Citat:
Ursprungligen postat av ptitsa
Genom att alla smarta och kluriga ateister hoppar p mig i den hr trden, fr att ni vet att jag r troende, s bevisar ni bara min tes...
r det ngon som vill kommentera det jag skrev, eller vill ni bara skicka skriva sm hatfulla kommentarer riktade till mig personligen?
Om ni bara vill klaga p mig som individ, s kan vi lika grna be Mod att slnga hela trden i papperskorgen. Jag vet redan vad ateisterna hr tycker om mig.
Det handlar inte om dig som person, lille vn, det handlar om dina handlingar. Du hycklar ju? Gnller ver att folk klagar p din religion, men gr sen helt om och klagar p vad du ser som andras religion.
Att du sen har mage att tycka det vore okej att brnna bcker av Dawkins.... nnu mer hyckleri.
Vet du? Vilket land i vstvrlden har hgst andel riktigt troende? Jo, USA. Var r materialismens hgborg? Jo, i USA. Och inte bara det, det r oftast de konservativa kristna som sitter och klagar p frbttringar i sjukvrd och de hgre skatterna detta innebr. Dr har du dina kristna vrderingar.
Sen tittar vi p Sverige, dr du gnller ver att kristendomen tappat taget. Hr har vi en sjukvrd som aldrig kostar mer n ett par hundralappar, vad du n behver f gjort. Sverige r ett av de lnder som sknker hgst andel av sin BNP till fattiga lnder, och det land som gr mest fr att ta hand om mnniskor frn krigshrjade lnder.
Summa summarum, har det allts ngot med kristendom att gra, hur mycket man hjlper sin nsta? Nope.