När började du dricka alkohol, hemma eller fester?
Jag började när jag var så gammal som 16.
När tycker ni det är okej att börja dricka som tonåring?
Nu är jag 21 och har inga som helst problem med beroende.
Vad säger ni?
Lite konstigt att det är 18 års gräns på alkohol i Sverige egentligen. Känner ingen som BÖRJADE dricka efter de fyllt 18.
Men nu när jag är myndig bryr jag mig inte så mycket, men när man var där i 16-17 års åldern o inte fick dricka för föräldrarna, o inte köpa på systemet. Det var en ''hård'' tid! xD
Tror jag var 12-13 när jag drack första gången med en polare. Drack och drack. vi tog ur hans fars spritskåp. Första festen var väl ett år efter det kanske.
Någon hemmafest vid 14-15 års ålder kanske - inga problem. Respekt för alkoholen och en trevlig kväll även om inte alla har samma inställning mot alkohol. Har än idag samma respekt för alkohol och har inte råkat ut för några missöden.
Söp mig full första gången hemma hos en kompis när jag var 13.
Drack ren whiskey ur en pen-kopp...
Fast började väll inte dricka regelbundet förens jag blev 16-17 och tycker det är en bra ålder att börja, alt lite tidigare.
Är nu 21 och har inga problem, även om man allt offtare känner suget efter en öl då och då.
16 år, ute under en sen-sommarkväll. Det var tider det Fick sån jävla skön fylla, precis lagom för att kunna släppa loss ordentligt, men inte för mycket för att få på sig polisen, typ.