2012-03-30, 11:33
Medlem
Frågan är enkel, kan man lägga ett alsolsprit omslag på en böld som är på insidan av yttre blygdläppen?
Den har spruckit och jag kan klämma ut blodblandat var. Bölden är väl som en kikärtas storlek. Jag har en till på gång på bröstet som inte verkar vilja mogna.

Sjukan blir det nästa vecka om det inte ger sig. Blir väl två månader med Heracillin och Rimactan, sen kommer skiten tillbaks ändå så motivationen till att knapra piller är inte så himla hög direkt.
Citera
2012-03-30, 11:56
Medlem
refrs avatar
Kommer du ihåg trenden där det gick ut på att stoppa en tampong indränkt av alkohol i 1an eller 2an?
Tydligen blev man full på en mindre mängd, men ganska kort, så var beredd på en liten berusning kanske om du provar.

Borde nog gå bra, men tror det är bättre att du baddar på det om det är osäkert.
Skulle själv åka till akuten omgående om jag fick en böld i underlivet..
Citera
2012-03-30, 11:58
Medlem
Ta helst alsollösning det är lite mildare, det fick jag lägga en gång när jag stuckit hål på en inflmerad hårtsäck(som nästan var som en böld) på blygläppen. Det fukar faktskt bra
Citera
2012-03-30, 12:21
Medlem
Nej, ta alsolsprit.!!! Det är ingen som helst fara.!!!

Får du inte koll på det där kan det hända att du måste åka till läkare och skära upp det.!!!

Bygg in en dyngsur bomullstuss i kirurgtejp så att det behålles blött så länge som möjligt. Säkerligen behöver du upprepa det 2 gg eftersom det är svårt att sätta bandaget ordentligt. Sätt på dig en stramare trosa som håller alsolspriten tryckt mot såret.

En rakning runt om kan ju förenkla när kirurgtejpen ska bort.
Citera
2012-03-30, 13:20
Medlem
Den sitter så pass till att om jag knölar dit en kompress med alsolsprit så sitter den kvar.
Sen har den spruckit också så det går att få ur varet, hade jag märkt att jag blivit allmänpåverkad så hade jag ringt Infektionskliniken. Har haft bölder av och till i 44 års tid så det är inget nytt, mer än att det är ett nytt ställe de satt sig på.
Citera
2012-03-30, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Creatora
Den sitter så pass till att om jag knölar dit en kompress med alsolsprit så sitter den kvar.
Sen har den spruckit också så det går att få ur varet, hade jag märkt att jag blivit allmänpåverkad så hade jag ringt Infektionskliniken. Har haft bölder av och till i 44 års tid så det är inget nytt, mer än att det är ett nytt ställe de satt sig på.
Ja, super. Knöla dit den. Alsolsprit tar hand om det och är inte farligt för underlivet. Men jag tror fortfarande att du får göra det flera gånger eftersom det har blivit en så rejäl böld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in