Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-03-31, 12:17
Medlem
Läste i DN om en man i Timrå som fick hotbrev på posten efter att ha gått offentligt i en onepiceoverall (mjukisoverall).

http://www.dn.se/nyheter/sverige/man...e-fick-hotbrev

Citat:
Men i Timrå är det inte alla som uppskattar sparkdräkten. Martin Andersson har fått tre brev i vilka avsändaren retar sig på hans klädstil.

– "Du tror väl att du är säker. Nu får du skärpa dig! Ska du gå klädd sådär?", skriver de, säger Martin Andersson till DN.se.

Vad säger ni stilpoliser om onepiceaverallen? Är den tillräckligt anskrämlig så att även ni skulle skicka hotbrev om ni såg en man klädd i den på stan?
Citera
2012-03-31, 12:28
Medlem
Skulle inte skicka ett hotbrev men tycker det är rätt fult om jag ska vara ärlig. Hemma kan jag förstå att oflk går runt så men att vilja gå så offentligt, nu får väll folk ha på sig mer eller mindre vad de vill men det faller en inte i smaken.

Timrå är rätt litet så kan bli en intressant utveckling av det hela.
Citera
2012-03-31, 12:34
Moderator
Allaballawallas avatar
Skulle själv aldrig ta på mig barnkläder såvida inte min direkta överlevnad var beroende av det (Typ om jag höll på att frysa ihjäl.), men jag bryr mig inte så mycket om vad andra väljer att klä sig i. Har dock jävligt svårt att ta en vuxen människa som springer runt i sparkdräkt på allvar...

Hota folk i Onepiece: Nej.
Flabba åt dem: Absolut.
Citera
2012-03-31, 12:35
Medlem
ChefRamsays avatar
Själv så använder jag min enbart hemma/myskvällar (Kan tillägga att jag är 18)
Själv så skulle jag aldrig bära en onepiece i public då jag anser att det är som en pyjamas. Men det är bara jag, folk får göra som folk vill.
Citera
2012-03-31, 12:42
Medlem
Gtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Läste i DN om en man i Timrå som fick hotbrev på posten efter att ha gått offentligt i en onepiceoverall (mjukisoverall).

http://www.dn.se/nyheter/sverige/man...e-fick-hotbrev

Vad säger ni stilpoliser om onepiceaverallen? Är den tillräckligt anskrämlig så att även ni skulle skicka hotbrev om ni såg en man klädd i den på stan?

hahaha

Näää.....Stackaaarn .....

Förlåååt ...jag veeeeet...det är lite taskigt men...jag kunde inte låta bli å garva

"Martin Andersson kontrade med att under en vecka gå klädd i en rosa träningsoverall."

Jag skulle ju inte sitta och skriva hot-brev ...
Folk får ju klä sig som de vill...jag tycker inte att man ska lägga sig i andras klädval...men...
i ärlighetens namn nu: känner inte ni att det är komisk, dramatisk, löjligt och synd samtidigt?
Citera
Medlem
Gör man en sökning på internet på namnet och Timrå så fick man upp en bild via Eniro. Verkar inte som killen man bråkar med i första taget (fördomar? kanske, posta länk? Nej, ifall det är fel person). Skulle vara rätt kul att se en sådan person offentligt i en sådan dränkt om det stämmer.
Citera
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChefRamsay
Själv så använder jag min enbart hemma/myskvällar (Kan tillägga att jag är 18)
Själv så skulle jag aldrig bära en onepiece i public då jag anser att det är som en pyjamas. Men det är bara jag, folk får göra som folk vill.

Tack gode gud, jag trodde för ett ögonblick att du var en vuxen karl
Citera
2012-03-31, 12:44
Medlem
Kritisk.s avatar
Hahaha!!! alltså jag är väldigt emot att gå klädd hursomhelst offentligt, såg en gång på McDonalds en HEL familj sittandes och käka, alla i en Onepiece. Det ser fan retarderat ut, visst de höll väl på att resa genom Sverige eller något så de hade tagit på sig "mys-i-bilen-kläder". Men fan, vuxna i en onepiece ser fan illa ut...
Citera
2012-03-31, 12:48
Medlem
Gtars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kritisk.
Hahaha!!! alltså jag är väldigt emot att gå klädd hursomhelst offentligt, såg en gång på McDonalds en HEL familj sittandes och käka, alla i en Onepiece. Det ser fan retarderat ut, visst de höll väl på att resa genom Sverige eller något så de hade tagit på sig "mys-i-bilen-kläder". Men fan, vuxna i en onepiece ser fan illa ut...

En hel familj???!!!!

Det är ju fan trauma...

Hur kom du över det?
Citera
2012-03-31, 12:51
Medlem
Citat:
Ja, heltäckande mjukisoveraller är väl nåt man klär bebisar i. Har dock inte själv sett nån vuxen gå omkring offentligt i detta plagg.

Att se en hel familj gå klädd i denna overall (kanske med foppa-tofflor på fötterna också) skulle ge verkligt bisarra signaler.
Citera
Medlem
Citat:

Det hade varit en rolig syn att skåda, var det svårt att inte kolla? Verkade de bry sig om att folk gav dem lite konstiga blickar?

Det verkar finnas pyjamaskatiga sen lite mer "finare" som kan man kan tänkas ha ute för exempelvis tjejer. Har sett en och annan tjej gå ute i en sådan och det är inte mycket snyggare för det.
Citera
Medlem
Kritisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtar
En hel familj???!!!!

Det är ju fan trauma...

Hur kom du över det?

det såg bara oerhört muppigt ut att se en 40-årig-överviktig kvinna sitta i en Onepiece, likadant klädd som sina barn. Just sayin'
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in