2005-02-12, 12:40
Medlem
Skvalleristens avatar
Är det nån som vet nåtmer om detta? För jävligt om det är sant förstås, men jag skulle inte bli förvånad.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...602512,00.html
Citera
2005-02-12, 12:50
Medlem
MooGyMaNs avatar
jo jag såg ett inslag på SVT24 om incidenten med neurobilogen, nån tantfan på länsstyrelen hade strykit intervjun med henne, för att "hennes åsikter inte stämmer överens med riksdagens och vår hållning i frågan". Reportern citerade voiltaire för myndighetssubban "jag tycker inte om det du säger med jag skulle kunna gå i döden för din rätt att säga det" och frågade - det är uppenbarligen inte länsstyrelen måtto? - "mjääeä" sade länsstyrele-subban och flinade lite fult. Menmen, detta är svea rikes sossepolitik i en lite ask, lite smygstalinism är inte främmande... bestickande att sådant här händer år 2005.
Citera
2005-02-12, 12:51
Medlem
Vintersömns avatar
Skulle inte bli det minsta förvånad, om det nu skulle visa sig vara sant.
Citera
2005-02-12, 23:55
Medlem
Tompalizers avatar
Läste detta i ledaren på DN också häromdagen.

Edit: En länk kanske skulle sitta fint.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.j...usRenderType=2
Citera
2005-02-20, 05:25
Medlem
frostflakes avatar
Så vad! Trodde nån att Sverige var ett fritt land? I era drömmar barnungar!
Citera
2005-02-20, 16:34
Medlem
Eftersom män och kvinnor, enligt vad artiklarna påstår är regeringens ståndpunkt, föds med likadana hjärnor och resten beror på uppfostran och externa faktorer, så betyder det att också sexualiteten är en produkt formad av samhälle/uppfostran. Alltså är t.ex. bögars avvikande sexualitet också en produkt av dessa faktorer, samtidigt som många påstår att homosexualitet är medfött. Jag har fått för mig att det är samma människor som skriker att homosexualiteten inte är något som skapas av yttre faktorer, som skriker att kvinnligt och manligt enbart är skapat av yttre faktorer, men så är det kanske inte. Det kanske är två olika fraktioner av "PK-människor" som starkt tar avstånd från varandras påståenden?

Kan någon hitta en "PK-människa" som uttalat sig om både homosexualitetens medföddhet och manligt/kvinnligts icke medföddhet?
Citera
2005-02-20, 16:54
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floer
Kan någon hitta en "PK-människa" som uttalat sig om både homosexualitetens medföddhet och manligt/kvinnligts icke medföddhet?

Det är antagligen inga problem att hitta folk som tycker så. Det är helt enkelt vanligt standardhyckleri från PK-maffians sida. Jämför gärna med att PK-maffian fjäskar för islam samtidigt som de kallar sig för feminister.
Citera
2005-03-03, 02:57
Medlem
Shalashaskas avatar
Oj oj oj

mvh Shalashaska
Citera
2005-03-03, 08:42
Medlem
Men hallå...

Det är väl bara Hamiltons rubrik som är felaktig.
Citat:
Regeringen förbjuder åsikter om män och kvinnors hjärnor
Länsstyrelsen vill inte bekosta boken, inte förbjuda åsikten. Exemplet visar vikten av att universitet och högskolor står fria från staten och inte har politiska styrelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in