diverse knäppa lagar bevisar att världen är en illusion?
Citera
2012-04-05, 00:21
Medlem
Citat:
Nog finns det förtryck allt, bara för att du eventuellt inte är bland dem förtryckta så finns förtrycket likväl där. Människor fängslas för saker de har gjort emot sig själva, för saker de har yttrat, för saker de har gjort ihop med andra där alla fysisk berörda är med på det, folk som vägra bli utsatta för stöld, etc.

Folket? Bara där bortser du ifrån typ 99.999999999999...% av allt liv i världen. Men ändå tar vi beslut som berör alla, och det kan vi göra eftersom vi är de starkaste, inte för att vi har mer rätt.

Nu är du inne på något helt annat än vad jag pratar om. Jag pratar om vår frihet i samhället, och samhället består av 99% människor.

Citat:
Sedan är det inte ens alla människor som får rösta, exempelvis får inte människor under en viss ålder rösta, och vad är det de röstar om? Inte är det sakfrågorna, utan det är vilka som ska representera oss, för när det kommer till sakfrågorna så är det 365 personer som avgör dem.

Om politikerna inte röstar som du vill är det upp till DIG (och alla andra som är missnöjda) att uttrycka missnöjet. Det är det vi inte gör, och därför gör våra FOLKVALDA politiker som de vill. Varför ska de bry sig om vi inte gör det?

Citat:
Om det var folket som var alfahannen så skulle inte ens en majoritet få förtrycka en minoritet, för även minioriteten är en del av folket.

Du behöver mer erfarenhet av livet märker jag. Om den stora massan levde under en högre moral än individen skulle inga lagar vara nödvändiga.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in