Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-28, 21:34
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Vilka OS använder du? eller hade använt dig av till dessa "minidatorer"?

*OS för minidatorer*
Citat:
Quote 10,1-tums LED-skärm
Intel Atom N2800
1GB DDR3 RAM
320GB hårddisk
Intel® Graphics
Till min minipc/ netbook fick jag Windows 7 starter förinstallerat, men den har tyvärr för mycket begränsningar. Windows 7 Tiny och dessa moddade os som jag hittat har för mycket buggar, annars hade dessa os nog fungerat klockrent för mitt ändamål. (Surf, film och musik)

Obs [Nu har jag Windows 7 ultimate inlagt, men tycker det segar ner för mycket plus massvis med onödigt innehåll]

Tips uppskattas
Citera
2012-03-28, 22:02
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Fedora 17 skulle sitta som en smäck!
Citera
2012-03-29, 00:16
  #3
Medlem
Skadat godss avatar
Win 7 Ultimate 32-bit är helt ok tycker jag.
Dock, uppgradera till 2Gb RAM så slipper du mkt av segheten. Plocka fram Gadgeten Processormätare så övervakar du även minnesanvändningen (och ser att det mesta är upptaget och systemet får tugga page/växlings-filen massor när man endast har 1Gb).

Ccleaner tar jag för givet att du redan kört

Undvik diskintensiva MSE, Avast! Antivirus Free funkar bättre.

En SSD drive istället för vanlig HDD också kanske.
__________________
Senast redigerad av Skadat gods 2012-03-29 kl. 00:21.
Citera
2012-03-29, 00:37
  #4
Medlem
Valfri linuxdistribution.. Jag hade personligen valt en slimmad variant av debian (netinstall, bara installerat nödvändiga paket / applikationer).
Citera
2012-03-29, 06:05
  #5
Medlem
brianmolkos avatar
hjälper lite lite kanske men stäng av det där genomskinligheten på sidor/rutor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback