2012-04-01, 01:50
Bannlyst
Genom att alla smarta och kluriga ateister hoppar p mig i den hr trden, fr att ni vet att jag r troende, s bevisar ni bara min tes...

r det ngon som vill kommentera det jag skrev, eller vill ni bara skicka skriva sm hatfulla kommentarer riktade till mig personligen?

Om ni bara vill klaga p mig som individ, s kan vi lika grna be Mod att slnga hela trden i papperskorgen. Jag vet redan vad ateisterna hr tycker om mig.
Citera
2012-04-01, 01:57
Medlem
Skulle vl snarare sga tvrtom.. alla tycks allmnt f st fr vad de vill, bara de inte tycker fr SD
Citera
2012-04-01, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Genom att alla smarta och kluriga ateister hoppar p mig i den hr trden, fr att ni vet att jag r troende, s bevisar ni bara min tes...

r det ngon som vill kommentera det jag skrev, eller vill ni bara skicka skriva sm hatfulla kommentarer riktade till mig personligen?

Om ni bara vill klaga p mig som individ, s kan vi lika grna be Mod att slnga hela trden i papperskorgen. Jag vet redan vad ateisterna hr tycker om mig.

Bry dig inte om det ptitsa, vrldens folk tycker vi r dumma, s har det alltid varit.
Fast vi skulle kunna stta vrlden i brand fr vr sak.

Ta tex bara den galna brodern i Baptist Church som ville brnna koranen.
Det skulle stta litet krydda, tycker jag. men lt oss inte brka i ondan..
Citera
2012-04-01, 02:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Bry dig inte om det ptitsa, vrldens folk tycker vi r dumma, s har det alltid varit.
Fast vi skulle kunna stta vrlden i brand fr vr sak.

Ta tex bara den galna brodern i Baptist Church som ville brnna koranen.
Det skulle stta litet krydda, tycker jag. men lt oss inte brka i ondan..

Tack fr den snlla kommentaren! Ja, jag stder absolut inte ngot brnnande av ngra bcker alls, inklusive koranen. Men jag skulle vl inte grta om jag sg en bok av Dawkins rka ligga i en Maj eld.
Citera
2012-04-01, 02:31
Medlem
Citat:
Tack fr den snlla kommentaren! Ja, jag stder absolut inte ngot brnnande av ngra bcker alls, inklusive koranen. Men jag skulle vl inte grta om jag sg en bok av Dawkins rka ligga i en Maj eld.

Jag r inte direkt nn koranvn, om man sger s. Det r bara massa rappakalja, vilket
muslimerna inte har upptckt n. Ateisterna kan inte vara helt riktiga, men vi kan vl
inte tvinga dem till ngon tro.

Lt om oss nu fira psken och minnas tminstonde litetgrann av Herrens lidanden..
Senast redigerad av pk2 2012-04-01 kl. 02:34.
Citera
2012-04-01, 03:35
Medlem
kaiross avatar
Fr trdens skull nskar jag att TS definierar det hon syftar p med "politiskt korrekt". Jag ser grna ngra exempel.
Citera
2012-04-01, 04:37
Medlem
Sen nr har mnniskor inte kmpat fr att f det bttre stllt, dvs. vart materialistiska och giriga?
Sen nr har mnniskor inte velat passa in i deras sociala grupp, eller alternativt sttt ut eller angripit de som sticker ut frn normen?

Du fr det att lta som om detta p ngot stt r nya pfund, nr i vi mnniskor sjlva verket frmodligen har vart bde giriga och "politiskt korrekta" sen den dagen vi gick frn att vara nomader till jordbrukare. Det som enda som har ndrats med tiden r vad som anses politiskt korrekt, och vilka som haft makten att leva ut sin girighet, samt hur samhllet behandlade de politiskt inkorrekta.

Med andra ord, det lter mest som att du egentligen klagar p att kyrkan inte lngre har tolkningsfretrde fr vad som r politiskt korrekt, inte lngre fr brnna de som r politiskt inkorrekta, och att kyrkan inte lngre r de som fr vara ofrskmt giriga.

Det r sklart att du som rttstrogen kristen skulle fredra att kyrkan kunde brnna de dr jvla bgarna och feminsterna, eller i alla fall se till att de hll sig i garderoben dr de hr hemma, men du kan ju i alla fall vara tacksam fr att vi sekulra vrderar t.ex. yttrandefrihet och siktfrihet? Tnk om vi hade bettet oss som ni kristna, och istllet brnt alla troende p bl?

Nu blir du bara utskrattat offentligt istllet nr du yttrar dig, vilket mste anses lite trevligare n att bli brnd levande?
Citera
2012-04-01, 08:40
Medlem
Kimar003s avatar
Citat:

Du r ju inte klok.
Citera
2012-04-01, 08:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag anser att politisk korrekthet och materialism r religionen som rder i Sverige.
  • Man anser att de politiskt korrekta vrderingarna r i det nrmsta heliga.
  • Det r "syndigt" och oacceptabelt att tycka annorlunda.
  • Man frsker sprida de politiskt korrekta vrderingarna i Sverige och vriga vrlden.
  • Alla frsker n upp till denna "religions" ideal, men de flesta lyckas inte.
  • Konsumption och materialism r vriga ideal i Sveriges nya religion.
  • Kristendomen r i det nrmsta dd i Sverige, ngot man driver med, skrattar t eller frfljer i media. Men den nya religionen frodas!

Ngon som hller med?

Kom att tnka p det nr jag lste om Svenska Kyrkans missionsarbete i Afrika. Vad anvnder de kyrkoskatten till? Jo, de lnar ut pengar till muslimska kvinnor i stafrika. Att sprida kristendomen verkar inte vara ngot som fallit dem in. I stllet vill de frmja feminism och kapitalism. Jag har inte alls ngot problem med att de hr kvinnorna fr lna pengar och starta egna fretag. Men r det ngot som kyrkan skall syssla med? Lter som ett jobb fr en bank eller bistndsorganisation.
Sen insg jag att SvK representerar religiositet och d r det fullkomligt logiskt.
Vilka politiskt korrekta vrderingar avses? Moderaternas? Det r helt ok att ha andra vrderingar n moderaterna vilket framgr av vljarbarometrar o dyl. De har tappat vljare till sossarna vilket visar att det r helt accepterat att ha andra vrderingar n de politiskt gllande. Jag ser heller inte att moderaterna frsker sprida sina vrderingar i vrlden, det r vl snarare s att de vrderingarna redan finns dr och pverkar sverige, allts ett omvnt sakfrhllande. Vilket ideal r det "alla" frsker n upp till utan att lyckas? Konsumtion (obs. stavning, frvnande att du som hgutbildad inte kan stava till ett spass okomplicerat ord) och materialism har varit de rdande vrderingarna i vstvrlden sedan industrialismens intg i mitten av 1700 talet mer eller mindre, knappast ngot nytt eller specifikt svenskt.
Kristendomen r i det nrmaste dd i sverige, ja, det r vl det enda du har rtt i. Och det beror inte p konkurrens frn materialismen utan p den inneboende idiotin hos kristendomen sjlv. Kristendomens fiende r inte konsumtionen utan upplysningen; framstegen inom vetenskapen gr att kristendomens vrldsbild avsljas som hgst okunnig och rentav naiv, fr att citera Einstein.

Det r nog precis som Genomond sger ovan, du r bara sur fr att kyrkan tappat sitt tolkningsfretrde av vad som r politiskt korrekt. Majoriteten svenskar r tacksamma fr det.
Citera
2012-04-01, 09:00
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:

Det handlar inte om dig som person, lille vn, det handlar om dina handlingar. Du hycklar ju? Gnller ver att folk klagar p din religion, men gr sen helt om och klagar p vad du ser som andras religion.

Att du sen har mage att tycka det vore okej att brnna bcker av Dawkins.... nnu mer hyckleri.

Vet du? Vilket land i vstvrlden har hgst andel riktigt troende? Jo, USA. Var r materialismens hgborg? Jo, i USA. Och inte bara det, det r oftast de konservativa kristna som sitter och klagar p frbttringar i sjukvrd och de hgre skatterna detta innebr. Dr har du dina kristna vrderingar.

Sen tittar vi p Sverige, dr du gnller ver att kristendomen tappat taget. Hr har vi en sjukvrd som aldrig kostar mer n ett par hundralappar, vad du n behver f gjort. Sverige r ett av de lnder som sknker hgst andel av sin BNP till fattiga lnder, och det land som gr mest fr att ta hand om mnniskor frn krigshrjade lnder.

Summa summarum, har det allts ngot med kristendom att gra, hur mycket man hjlper sin nsta? Nope.
Citera
2012-04-01, 09:22
Bannlyst
Jag s trtt p ateisterna p det hr forumet att jag frlorat intresset av att debattera - s jag vill inte ge mig in p en lnga kommentaraer fr att sen f samma variant p svar frn nineteen74, Varangian eller Snorlyktan.

S nu fr det rcka. Det hr ger mig inget, och det r inte tillrckligt med deltagare som har ngot intresse av att lsa mina kommentarer eller ta till sig ngot som jag skriver.
Som ett religionsforum r det hr en total fail, tyvrr.

Det r vldigt f hr som r genuint intresserade av att lra sig ngot nytt eller andra mnniskors religisa tro, av religion i allmnhet. De flesta regelbundna debattrer drivs av en lust fr att attackera och tjafsa med troende.
Citera
2012-04-01, 09:27
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag s trtt p ateisterna p det hr forumet att jag frlorat intresset av att debattera - s jag vill inte ge mig in p en lnga kommentaraer fr att sen f samma variant p svar frn nineteen74, Varangian eller Snorlyktan.

S nu fr det rcka. Det hr ger mig inget, och det r inte tillrckligt med deltagare som har ngot intresse av att lsa mina kommentarer eller ta till sig ngot som jag skriver.
Som ett religionsforum r det hr en total fail, tyvrr.

Det r vldigt f hr som r genuint intresserade av att lra sig ngot nytt eller andra mnniskors religisa tro, av religion i allmnhet. De flesta regelbundna debattrer drivs av en lust fr att attackera och tjafsa med troende.

puss d, lille vn. Ett tips fr framtida bruk, vill du inte debattera, starta inte trdar i diskussionsforum. Vill du bara ha ryggdunkar, sk dig till ett mer enkelsprigt kristet forum.

Att du inte ens kan bemta mina invndningar mot din "logik" sger mer om dig n om oss hemska ateister, vet du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in