2012-03-28, 23:16
Medlem
Mr-lalas avatar
Jag tog sub tidigare idag så fick jag tag i en karta 100mg tradolan och tog 5 st, tyckte itne de hände nått så tog dom 5 andra också för ca 2 timmar sen och nu mår jag skit dåligt. verkligen extremt dåligt.

jag ska köra bil om 2 timmar, finns det något man kan göra för att lugna ner det?
Citera
2012-03-28, 23:19
Medlem
Nej, det tror jag inte. Iallfall inte på 2 timmar. råder dig att skita i bilkörningen då du kan riskera ditt och andras liv.
Citera
2012-03-28, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-lala
Jag tog sub tidigare idag så fick jag tag i en karta 100mg tradolan och tog 5 st, tyckte itne de hände nått så tog dom 5 andra också för ca 2 timmar sen och nu mår jag skit dåligt. verkligen extremt dåligt.

jag ska köra bil om 2 timmar, finns det något man kan göra för att lugna ner det?

det är ett tecken på överdos om du mår dåligt som fan
Citera
2012-03-28, 23:56
Bannlyst
Ring 112 vid inträffade förgiftningstillbud och begär Giftinformation – dygnet runt.
Ring 08-331231 i mindre brådskande fall – dygnet runt. Allmänna och förebyggande frågor om akuta förgiftningar besvaras på dagtid.
Sjukvården har tillgång till speciella nummer.

Ring inte till sjukvårdsupplysningen... de är värdelösa. De vet inget.
Jag överdoserade för några veckor sen och ringde ovan nummer och de hjälpte mig. Men det var inte tradd.
Citera
2012-03-29, 00:39
Medlem
Mr.Gracies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-lala

Ge dig inte på bilkörningen bara med tanke på eventuella EP-anfall. Sätt dig ned och ta det lugnt. Stoppa i dig lite benso som både lugnar och minskar kramprisken så ska du se att det inte är ngn fara. Får de ett EP-anfall är väl egentligen inte det "hela världen", är ju absolut inte nyttigt men dom flesta som brukat/missbrukat tramadol har ngn gång råkat ut för ett grand mal . Du vaknar med huvudvärk och lite minnesförlust, men stoppar du i dig ngn bra kramplösand benso, typ iktorivil så slipper du oroa dig. Benso ska du alltid ha tillgängligt och gärna ta innan du ger dig på trammet.....
Citera
2012-03-29, 01:41
Medlem
Protheuss avatar
Spy upp det du har i magen och hoppas på det bästa, avråder bilkörningen.

Edit: läste att det var 2 timmar sen du tog det, testa att spy ändå och se om det blir bättre.
Citera
2012-03-29, 20:09
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Gracie
Ge dig inte på bilkörningen bara med tanke på eventuella EP-anfall. Sätt dig ned och ta det lugnt. Stoppa i dig lite benso som både lugnar och minskar kramprisken så ska du se att det inte är ngn fara. Får de ett EP-anfall är väl egentligen inte det "hela världen", är ju absolut inte nyttigt men dom flesta som brukat/missbrukat tramadol har ngn gång råkat ut för ett grand mal . Du vaknar med huvudvärk och lite minnesförlust, men stoppar du i dig ngn bra kramplösand benso, typ iktorivil så slipper du oroa dig. Benso ska du alltid ha tillgängligt och gärna ta innan du ger dig på trammet.....

Som sagt benso hjälper ENDAST vid ett pågående anfall inte som förebyggande.
Citera
2012-03-29, 20:18
Medlem
harikiris avatar
Snubben har ju inte skrivit sedan igår någon som vet om han lever?
Citera
2012-03-29, 22:19
Medlem
Protheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harikiri
Snubben har ju inte skrivit sedan igår någon som vet om han lever?

Tror det är alldeles för lite för att dö av, kanske sover han eller så gör han annat.
Citera
2012-03-29, 23:21
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Protheus
Tror det är alldeles för lite för att dö av, kanske sover han eller så gör han annat.
Kräkningar plus kramp kan göra underverk..
Citera
2012-03-29, 23:24
Medlem
200kgs avatar
säger bara en sak ÅK FAN INTE BIL asså
Citera
2012-03-29, 23:39
Medlem
Hur då dåligt? Kan ju vara vanligt illamående på opis. Att man inte får det av x betyder inte att man inte får det av y.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in