2012-03-30, 18:36
Medlem
marsplastics avatar
I min ungdomsdagar, när man var busig och äventyrlig så framkallade jag en demon av den högre graden. Jag hade läst på en hel del inom ämnet, hade sökt fram kunskap ifrån böcker med titlar som: The Book of Law och Solomons Keys.
Nu undrar ni säkert varför man vill framkalla en demon? Jo för att ifall man binder en demon till ens vilja kan man "kräva" diverse saker ifrån den, bland annat materiella ting som pengar , men även t.ex framgång hos det motsatta könet.

Vid själva ritualen använde jag mig av en skyddscirkel och diverse kraftord. Vad jag bad demonen om var lycka hos det motsatta könet. Efter att jag var klar trodde jag att jag hade lyckats, att binda demonen till min vilja. Men skulle vissa sig att han inte var helt "viljelös".

Det skulle vissa sig att denna magiska ritual skulle förfölja mig en lång tid framöver.

Tiden efter ritualen blev en spännande tid, för varje dag som gick ökad min popularitet hos det kvinnliga könet. Detta fortsatta i en allt raskare tank. Jag var glad och allt gick på tipptopp. Men efter allt som tidig gick verkade det precis som om demons negativa sida fick allt mer och mer inflytande. Relationerna började bli negativa och det kändes som jag började förlora kontrollen över demonen och min egna vilja.

Dock när jag sedan flyttade ifrån orten där jag hade framkallat demon så märkte jag nästan omedelbart att denna effekt klingade av. Ungefär som om demons inflytande minskade för varje mil som jag kom längre bort.

Jag undrar om någon annan har liknande erfarenheter, att framkalla demoner dvs? Och vad man kan göra för att bli av med demonen?

Allt detta kan låta lite konstigt, men det har faktiskt hänt.
Citera
2012-03-30, 18:43
Medlem
SocialMisfits avatar
Visst låter det konstigt åtminstone för mig eftersom jag inte tror på demoner speciellt mycket.

Tror du inte att det kan ha varit så istället att du övertygade dig själv om att du nu skulle få sådan framgång med tjejer efter den där demonhistorien du gjorde att det blev en uppfyllande profetia? Är man säker på sig själv så dras folk till en och man blir populär, och du kanske omedvetet ändrade beteende med tjejer från blyg till självsäker?
Citera
2012-03-30, 18:45
Medlem
Hmm intressant, kommer följa den här tråden även fast jag inte riktigt tror på "andra krafter" etc
Citera
2012-03-30, 18:56
Medlem
Spelat lite för mycket D&D tror jag.
Citera
2012-03-30, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marsplastic
I min ungdomsdagar, när man var busig och äventyrlig så framkallade jag en demon av den högre graden. Jag hade läst på en hel del inom ämnet, hade sökt fram kunskap ifrån böcker med titlar som: The Book of Law och Solomons Keys.
Nu undrar ni säkert varför man vill framkalla en demon? Jo för att ifall man binder en demon till ens vilja kan man "kräva" diverse saker ifrån den, bland annat materiella ting som pengar , men även t.ex framgång hos det motsatta könet.

Vid själva ritualen använde jag mig av en skyddscirkel och diverse kraftord. Vad jag bad demonen om var lycka hos det motsatta könet. Efter att jag var klar trodde jag att jag hade lyckats, att binda demonen till min vilja. Men skulle vissa sig att han inte var helt "viljelös".

Det skulle vissa sig att denna magiska ritual skulle förfölja mig en lång tid framöver.

Tiden efter ritualen blev en spännande tid, för varje dag som gick ökad min popularitet hos det kvinnliga könet. Detta fortsatta i en allt raskare tank. Jag var glad och allt gick på tipptopp. Men efter allt som tidig gick verkade det precis som om demons negativa sida fick allt mer och mer inflytande. Relationerna började bli negativa och det kändes som jag började förlora kontrollen över demonen och min egna vilja.

Dock när jag sedan flyttade ifrån orten där jag hade framkallat demon så märkte jag nästan omedelbart att denna effekt klingade av. Ungefär som om demons inflytande minskade för varje mil som jag kom längre bort.

Jag undrar om någon annan har liknande erfarenheter, att framkalla demoner dvs? Och vad man kan göra för att bli av med demonen?

Du är schizofren och behöver antipsykotika
Citera
2012-03-30, 19:15
Medlem
marsplastics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialMisfit
Visst låter det konstigt åtminstone för mig eftersom jag inte tror på demoner speciellt mycket.

Tror du inte att det kan ha varit så istället att du övertygade dig själv om att du nu skulle få sådan framgång med tjejer efter den där demonhistorien du gjorde att det blev en uppfyllande profetia? Är man säker på sig själv så dras folk till en och man blir populär, och du kanske omedvetet ändrade beteende med tjejer från blyg till självsäker?

Jag har själv funderat i dessa banor för att hitta en rationell förklaring. Att det hela fungerade som en form av självhypnos.

Det är därför jag är nyfiken om några andra har erfarenheter kring detta fenomen att framkalla demoner, ihop om att kunna dra några relevanta relation.
Citera
2012-03-30, 19:47
Medlem
Noobgrens avatar
När jag var sexton var jag och några kompisar hemma hos en bekant som sade sig behärska svart magi. Vi satt i hans pojkrum och lyssnade på när han försökte frammana diverse demoner till den bastu som låg vägg i vägg med hans pojkrum. Vi fick även sitta ensamma i mörkret därinne och försöka bli varse tecken på att Lilith, Baal och liknande figurer skulle framträda.

Vi ville väldigt gärna tro på det hela och ansträngde oss till det yttersta för att hitta tecken på att "magikern" lyckats. Det hände dock ingenting och jag har aldrig märkt några bieffekter av ritualerna heller. Minns inte hans bortförklaringar men det var väl i linjer med att vi inte hade tillräcklig tro eller liknande.

Vet inte om detta hjälper dig TS, då du tycks vara övertygad om att du faktiskt lyckades få fram en demon. Jag skulle råda dig att se över din situation med ett så öppet sinne som möjligt, dvs inkludera förklaringar som inte innefattar demoner utan högst naturliga förlopp.
Citera
2012-03-30, 19:47
Medlem
Varför bad du inte änglar om hjälp istället? Fast visst änglar brukar inte ställa upp på själviska begär...
Citera
2012-03-30, 20:21
Medlem
Citat:

Fan vad korkad du är. Varför tog du inte pengar istället? Man blir ju liksom populär direkt hos brudarna när man hart pengar.
Citera
2012-04-01, 10:22
Medlem
marsplastics avatar
Ja, det var verkligen dumt att inte ta pengarna. Men tänk då de eventuella negativa konsekvenserna ifall demonen då fick sin vilja igenom. Då hade jag kanske blivit fattig?

Angående detta med ritualer, och ockultism så har jag funderat lite. Troligtvis har jag inte framkallat en "riktigt" demon, utan snarare med hjälp av tro och suggestion har jag projicerat en bild av mitt framgångsrika JAG, som jag sedan applicerat i verkligheten.
Detta med att framkalla demon har jag lagt av med, men detta med självhypnos bör undersökas vidare. Det får kanske bli en ny tråd angående det i framtiden.
Citera
2012-04-01, 12:32
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ja, det var verkligen dumt att inte ta pengarna. Men tänk då de eventuella negativa konsekvenserna ifall demonen då fick sin vilja igenom. Då hade jag kanske blivit fattig?

Angående detta med ritualer, och ockultism så har jag funderat lite. Troligtvis har jag inte framkallat en "riktigt" demon, utan snarare med hjälp av tro och suggestion har jag projicerat en bild av mitt framgångsrika JAG, som jag sedan applicerat i verkligheten.
Detta med att framkalla demon har jag lagt av med, men detta med självhypnos bör undersökas vidare. Det får kanske bli en ny tråd angående det i framtiden.

Du kunde ju tydligen bara köra ifrån han ? Verkar inte som att demoner har körkort.
Citera
2012-04-01, 17:17
Medlem
Grijps avatar
Skyddscikeln och triangeln en bit fram som jag antar att du också använde är ju platsbundna. Jag har inte läst någonting om att avsluta ett sånt samarbete med en demon, men jag gissar på att du kan avbryta sambandet genom att stänga portalen som du skapade. Det stämmer nog bra med att effekten avtar ju längre bort från platsen du är. Men för säkerhets skull, se om du kan hitta nåt om det i böckerna, det borde rimligen stå något där?

Citat:

Du får nog pengarna, men på bekostnad av något annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in