15 års ålder. Tror det är bättre att man vänjer sig tidigt, det är inte så kul som många tror och man tröttnar efter ett tag. Oftast. Börjar du när du är 18 så är du nästan lite sent ute i min mening, men det är min åsikt. Kan tilläggas att jag endast drack bärka i början, och det är de skönaste att börja med
Sedan 11års åldern har jag bott utomlands för det mesta syd europa och där är det verkligen skillnad på inställningen till unga som dricker. Jag blev ofta bjuden på några glas rött vin av bekanta (men aldrig föräldrar) redan vid 11-12, sedan är det enkelt att komma in på barer/nattklubbar i dem här länderna och det var väl när jag var 14 som jag började gå på klubb... Sen dess och för nuvarande kör jag en blandning på natklubbar utomlands och hemma fester i Sthlm (då får man tag på alkohol via kompisar eller langare).
Började dricka så sent som vid 19 eller 20. Drack för första gången när jag var 18. Jag var så otroligt anti alkoholen innan, men idag dricker jag nog lite för mycket.
Började dricka så sent som vid 19 eller 20. Drack för första gången när jag var 18. Jag var så otroligt anti alkoholen innan, men idag dricker jag nog lite för mycket.
Började väl när jag var typ 16 år, i början var de mer sällan men sen när man blev typ 18 så har man ju typ festat konstant varje helg..alldeles för mycket många helger men man lever bara en gång.. min lever borde jag dock kolla upp
Alltså första fyllan var nog när jag och polarna snodde öl när vi var 12, men efter det dröjde det ett par år innan nästa fylla, och sedan ytterligare ett par år innan jag drack regelbundet,