Hejhej,
Jag funderar på att starta ett projekt. Projektet ska gå ut på skapa en hemsida, likt prisjakt och pricerunner, dock ska man inrikta sig på exempelvis frisörsalonger. Alltså ska frisörsalonger visas upp beroende på geografisk/önskad sökning. Det som skiljer från prisjakt och pricerunner är att man ska kunna boka tiden direkt via denna hemsida och att det ska finnas bokningsschema etc. tillgängligt.
Saken är den att prisjakt och pricerunner tar x antal procent (tror jag läste att det var 10-15 någonstans) per köp som härletts från deras hemsida från butiken i fråga. Hur skulle man kunna sälja en sån här idé till frisörsalongerna? Det är som sagt fysiska frisörsalonger, vilket skiljer sig från de webbaserade butikerna som finns på prisjakt och pricerunner. Hur ska man kunna marknadsföra en sådan här idé eller pitcha den så att man kan få med sig fler frisörsalonger som betalar säg 10% av priset per bokning som gjorts genom hemsidan?
Rent spontant tänker jag att en sådan här samlingsplats för frisörsalonger skulle öka antalet kunder för de salonger som medverkar i projektet, vad tror ni?
Hur tror ni man ska kunna visa salongerna att detta skapar värde för dem?
Ni behöver inte lägga fokus på hur man ska kunna "validera" så att frisörsalongerna inte avbokar och säger att kunden inte visades för att slippa betala 10 procenten, ponera att det redan finns ett system som eliminerar detta...