2012-03-30, 20:17
Medlem
Tjena!

Min Packard Bell Easynote TK85-GO-500NCD (laptop) har hamnat i någon slags boot loop. Den startar upp, kommer till packard bell skärmen sen startar den om sig igen. Så där upprepar den sig hela tiden tills man drar ur batteriet. Hur tar jag mig ur det här?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

/stonedandhigh
Citera
2012-03-30, 20:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Sätter tråden från Windows till Hårdvara då det lutar åt mer hårdvarufel.

//Mod
Citera
2012-03-31, 14:03
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonedandhigh
Tjena!

Min Packard Bell Easynote TK85-GO-500NCD (laptop) har hamnat i någon slags boot loop. Den startar upp, kommer till packard bell skärmen sen startar den om sig igen. Så där upprepar den sig hela tiden tills man drar ur batteriet. Hur tar jag mig ur det här?

Uppskattar all hjälp jag kan få!

/stonedandhigh

Några felmeddelanden alls (ex. en BSOD)? Får du samma fel om du startar med en recoveryskiva och försöker boota från den?
Citera
2012-03-31, 14:22
Medlem
Det är väldigt svårt att veta vart felet ligger utan felmeddelanden. BSOD brukar säga exakt vad som är fel.

Du säger att du kommer till Packard Bell skärmen, men kan du gå in i BIOS? Isåfall, pröva att trycka in windowsskivan och boota från den. Om det inte funkar är det nog hårdvaran och då är det bara att skicka in den för reparation. Om du kan boota från skivan, blås datorn och börja om från nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in