2012-03-28, 20:17
Bannlyst
Hej, undrar om en 16-åring skulle kunna köra cross på en bilväg/gångväg.
Inte motorkunnig alls så tackar i förväg för den hjälp man får!
Citera
2012-03-28, 20:20
Medlem
en oreggad cross utan lampor och allt, nej det är mot lagen :P
Citera
2012-03-28, 20:22
Medlem
nickKs avatar
kan kan man ju, med det är inte lagligt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av amazingcow
en oreggad cross utan lampor och allt, nej det är mot lagen :P
Hör det här med "reggad" cross överallt, skulle du kunna vara snäll och förklara lite vad en reggad cross är?
Citera
Medlem
deyys avatar
Det är ju inte lagligt men kör man en hyfsad cross så drar man ju polisen utan problem.
Fast om man hade tänkt att köra i stan och liknande så kan man nog räkna med att man åker fast tillslut.
Citera
2012-03-28, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
Det är ju inte lagligt men kör man en hyfsad cross så drar man ju polisen utan problem.
Fast om man hade tänkt att köra i stan och liknande så kan man nog räkna med att man åker fast tillslut.
Visst drar man ifrån dem lätt, men man vill ju kunna köra lagligt med, det är det svaret jag letar efter :P
Citera
2012-03-28, 20:30
Medlem
SpryBs avatar
en kompis i mina förra klass reggade sin 125:a som lätt mc, hon fick dock sätta dit lampor,regplåt osv... sen är dom inte speciellt soppa snål heller och dom skär efter ett tag (om man kör som ett miffo)
Citera
2012-03-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarDuEnsLegat
Hör det här med "reggad" cross överallt, skulle du kunna vara snäll och förklara lite vad en reggad cross är?
registrerad så att du får köra på allmän gata?
Citera
2012-03-28, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpryB
en kompis i mina förra klass reggade sin 125:a som lätt mc, hon fick dock sätta dit lampor,regplåt osv... sen är dom inte speciellt soppa snål heller och dom skär efter ett tag (om man kör som ett miffo)
Lampor och regplåt ser jag inte som ett större problem, dock kan det med soppan bli jobbigt.
Citera
2012-03-28, 20:33
Medlem
SpryBs avatar
Citat:
Lampor och regplåt ser jag inte som ett större problem, dock kan det med soppan bli jobbigt.

mjo, det var dock hennes far som fick stå för hela kalaset
Senast redigerad av SpryB 2012-03-28 kl. 20:36.
Citera
2012-03-28, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpryB
yes, i hennes papper var den registrerad som en vanlig 125:a
Så om man reggar den (snälla för faaan förklara vad fan det innebär) och registrerar den som en "125a" och har regskylt och lampor kan man köra på gatan? (laglit obv)
Citera
2012-03-28, 20:37
Medlem
SpryBs avatar
Citat:
Så om man reggar den (snälla för faaan förklara vad fan det innebär) och registrerar den som en "125a" och har regskylt och lampor kan man köra på gatan? (laglit obv)

du fixar allt som man måste ha på en 125a, sen fraktar du den till besiktning. jag tror iaf de var så hon gjorde, de var några år sedan nu men.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in