• 1
  • 2
2012-03-31, 17:44
Medlem
Pörrs avatar
Kamrater,

för ett år sedan tillkännagav admin att 'Mode & livsstil' får tre nya subforum och första grävtaget för Klassisk stil och etikett var därmed taget. Man får anta att tråden Nytt underforum - klassisk stil/klassiska kläder hade viss betydelse för lobbyarbetet i kulisserna och jag är tacksam över att de synpunkter som fanns faktiskt tillgodosågs.

Nu har det som sagt gått ett år och jag tycker det har gått långt över förväntan. Viss rundgång bland de som är med och diskuteras kan förvisso anas, men den tror jag är ofrånkomlig för ett så pass litet underforum som detta och viss återväxt finns faktiskt. Utvecklingen av tråden om kvalitetsskor är bara ett exempel på att det finns ett intresse även för kvalitativa kläder i denna tid av slit-och-släng, limmade skor och annat polyesterskräp.

Även om första året har varit bra och över de högt ställda förväntningarna finns det ju alltid saker som kan förbättras ytterligare, så förslag på sådant mottages gärna.
Citera
2012-03-31, 17:53
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Hipp hipp! Jag ska höja ett glas åt forumet ikväll! Jag har inga synpunkter just nu, men jag återkommer om det dyker upp något.
Citera
2012-03-31, 18:11
Medlem
ShogunAssasins avatar
Tack alla som bidragit till flashbacks absolut trevligaste forumsdel. Godspeed!
Citera
2012-03-31, 18:32
Medlem
doughies avatar
Härligt! Har njutit hela tiden av min hittills korta sejour här.

Förbättrar mitt humör lite, samma humör som är på botten efter DIF x2 och bra pga trevligt HP-resultat.
Citera
2012-03-31, 19:06
Medlem
Fixiebikes avatar
Svingar bägare utav bara fan kan jag tala om! Angående potentiella förbättringar kan jag inte uttala mig enär jag inte har några konkreta förslag. Tycker att det är bra som det är nu.
Citera
2012-03-31, 19:27
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Härligt!

När forumdelen öppnade tyckte jag att den var lite fjantig då klassisk stil var rätt "långt bort" för mig. Det kom att ändras och idag är det min favoritdel på flashback, särskilt skofascisttråden är jag väldigt förtjust i.

Jag har den här forumdelen att tacka för bl.a. ett stört skointresse och stora kunskaper inom klassisk stil även om det knappast syns i min vardagliga stil.

Jag har inga synpunkter men har lagt märke till att fylleinläggen tas bort även när man faktiskt försöker hålla sig OnT

Edit: i den gamla tråden om att starta det har delforat var det någon som tyckte att ett forum skulle göra att man kunde ha tio olika trådar om kvalitetsskor. Om läster, olika märken, lagerstatus hos C&J o.sv.

Jag gillar att det inte har blivit så, kretsen är såpass liten att trådarna behöver vara ganska omfattande för att inte dö.

Varför är intresset för skjortor egentligen så lågt i forat?
Senast redigerad av GryningsMytomanen 2012-03-31 kl. 19:48.
Citera
2012-03-31, 19:56
Medlem
Talande Huvuds avatar
Grattis till alla oss forumiter och ett stort tack skall Pörr ha för sin förtjänst som moderator av forumet. Firas med popcorn, film och träningsvärk.

Wohoo! \o/

Ang. våra breda kunskaper
http://www.youtube.com/watch?v=KAY5QXE60-s
Citera
2012-03-31, 22:26
Medlem
hobokens avatar
Trevligt! Ett stort tack till er bakom förändringen och alla som bidragit. Jag kan inte komma på några förbättringsförslag just nu utan är bara nöjd med att ha alla klassiska inlägg samlade på ett ställe och slippa den röra som M&L utgjorde för ett år sedan.
Citera
2012-03-31, 22:27
Medlem
MurrayHewitts avatar
Gillar det starkt och det känns som det har en skön forum i forumet känsla!
Nu skriver jag inte jättemycket men läser med god behållning varje dag.

Grattis!
Citera
2012-03-31, 23:50
Medlem
Point Blanks avatar
Grattis till oss!
Citera
2012-04-01, 15:20
Medlem
VaGKs avatar
Det här har ju blivit lite av ett mysigt kryp-in för oss med intresse. Även om jag inte varit så aktiv, bortsett från senaste tiden, har jag varit med och läst, inspirerats och fått goda kunskaper sedan dag 1 i denna forumsdel. Tänkte häromdagen på något som skulle kunna förbättra forumet, kommer inte på vad det var just nu dock. Jag får återkomma. Grattis till oss!
Citera
2012-04-01, 19:44
Medlem
vongörans avatar
Mycket trevligt, jag hade nog aldrig fått upp ögonen för klassisk stil om det inte vore för denna delen av Flashback. Är precis i början av min klädförvandling, från att tro att Ralph Laurens skjortor och Armanis klockor är höjden av kvalitet till något annat, något djupare och viktigare. Vad jag tror hade varit till fantastiskt stor hjälp för en yngling som mig är "den stora utvärderings- och recensionstråden", där man inte bara visar upp sina kläder med ett par bilder, utan också beskriver hur plagget känns och sitter. Det kombinerat med redogörelser för annan information som recensenten finner relevant, aspekter jag och många andra säkerligen aldrig ens tänkt på.

Det hade jag uppskattat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in