2012-03-31, 20:48
Medlem
Mad.Seasons avatar
Har alltid reflekterat ver deras sedvanor. En av dessa r att de traskar runt med skor inomhus. Ngon som kan bekrfta detta och dela med sig av flera amerikanska sedvanor?
Tack p frhand!
Citera
2012-03-31, 20:56
Medlem
Jordgubb22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad.Season
Har alltid reflekterat ver deras sedvanor. En av dessa r att de traskar runt med skor inomhus. Ngon som kan bekrfta detta och dela med sig av flera amerikanska sedvanor?
Tack p frhand!

Dom flesta frlorar la oskulden p balen ?
Citera
2012-03-31, 20:56
Medlem
Fimparens avatar
Det gr man i de flesta lnderna i vrlden... Simon (i Simon & Thomas) nmner att det r konstigt att vi svenskar tar av oss skorna
Citera
2012-03-31, 21:02
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Tack p frhand!

Here's two more I could think of:

- Using body language while on the phone (most common among Italian Americans)
- Thanksgiving. Stuffing food into other food in order to celebrate that one time they treated the natives ok.
Citera
2012-03-31, 21:20
Medlem
Mad.Seasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen
Det gr man i de flesta lnderna i vrlden... Simon (i Simon & Thomas) nmner att det r konstigt att vi svenskar tar av oss skorna
Tycker det r s vidrigt och ohygieniskt att g inne med skor, frstr inte vad de tnker med om jag skall vara rlig. Dem kan ju frfan klafsat runt i skit som de sedan sprider runt i sina egna hem.
Citera
2012-03-31, 21:25
Medlem
losfers avatar
Skor inomhus r ett otyg i USA. Kndes som det var mer vanligt i Texas n i Midwest dr jag bor nu.
Men ckligast av allt r Irland med heltckningsmatta p toaletten. Ofattbart.
Citera
2012-03-31, 21:30
Medlem
Kimar003s avatar
Amerikaner, inte det dr 1%-folket utan vi snackar om de dr 99%-arna, r verlag: hgljudda, arroganta, ouppfostrade, avbrytande, giriga, egocentriska, stressade, otrevliga, inget bordsskick, fundamentalistiska, outbildade, aggressiva, frdomsfulla, tar upp mycket plats, oplitliga och trngsynta lortgrisar.

(Ntskals-versionen)
Citera
2012-03-31, 21:54
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Citat:
Tack p frhand!

Jag har ox hrt det dr med att dom har skorna p sig innomhus.. Verkar ju inte precis g ihop s vl med tanke p hur populrt heltckningsmatta verkar vara dr borta.
Citera
2012-03-31, 22:30
Medlem
Shuriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimar003
Amerikaner, inte det dr 1%-folket utan vi snackar om de dr 99%-arna, r verlag: hgljudda, arroganta, ouppfostrade, avbrytande, giriga, egocentriska, stressade, otrevliga, inget bordsskick, fundamentalistiska, outbildade, aggressiva, frdomsfulla, tar upp mycket plats, oplitliga och trngsynta lortgrisar.

(Ntskals-versionen)

Kan tnka mig att dom r allt det dr. Dom har ju inte vxt upp i en skyddad verkstad/ankdamm som vi svenskar har. Svenskar r godtrogna och lttlurade.
Citera
2012-03-31, 22:42
Medlem
WSEs avatar
Jod, dom kr med skor och heltckningsmattor

Citat:
Ursprungligen postat av Fimparen

Ftterna mste stinka om man aldrig tar av sig skorna. Jag vet inte vad jag skulle vinna p skita ner soffkuddarna med hundbajs. Galna oss som gillar renlighet
Citera
2012-03-31, 22:43
Medlem
Inte en enda amerikan jag varit hemma hos har haft skorna p sig inomhus :P
Citera
2012-03-31, 22:59
Medlem
Mad.Seasons avatar
En annan grej r ju att de kper is i affrer. Tror inte dem har frsttt att om man fryser vatten s blir det, just det, is
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in