2012-03-30, 15:28
Medlem
instalerade Batman Arkham City på datorn. när ja försöker starta det får ja ett felmedelande att xlive.dll saknas och att ja kan försöka åtgärda problemet genom att instalera om programmet. har dock ingen aning om vad xlive.dll är för ngt och hur ja instalerar om det :S har instlerat om spelet 2 gånger och även använt mig av en annan torrent men får samma krasch medelande.
ideér någon?

Edit: Never mind. ja hittade en lösning!
Senast redigerad av Pitbull TopDawg 2012-03-30 kl. 16:12.
Citera
2012-05-06, 20:02
Medlem
nivvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull TopDawg
instalerade Batman Arkham City på datorn. när ja försöker starta det får ja ett felmedelande att xlive.dll saknas och att ja kan försöka åtgärda problemet genom att instalera om programmet. har dock ingen aning om vad xlive.dll är för ngt och hur ja instalerar om det :S har instlerat om spelet 2 gånger och även använt mig av en annan torrent men får samma krasch medelande.
ideér någon?

Edit: Never mind. ja hittade en lösning!

Skriv då för i helvete hur du gjorde. Jag antar att du installerade Games for Windows Live Marketplace eller dylikt
Citera
2012-05-08, 12:50
Medlem
xlive.dll är mycket riktigt kopplat till Games for Windows Live. Har man strul med det rekommenderas man att brevbomba MS och gråta i duschen.
Citera
2012-05-21, 01:14
Medlem
finns ett program som heter dll.fixer som ja laddade ner och körde. då letade den igenom mappen med spelet och hittade vilken fil som saknades sedan ansluter den till sin databas och laddar ner den specifika filen. programmet finns att ladda ner gratis men minns inte vart. prova söka på dll fixer på google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in