2012-03-27, 21:16
Medlem
Gotesolis avatar
Som en idiot jag är så råkade jag ta bort alla mina bilder. Vi pratar om flera års lagring av bilder och allt som allt ligger mappen på 1.5 gb.
Hur jag lyckades med detta är för en dålig vana av att jag alltid tar bort filer med shift+delete... Jag har då alltså lyckats markera mappen och tagit bort den!

Fick en lättnads suck när jag använde mig direkt av Advance Systemcare recovery funktion. Där hittade jag alla borttagna filer och drog tillbaka dem till datorn.

MEN, jag kan inte öppna dem. Och bara ca 3-4 bilder kan jag öppna och kolla på.. Upptäckte detta sent så det har gått redan 2 dagar sedan allt detta hände.. Så, undrar lite om allt hopp är ute? Eller finns det något jag kan göra?
Så fruktansvärt tacksam för all hjälp jag kan få.

Mvh
Citera
2012-03-27, 21:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> ÖDIT då ingen spec utdelas.

//Mod
Citera
2012-03-27, 21:33
Medlem
epost72s avatar
Har inte hört talas om Advance Systemcare recovery funktion.
Recuva har jag däremot hört talas om och använt med frangång.

Portabel variant.

Man bör ju undvika att använda datorn som man ska återställa filer på, så den portabla är att föredra.
Så man slipper installera.
Citera
2012-03-27, 21:42
Medlem
Gotesolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Har inte hört talas om Advance Systemcare recovery funktion.
Recuva har jag däremot hört talas om och använt med frangång.

Portabel variant.

Man bör ju undvika att använda datorn som man ska återställa filer på, så den portabla är att föredra.
Så man slipper installera.

Har testat recuva men hitills utan resultat. Kör just nu advanced search och kommer ta 3 timmar. Testar även programmet Recover My Files och hoppas det kan funka.
Det jag även undrar är om det inte finns något jag kan göra med dem filer jag fick tillbaka? Vissa bilder syns bara ca 10 % av bilden.
Citera
2012-03-27, 23:40
Medlem
Lite lättare om du skriver vad du har för OP(Operativsystem)..

Men som Windows användare har du ett program som heter Systemåterställning, välj en dag du vill återställa datorn till och kör hårt. Detta fungerar ganska ofta iaf..

Och om du nu av rent intresse undrar vart dem tar vägen egentligen (?), så försvinner dem ifrån din hårddisk(Din dator) för att sedan skära ner dem och lägga dem i ett

När en fil tas bort från datorn, förlorar du bara på filens post i Den här datorn. Filens innehåll finns sedan på ett annat minne. Windows markerar helt enkelt hårddiskutrymme som kan användas så att du kan skriva nya filer. Så man kan ej ta bort en fil helt.
Försök inte använda datorn tills du har återställt(förhoppningsvist) alla dina foton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in