2012-03-31, 18:32
Medlem
Hej! Jag har just laddat ner Dolphin Emulatorn och är sugen på att spela lite spel med min xbox 360 kontroll, eftersom att det är den ända konsolkontrollen jag äger.

Jag har tittat runt lite på internet och inte hittat något användbart, jag har ju en port på övre sidan av kontrollen och undrar ifall jag kan köpa och ansluta en USB kabel till den porten för att sedan använda den till att spela med.

Vet ni hur det funkar? Vad jag har förstått så använder inte Xboxkontrollen bluetooth utan snarare någon sorts radio, så en BT-sticka är inget alternativ. Jag vill inte heller köpa en helt ny xboxkontroll som är gjord för att kopplas in i dator, det är alldeles för dyrt enligt mig.

Någon som har några tips? Vad ska jag göra för att det ska funka? Helst så billigt som möjligt.

Och ursäkta mitt val av subforum, jag hade absolut ingen aning om var jag skulle stoppa denna tråd, tyckte att detta kunde vara någorlunda passande iallafall..
2012-03-31, 18:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du finner annars feta trådar om denna spelkonsol här -> https://www.flashback.org/f243

Sök och ställ frågorna där.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in