2012-03-31, 14:43
Medlem
Hej alla sjömän!

Behöver lite hjälp, det är nämligen så att en av dynorna på båten min har börjat bli tråkig i skinnet och spricka

Har kontaktat företag och personer i sverige som jobbar med detta men de flesta vill inte ta sig an det då dom anser det vara för svårt och andra vill ha allt från 30´ och uppåt för att sy upp ETT nytt överdrag till en dyna.

Det är alltså själva skinnet och inte hela dynan egentligen som behöver bytas, dock måste det ju färgmatchas mot den gamla dynan (Mestadels vit med färgade detaljer)

Var kan jag hitta Baja/powerboat delar i usa? Nån som vet någon bra hemsida? (Ebay har jag redan gett ett försök)

Såhär ser båten ut fast en annan färgsättning, och det är dynan längst bak (solbädden) som behöver bytas..

http://boats.iboats.com/98-baja-232-boss/1147683.html
Tacksam för hjälp
//Bubbelibub

EDIT: lägga in länken också..
Citera
2012-03-31, 15:31
Medlem
P55s avatar
Låter väldigt dyrt. Har du hört hos nån mindre tapetserarfirma?
Citera
2012-04-01, 01:28
Medlem
Regga dig på boatlife.se eller boatsite.se och fråga likasinnade.
Finns massssssssssssssor med renoveringstrådar där dom renoverar inredningen på likande båtar.
Garanterat nån där som vet vart du ska vända dig.
Citera
2012-04-01, 08:49
Medlem
actionbents avatar
Det fixar väl vilken bilsadelmakare som helst, ska du absolut ha samma mönster så blir det så klart dyrare men varför inte skippa det.
Citera
2012-04-02, 14:03
Medlem
Enligt uppgift ska XT-innovations i Ohio drivas av fd Baja-anställda som kan fixa fram överdragsvinyl efter originalritningar. Att sätta på den på dynan får du i så fall fixa själv.

Att det skulle vara för svårt för en sadelmakare att göra tror jag inte stämmer, det är nog snarare ett sätt att säga att de inte har tid, vilket även kan stämma med rövarpriserna på 30.000:- så här inför säsongen.
Citera
2012-04-03, 17:44
Medlem
Tack för alla svar!

Ska kolla runt lite bland era förslag och se vad jag hittar

Ja 30 000:- är ett rövarpris utan dess like, däremot har de sadelmakare/möbel klädsel (med skinn) företag jag varit på inte velat ta sig an uppgiften pga svårighetsgraden..

Ska kolla boatlife.se också...

Det borde ju finnas massa ¨gamla¨ delar som ligger i USA och skräpar, problemet är bara att hitta det som inte ligger på ebay..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in