• 1
  • 2
2012-04-01, 02:04
Bannlyst
April april din trångsynta jävla sil! För det gör vi då inte

Man föds upp i ett samhälle, i ett system som andra byggt upp, man får rätta sig efter vad andra bestämt, även om det är personliga saker som endast rör en själv så som att dricka alkohol på allmän plats eller begå dödshjälp.

Appropå dödshjälp; Låt säga att det är någon med grov dödsångest, som kommer att dö inom en kort framtid, allting den gör är jobbigt, MEN det den inte får göra är att bestämma sitt eget livsöde, utan det gör någon fjant uppe i riksdagen vars största problem & dilemma är om den skall investera i en ny Volvo v70 eller S60. Hur i helvete kan den bestämma över någon annans liv? Jo för att den har stirrat i böcker ett antal år och fått ett jobb där man bestämmer över människors liv.
Welcome to so_!_ciety!

Varför tror ni att en större del folk är deprimerade? Jo, på grund av TID, saker som har hänt och framtidsångest. Tid är ett påhitt som människan kommit på, tid existerar inte ens. Hur tror ni folk levde för länge länge sedan? Jo de hade ingen aning om tid, därav levde de i nuet, det var de enda som existerade, vilket det fortfarande är men detta system har gjort folk hjärntvättade.

Jag skulle kunna babbla på i evigheter, men jag tror fan inte att ni därute existerar, jag tror inte att min familj existerar, jag är osäker på om jag existerar, jag tror att det är en dröm alltihop. Just därför att folk är så jävla trångsynta och i mitt huvud går det inte ihop? hur fan kan systemet vara uppbyggt på detta otroligt trångsynta tänkande och hur kan det fortsätta och t.om utvecklas?! jag utgår därifrån att ni är en illusion, en hallucination. Jag personligen vaknar upp ur denna hallucination när jag dör i detta s.k ''liv'', eller liknande. Men för att inte bli galen, om det nu är så att ni existerar påriktigt, eller som jag är vid ''medvetandet'' (som jag ialafall tror) så är jag med i leken, jag är med i leken mer eller mindre genom att jag behandlar folk som behandlar mig bra, gott tillbaka (den gyllene regeln), för att om ni nu existerar så vill jag ju inte behandla er som skit.

Nu har jag skrivit av mig, diskutera på om ni nu vill det.

Peace - Stay sharp!
Senast redigerad av Futuredrugss 2012-04-01 kl. 02:10.
Citera
2012-04-01, 02:12
Medlem
Kashis avatar
PLAY THE GAME

Visst är våra liv bestämda av rådande normer, sociala konstruktioner för att fördumma massorna.
Detta påverkas man av varesig man vill eller inte, men det gäller att försöka leva i nuet och fokusera på verkligheten så gott det går. Bryta igenom dessa kollektiva tankemönster.
Samtidigt måste man få sväva iväg i sin fantasi samt designade världar, men det är nog lite av det som verkar ogillas av samhället i vissa variationer

Släpp loss, step out of line.
Senast redigerad av Kashi 2012-04-01 kl. 02:16.
Citera
2012-04-01, 03:08
Medlem
tryds avatar
April på dig din dumma sil

Definera fritt

Lås in en människa i en cell ,så länge människan kan tänka sina egna tankar så är människan fri.
Världen kan ses som fängelse.
Läs lite om Holografisk universum då kommer man fram till att det kanske inte är så verkligt som man må tro Vår verklighet är inte samma verklighet från andra dimensioner för den delen heller.

Systemet som är rådande på vår planet har satt stopp för frihet. Verklig frihet finns i hjärnan och inte ute i samhället

Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
PLAY THE GAME

Visst är våra liv bestämda av rådande normer, sociala konstruktioner för att fördumma massorna.
Detta påverkas man av varesig man vill eller inte, men det gäller att försöka leva i nuet och fokusera på verkligheten så gott det går. Bryta igenom dessa kollektiva tankemönster.
Samtidigt måste man få sväva iväg i sin fantasi samt designade världar, men det är nog lite av det som verkar ogillas av samhället i vissa variationer

Släpp loss, step out of line.

+1
Citera
2012-04-01, 04:37
Medlem
philomans avatar
Jag tror att man i Sverige, mer än i andra länder, är fast vid ett "påtvingat" tankesätt.
Det finns väldigt strikta normer om vad man ska tycka om saker och ting, och det är väldigt svårt att gå ur dessa normer.

Ja, man kan uttrycka sig fritt i Sverige. Men det är annan fråga.... Men.. tänka fritt?
Denna depression du talar om kan just bero på avsaknaden av att kunna tänka fritt och utanför den påtvingade boxen.... D.v.s. att folk tror saker som de i själva verket inte tycker, för att trycket är så hårt. Så de skulle aldrig erkänna att de tycker om dessa saker uttryckligen, för att de inte ens vet om det själva. De är inprogrammerade i vissa tankemönster, utan att inse det. Sen kommer depressionerna.
Citera
2012-04-01, 13:20
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philoman
Jag tror att man i Sverige, mer än i andra länder, är fast vid ett "påtvingat" tankesätt.
Det finns väldigt strikta normer om vad man ska tycka om saker och ting, och det är väldigt svårt att gå ur dessa normer.

Ja, man kan uttrycka sig fritt i Sverige. Men det är annan fråga.... Men.. tänka fritt?
Denna depression du talar om kan just bero på avsaknaden av att kunna tänka fritt och utanför den påtvingade boxen.... D.v.s. att folk tror saker som de i själva verket inte tycker, för att trycket är så hårt. Så de skulle aldrig erkänna att de tycker om dessa saker uttryckligen, för att de inte ens vet om det själva. De är inprogrammerade i vissa tankemönster, utan att inse det. Sen kommer depressionerna.

Sverige är ett konformistiskt skitland. Det mest enastående är väl att det är ett av de länder som skulle kunna vara det mest frihetliga i världen men där folk väljer åsiktstvång ā la Nordkorea utan att ha en pistol riktad mot huvudet.
Citera
2012-04-01, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Sverige är ett konformistiskt skitland. Det mest enastående är väl att det är ett av de länder som skulle kunna vara det mest frihetliga i världen men där folk väljer åsiktstvång ā la Nordkorea utan att ha en pistol riktad mot huvudet.

Så jävla sant, man blir intalad att sverige är ett bra land för att det är lugnt här, men bara för att folket inte beter sig som djur betyder inte att det är ett bra land.

För mig handlar livet eller denna slags ''illusion'' om Lycka, ingenting annat - det är det enda som betyder något.

Sverige är ett tryggt land, men blir man/jag lycklig av att bo i detta samhälle? - Nej fan heller, jag kvävs bokstavligen.

Är då sverige ett bra land för mig som vill stå på egna ben? Nej, just för att det inte finns någon frihet.
Citera
2012-04-01, 17:15
Medlem
Min käre tvillingbror Futuredrugss, det känns som att du talar genom mig, fast dock med sådan vrede.
Allt du säger är det jag grubblat den senaste tiden.

Du säger att det enda som betyder något för dig är lycka, att vara arg eller ledsen är bara värdelöst, tro mig, vi har inga fysiska behov av det. Det trycker endast ner oss pyskiskt.

Tips från coachen: för att få yttligare en gnutta lycka: Lägg dig inte i Svensson's liv, dom är lyckliga på sitt egna vis, alla personer är olika och vissa är födda för att tänka outside the box.

Mina föräldrar och systrar som jag för närvarande bor med är ack så trångsynta, och då jag tvingas spendera flertalet timmar med dem varenda dag, har jag lärt mig att stänga av mina "Försöka-rädda-dem" sinnen, då jag nu insett att de är hopplöst förlorade till våra normer.

OT: Om jag pratar till dig eller till mig själv är förnärvarande oklart, då jag fortfarande går igenom " Livet-är-en-dröm" stadiet, som i mina tankar är precis som det stadiet du (eller jag) förklarar.

Ursäkta flumeriet.
Citera
2012-04-01, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Futuredrugss
Så jävla sant, man blir intalad att sverige är ett bra land för att det är lugnt här, men bara för att folket inte beter sig som djur betyder inte att det är ett bra land.

För mig handlar livet eller denna slags ''illusion'' om Lycka, ingenting annat - det är det enda som betyder något.

Sverige är ett tryggt land, men blir man/jag lycklig av att bo i detta samhälle? - Nej fan heller, jag kvävs bokstavligen.

Är då sverige ett bra land för mig som vill stå på egna ben? Nej, just för att det inte finns någon frihet.

Det är aslätt att lösa. INGEN tvingar dig att bo här. Au revoir.
Citera
2012-04-01, 23:31
Medlem
philomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttergod
Det är aslätt att lösa. INGEN tvingar dig att bo här. Au revoir.

Så du tycker inte man ska försöka förändra negativa beteendemönster i sitt hemland?
Om man anser att något är skit eller dåligt så ska man flytta direkt? Istället för att uppmärksamma frågor och försöka förbättra situationen?
Citera
2012-04-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av philoman
Så du tycker inte man ska försöka förändra negativa beteendemönster i sitt hemland?
Om man anser att något är skit eller dåligt så ska man flytta direkt? Istället för att uppmärksamma frågor och försöka förbättra situationen?

Min poäng är att trots den påstådda bristen på frihet hindrar ingen någon som inte gillar situationen att flytta. Finns det som det påstås ingen frihet i Sverige har man ingen möjlighet att ändra på något. Vill man ändra på sin tillvaro här finns det hundratals vägar att gå för att uppnå det. "Problemet" för folk är att de helt enkelt inte orkar ta itu med saken, det är ju jobbigt för tusan! Alla klagomål på hur hemskt instängt vi har det är bara tomt gnäll från bortskämda människor.

Jag har det inte så jävla roligt jämt, men jag skulle aldrig drömma om att sitta och beklaga mig på det där viset. Om man vill veta hur det är att verkligen sakna frihet kan man besöka gettona i afrika ett par veckor, där kan man snacka om att inte ha frihet. Det sätter vår tillvaro i ett helt annat perspektiv.
Citera
2012-04-02, 01:29
Bannlyst
Bästa april skämtet jag hörde denna första april
Citera
2012-04-02, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youtuber
Bästa april skämtet jag hörde denna första april

Ja, fast det är inte första april längre men orden kvarstår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in