Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
Om en person blivit tillsagd att delta i ett program och sedan inte gått på det så ja då har dom rätt att säga nej till ditt försörjningsstöd.
Att du självmant sökt jobb under den tiden har inte med saken och göra. Du är deras bitch när du går på dom.
Soc har inte karensdagar så förstår inte varför du snackar om det för. Har du gjort det du ska under månaden så säger dom inte så mycket nästa månad dom söker. Har du däremot skitit i deras aktiviteter och itne gjort som du blivit tillsagd så har dom rätt och neka dig ja. Är du missnöjd med deras beslut så överklaga
Det handlar om mars månad och då åkte jag inte till den AMS jag var inskriven på utan försökte skriva om mig till den i min hemkommun och det blev lite struligt där så Soc ansåg att jag inte gjort vad jag kunnat för att bli självförsörjande så dom nekade mig ersättning för mars.
Dock sa min handläggare att eftersom det blev som det blev så får jag även 30 dagar karens vilket gör att jag nu bara kan söka för maj och inte april, det är detta jag verkligen funderar på om det stämmer?
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
Dom kan räkna det som ogiltig frånvaro och då har dom rätt att dra in försörjningsstödet. har du eget boende och sånt så är det dock ingen omöjlighet att få viss del pengar eftersom du annars går back, men samtidigt så står det att du måste delta i alla arbetsmarknadspolitiska åtgärder du blir erbjuden, och erbjuds ett arbete så måste du ta det även om du inte jobbat inom den kategorin tidigare.
Jo jag är medveten om att jag måste ta dom jobb som finns och det tänker jag göra för jag har "levt" på 9000 sen i januari fram till förra veckan då jag fick ca 5700 från FK i aktivitetsstöd för feb-mars.
Täcker dock inte 4 veckors utgifter med hyra, abonnemang, mat osv.
Dock har jag ingen större framgång med alla arbeten jag sökt...