2012-03-29, 13:39
Medlem
HerrPs avatar
Egentligen rätt naturligt. Massa olika "samhällstjänare" som med tiden blivit korrumperade och en del av problemet de en gång reste sig emot. Präster, militärer, poliser...makt tenderar att korrumpera och fördumma alla klasser. Sen är det såklart svårt att rucka en korrumperad klass som är i en ledande ställning.

Prästerna som skrek mot hädare från predikstolen är inte så skild från journalisten som rasar mot näthatare från sin debattsida.
Citera
2012-03-29, 14:36
Medlem
Fula Gubbens avatar
Svenska journalister har aldrig representerat den vanlige medborgaren. De representerar överheten, regelverken, åsikts-tvånget, den politiska korrektheten, förmyndar-mentaliteten, Bror Duktig och "Big Brother". Svenska journalistser svingar piskan som ska tvinga den avvikande svensken tillbaka in i fållan. Svenska journalister hatar "olika".

Sverige har sannolikt västvärldens sämsta journalister. De enda som inte vet om det är de själva. Någon sådan total brist på självinsikt och självkritik får man gå till riktigt nedkoksade rap-negrer för att hitta.
Citera
2012-03-29, 21:37
Medlem
Vedklyvens avatar
Patrasket har nu lyckts fälla Tolgfors. På samma sätt som de lyckades fälla Juholt.

DrevHyenorna har jävligt svårt att dölja sin belåtenhet. Maktbrunsten stinker. Samtidigt som man placerar en helig gloria över egna huvuden.

De värsta exemplaren är i Radio o TV och "analyserar" . Lena Melin gnällskriker, PR-Pajasen Paul Ronge undervisar högtravande. Margit Silberstein sitter i TV o flinar belåteet.

Just nu sitter den Makabra Obehagliga trion Wolodarski, Melin, Roland Priori Martinsson(vem faan ä den sistnämnde?) i Rapport och förklarar sin överlägsna Klokhet och Godhet.

Det märks allt för väl att det är offret som är det viktiga, inte sanningen bakom de så kallade affärerna.

Inte för att jag är någon Tolgfors/Juholt-beundrare men jag blir illamående!
Citera
2012-03-29, 21:55
Medlem
MrMjoelkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Kadhammar AB
En reporter i Tyskland år 1932 hade kanske tvingats uttrycka ett djupt känt förakt för judar för att allmänheten skulle högakta honom. Om jag skriver att jag visserligen inte har något emot muslimer men de börjar bli för många, kanske en stor läsekrets anser att jag är den ende skribenten i Sverige det är någon stake i.

Jag gillar särskilt liknande "gulit by association" grepp. Ena stunden är folk som har åsikter om invandringen rasitiska monster som bara finns på Fb och inget att bry sig om då det är en sån liten del av befolkningen som tycker så. Och ibland när det passar så är det plötsligt en "stor läsekrets" som har dylika onda tankar, något som den gode journalisten med stake står upp emot...
Verkar som tillomed AB har fått botanisera i vapenarsenalen lite granna och ändra retoriken nu efter rådande klimat?
Det ser inte jag som ett tecken på stake precis utan vanlig feghet från gammelmedia.
Den här generationen av journalister kommer ses som paria i framtiden, generationen som var för veka för sitt yrke och fördärvade förtroendet för kåren.
Citera
2012-03-30, 10:26
Medlem
burberrys avatar
Jag har lika lite förtroende för en crackneger på plattan som för en journalist.
Citera
2012-03-31, 07:16
Medlem
Finns en grupp som har förtroende för de svenska medierna, det är inte oväntat journalisterna själva.

Citat:
44 procent av journalisterna i Sverige men bara två procent av de svenska mediekonsumenterna har stor tilltro till medierna.

http://www.journalisten.se/nyheter/g...orst-i-sverige

Den här gruppen på 44% borde undersökas närmare. Kan det vara storhetsvansinne som TS är inne på? Sektsjuka? Andra förklaringar?

Det som inger hopp är att 8% av de svenska journalisterna har litet eller inget förtroende för de svenska medierna. Undersökningen finns här:

http://www.nordiskemediedager.no/nyh...o-til-mediene/
Citera
2012-03-31, 19:27
Medlem
Han är uppenbarligen psykiskt störd mer eller mindre. Att han även börjar dilla om judar stödjer den teorin.
Citera
2012-04-01, 06:08
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demosthenes
Han vill få det till att det är de "modiga avslöjandena som går mothårs mot maktens intressen" som gör dem impopulära....Jo, det är sant!!!

Dagens journalister = Den moderna inkvisitationen som nosar rätt på kättare åt makten, bara tortyredskapen som saknas. Förmodligen önskar säkert en stor del av journalistkåren att man fick ha en tortyrkammare i källarna till sina redaktioner och att de som avslöjats kunde skickas till gulagläger. Inom kåren är det populärt med åsikten att journalister har rätt till att bryta mot lagen.

Impopulariteten beror snarare på att de snarare stryker makten medhårs och är en del av makten. . Visst gör de avslöjanden ibland, men det är oftast av typen "sparka in bollen i öppet mål" och alltid noggrant kontrollerade så att avslöjandet och dess vinkling är politiskt korrekt. Juholt var tex ett beställningsjobb. Ett tacksamt mål pga sin frispråkighet och att han inte gick tillräckligt mycket i deras ledband.

Personligen så avskyr jag journalister pga deras "von uber" mentalitet där de försöker uppfostra folk till att tycka rätt. De är ofta som gamar och känner de vittring på ett löp så skiter de i sina fina värderingar och går efter lik för sin story.

Kolla tex på de 2 svenska journalisterna i Etiopien. De är indirekt medskyldiga till att 15 personer dog pga sin "idioti". Varken de eller deras kollegor har brytt sig om dessa för fem öre i all sin rapportering eller ens skänkt en tanke till deras efterlevande. När det väl gällde slet de av sig kläderna för att visa upp sin vita hy för att förskonas.

Om jag någonsin skulle hamna i en situation där media ville ha en kommentar skulle jag vägra prata med journalister. Jag håller hellre tyst eller så skriver jag hellre en kommentar på flashback om man nu skulle bevittna något "stort". Medborgarjournalistik är framtiden.

Hora är ett mer hedervärt yrke än journalist.
Citera
2012-04-01, 09:08
Medlem
lampross avatar
Tråden gäller svensk tryckmedia. Men om man får vara lite OT så går det dåligt för MSM överlag verkar det. CNN har tappat hälften av sina tittare nyligen:
Citat:
As TVNewser's Chris Ariens reported today: "CNN bore the brunt of the downward trend the news networks experienced this month and for much of the first quarter, when compared to the busy first few months of 2011.

For the month of March, CNN was down -50% in total viewers and down -60% in A25-54 viewers (Total Day). The net was down -21% in Total Viewers and down -26% in A25-54 viewers (Primetime) compared to March 2011."

The viewer exodus is not limited to CNN, though. Roger Ailes' aging heavyweight champion FOX News "was not immune to a loss in viewership for the month of March and for the first quarter of 2012. For the month, Fox News is down -17%," according to another post by Ariens.

Perhaps, if I may be so bold, this is what happens to you when you continue to report stories that no longer resemble -- even remotely -- what your own viewers see outside their windows and apartments.
http://soundofheart.org/galacticfree...s-david-seaman

Som antytt, sista meningen: när man fortsätter babbla om sådant som inte angår folk, som inte stämmer med deras verklighet - då tappar man tittare.
Citera
2012-04-01, 11:29
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Som antytt, sista meningen: när man fortsätter babbla om sådant som inte angår folk, som inte stämmer med deras verklighet - då tappar man tittare.

Vilket Kadhammar, i sin logik anser vara bra då, eftersom det isar att man inte, ehhh, stöder nazister eller vad det nu var?
Citera
2012-04-05, 14:09
Medlem
CMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demosthenes
Narcissism och storhetsvansinne grasserar medan Occhams rakkniv ligger oslipad i skrivbordslådan.

Mycket väl formulerat.

Problemet är väl att journalister är lite som sektmedlemmar, man lever i sin egen skyddade värld, där alla intalar varandra hur viktiga de är och bekräftar varandras idéer.

Att deras idéer, åsikter etc inte avspeglas i den stora världen utanför redaktionen är inget de märker i sin självupptagenhet. De är ju samhällets viktigaste människor, dessa "maktens granskare".

Läsarna/lyssnarna/tittarna betraktar man som idioter som behöver uppfostras (med politiskt korrekta nyheter), och benämns med nedlåtande uttryck som "Greta Bingo" eller "Sune" i Bagarmossen (väldigt ofta just Bagarmossen intressant nog).
Citera
2012-04-05, 14:22
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Att ha ett lågt förtroende som journalist behöver inte alls innebära att man inte knäböjer för makten när undersökningen bygger på just vanliga medborgare. Att man som journalist ska skriva sina egna ord och inte göra som allmänheten och överheten vill förstår jag. Men som journalister är idag börjar man ju undra om de lever i en isolerad värld bortom verkligheten vi vanliga medborgare lever i.
Precis, Kadhammar verkar i sitt fyllerus ha fått det hela till att journalister har lågt förtroende bland makthavarna.

Att vara en streber och samtidigt obildad och urbota korkad gör att Kadhammar sätter ihop slika dumheter. Samma problem har de som på detta forum hävdar att de är journalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in