2012-03-28, 17:35
Medlem
snyggturbans avatar
I mitt hushåll så lagar jag maten och min andra halva diskar. Ibland så luktar disken blöt hund och det är en mindre trevlig överraskning när man tar fram en tallrik och lagt på sin favoritmat och det kommer en äcklig odör i näsan på en. Jag tycker man beskriver lukten bäst som blöt hund. Det är rena tallrikar och som torkat som luktar på detta viset. Ibland är det även när det är precis nydiskat.

Vad är det som luktar?? Kan poängtera att min sambo är ganska dålig på att vara noggrann och eftersom jag inte står som någon militär bakom ryggen för att se vad som händer i diskhon så vet jag ju inte hur noga detta går till. Kan det vara så att det diskas för dåligt? Eller finns det en annan orsak? Min sambo påstår att det görs ett exemplariskt och noggrant jobb med disken...
Citera
2012-03-28, 17:47
Medlem
kakburks avatar
Har du egen brunn?
Luktar varmvattnet illa?
Citera
2012-03-28, 17:48
Medlem
snyggturbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Har du egen brunn?
Luktar varmvattnet illa?

Nej har kommunalt vatten. Och vattnet har jag aldrig upplevt att det luktar illa.
Citera
2012-03-28, 18:02
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Har ni hund?
Citera
2012-03-28, 18:04
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Kan poängtera att min sambo är ganska dålig på att vara noggrann och eftersom jag inte står som någon militär bakom ryggen för att se vad som händer i diskhon så vet jag ju inte hur noga detta går till.
Om hon torkar disken så borde du kolla trasan hon använder, säkert gammal och full med skit.
I annat fall måste det vara fel på vattnet.
Citera
2012-03-28, 18:20
Bannlyst
Byt diskborste regelbundet om ni inte gör det redan.
Citera
2012-03-28, 18:50
Medlem
Men jösses. Hunden ska ju inte vara i diskvattnet
Citera
2012-03-28, 19:20
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Vilket diskmedel och vilka tallrikar?
Citera
2012-03-28, 22:44
Medlem
acerblazerlols avatar
Det är inte din egen andedräkt som letar sig in i näsan då du lutar dig fram för att lukta på maten?
Om inte så testa byta ; diskborste och torktrasa, Vad har ni för diskmedel? testa använda vanligt yes i kombination med färsk borste och handduk, om det fortfarande luktar blöt hund är det nog nått skumt i vattnet.
Citera
2012-03-29, 09:09
Medlem
moles avatar
Porslin tar inte åt sig lukt.
Du måste ju ha en hinna med skit på tallrikarna för att du ska kunna uppfatta lukt.

Använder ni poröst lergods?
Citera
2012-03-29, 09:16
Medlem
1. Byt diskmedel
2. Byt borstar regelbundet
3. Låt disken torka på rent ställe.
4. Skaffa diskmaskin om det behagas

Tar man de tre första punkterna, förutsatt att man diskar noggrant så kommer det funka. Om
Det fortfarande inte gör det, kolla efter något annat som kanske ger ifrån sig denne lukt. Möjligtvis mögel någonstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in