2012-04-01, 17:49
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsplastic
I min ungdomsdagar, när man var busig och äventyrlig så framkallade jag en demon av den högre graden. Jag hade läst på en hel del inom ämnet, hade sökt fram kunskap ifrån böcker med titlar som: The Book of Law och Solomons Keys.
Nu undrar ni säkert varför man vill framkalla en demon? Jo för att ifall man binder en demon till ens vilja kan man "kräva" diverse saker ifrån den, bland annat materiella ting som pengar , men även t.ex framgång hos det motsatta könet.

Vid själva ritualen använde jag mig av en skyddscirkel och diverse kraftord. Vad jag bad demonen om var lycka hos det motsatta könet. Efter att jag var klar trodde jag att jag hade lyckats, att binda demonen till min vilja. Men skulle vissa sig att han inte var helt "viljelös".

Det skulle vissa sig att denna magiska ritual skulle förfölja mig en lång tid framöver.

Tiden efter ritualen blev en spännande tid, för varje dag som gick ökad min popularitet hos det kvinnliga könet. Detta fortsatta i en allt raskare tank. Jag var glad och allt gick på tipptopp. Men efter allt som tidig gick verkade det precis som om demons negativa sida fick allt mer och mer inflytande. Relationerna började bli negativa och det kändes som jag började förlora kontrollen över demonen och min egna vilja.

Dock när jag sedan flyttade ifrån orten där jag hade framkallat demon så märkte jag nästan omedelbart att denna effekt klingade av. Ungefär som om demons inflytande minskade för varje mil som jag kom längre bort.

Jag undrar om någon annan har liknande erfarenheter, att framkalla demoner dvs? Och vad man kan göra för att bli av med demonen?

Allt detta kan låta lite konstigt, men det har faktiskt hänt.
Källan till dina problem är fetmarkerat. Hyckla inte med ditt magiska arbete.

Citat:
Ja, det var verkligen dumt att inte ta pengarna. Men tänk då de eventuella negativa konsekvenserna ifall demonen då fick sin vilja igenom. Då hade jag kanske blivit fattig?

Angående detta med ritualer, och ockultism så har jag funderat lite. Troligtvis har jag inte framkallat en "riktigt" demon, utan snarare med hjälp av tro och suggestion har jag projicerat en bild av mitt framgångsrika JAG, som jag sedan applicerat i verkligheten.
Detta med att framkalla demon har jag lagt av med, men detta med självhypnos bör undersökas vidare. Det får kanske bli en ny tråd angående det i framtiden.
Ja du är inne på rätt spår här.
Senast redigerad av Golachab 2012-04-01 kl. 17:53.
Citera
2012-04-01, 20:36
Medlem
marsplastics avatar
Golachab, vad menar du att jag hycklar med mitt arbete? Att man använder sig av en skyddscirkeln och kraftord är inte att hyckla. Dessa ting är nödvändiga för att binda demonen. Läs "Keys of Solomon". En av de största och mest kända böcker inom området. Finns diverse utgåvor med kommentarer av Aleister Crowley, vilket gör nycklarna lättare att förstå.

Vad är felet på mitt namn? Har du några egna erfarenheter inom området?
Citera
2012-04-01, 21:27
Medlem
Citat:
I min ungdomsdagar, när man var busig och äventyrlig så framkallade jag en demon av den högre graden. Jag hade läst på en hel del inom ämnet, hade sökt fram kunskap ifrån böcker med titlar som: The Book of Law och Solomons Keys.
Nu undrar ni säkert varför man vill framkalla en demon? Jo för att ifall man binder en demon till ens vilja kan man "kräva" diverse saker ifrån den, bland annat materiella ting som pengar , men även t.ex framgång hos det motsatta könet.

Vid själva ritualen använde jag mig av en skyddscirkel och diverse kraftord. Vad jag bad demonen om var lycka hos det motsatta könet. Efter att jag var klar trodde jag att jag hade lyckats, att binda demonen till min vilja. Men skulle vissa sig att han inte var helt "viljelös".

Det skulle vissa sig att denna magiska ritual skulle förfölja mig en lång tid framöver.

Tiden efter ritualen blev en spännande tid, för varje dag som gick ökad min popularitet hos det kvinnliga könet. Detta fortsatta i en allt raskare tank. Jag var glad och allt gick på tipptopp. Men efter allt som tidig gick verkade det precis som om demons negativa sida fick allt mer och mer inflytande. Relationerna började bli negativa och det kändes som jag började förlora kontrollen över demonen och min egna vilja.

Dock när jag sedan flyttade ifrån orten där jag hade framkallat demon så märkte jag nästan omedelbart att denna effekt klingade av. Ungefär som om demons inflytande minskade för varje mil som jag kom längre bort.

Jag undrar om någon annan har liknande erfarenheter, att framkalla demoner dvs? Och vad man kan göra för att bli av med demonen?

Din popularitet ökade enbart pga din egen tro att detta funkar.
Dvs, den kraft du frambringade besitter du faktiskt själv och kan ta fram utan en tro på demoner.
Demoner existerar inte.
Allt du varit med om har du skapat i din egen hjärna och när du förstår det kan du återgå till den tid du drog till dig damerna.

Lycka till.
Citera
2012-04-02, 08:50
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Golachab, vad menar du att jag hycklar med mitt arbete? Att man använder sig av en skyddscirkeln och kraftord är inte att hyckla. Dessa ting är nödvändiga för att binda demonen. Läs "Keys of Solomon". En av de största och mest kända böcker inom området. Finns diverse utgåvor med kommentarer av Aleister Crowley, vilket gör nycklarna lättare att förstå.

Vad är felet på mitt namn? Har du några egna erfarenheter inom området?
Att du skyddar dig från de krafter du frambringar. Det är hyckleri. Antingen ger du hän åt ritualen fullt ut eller får lida av konsekvenserna i efterhand. Leka med pseudo-judeokristna skyddsringar och annat trams hämmar resultatet. Jag har läst "Keys of Salomon" och annat dravel i ämnet. Det finns en anledning att Crowley knarkade ihjäl sig med morfin snarare än att bli en halvgud.

Poängen är att "demonerna" är du själv. Dina egna känslor. Därför kan du inte skydda dig mot dem samtidigt som du bringar fram dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Epiphanix
Din popularitet ökade enbart pga din egen tro att detta funkar.
Dvs, den kraft du frambringade besitter du faktiskt själv och kan ta fram utan en tro på demoner.
Demoner existerar inte.
Allt du varit med om har du skapat i din egen hjärna och när du förstår det kan du återgå till den tid du drog till dig damerna.

Lycka till.
Precis så!
Citera
2012-04-02, 10:54
Avslutad
Jag vill lära mig framkalla demoner som ser ut som Mulla Omar. Kan man framkalla mer än en? Tänkte bygga upp en arme av Omars...

Sen öppna en kebab-vagn där de kan jobba och be. Eller ska man satsa på zombie-mullor istället?
Citera
2012-04-02, 14:45
Medlem
Banebtets avatar
Citat:

Åkalla Demonen igen och tacka för hans/hennes hjälp med ett par shots Whiskey eller Cognac, förklara att hans tjänster inte behövs längre!!! Här är det viktig att lyssna, han har säker nåt viktigt att säga dig. Du kanske, omedvetet, gick med på något som du inte har följt upp med eller han försökte kanske lära dig saker som har passerat dig.

För övrigt tycker jag att du ska skriva av riten som framgångsrikt! Uppenbarligen lyckades du att bygga upp rejält med kraft och energy vilket är inte det lättaste. MEN, när man vill jobba med Astrala väsen måste man komma ihåg att ni är "partners in crime". Ni måste få feedback från varan och fintjustera situationen.

Två tummar upp för din Asmodeus avatar
Citera
2013-03-24, 00:47
Medlem
enfindams avatar
Vad hade du tagit då; benzo, hasch eller rökt gräs?
Citera
2013-03-24, 04:28
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vad hade du tagit då; benzo, hasch eller rökt gräs?

Benzo gör dig alldeles för dum och virrig, och hasch och gräs är i princip samma sak. Och de gör dig slö och lättroad, det är svårt att få för sig att man har frammanat en demon på det. Om man är psykiskt frisk dvs.

Någon slags hallucinogen kanske, men det känns inte så troligt det heller.
Citera
2013-03-24, 08:46
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Benzo gör dig alldeles för dum och virrig, och hasch och gräs är i princip samma sak. Och de gör dig slö och lättroad, det är svårt att få för sig att man har frammanat en demon på det. Om man är psykiskt frisk dvs.

Någon slags hallucinogen kanske, men det känns inte så troligt det heller.
Man kan få hallucinationer vid överkonsumtion även av dessa droger och det kan upplevas som mycket skrämmande.
Citera
2013-03-24, 15:10
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Man kan få hallucinationer vid överkonsumtion även av dessa droger och det kan upplevas som mycket skrämmande.

Nästan enbart bara om man är mentalt labil från början.
Citera
2013-03-24, 15:54
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KycklingIRymden
Nästan enbart bara om man är mentalt labil från början.
Där har du faktiskt fel. Vid långvarig konsumtion av t. ex sömntabletter kan man få hallucinationer. Även vid långvarigt bruk av hasch, cannabis och andra droger.
Citera
2013-03-24, 16:46
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Där har du faktiskt fel. Vid långvarig konsumtion av t. ex sömntabletter kan man få hallucinationer. Även vid långvarigt bruk av hasch, cannabis och andra droger.

Dock vet vi ju inte ifall det är drogen eller att man blir mentalt labil av långvarigt bruk. Finns lite väl få vettiga studier på ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in