2005-02-11, 18:08
Medlem
Banneds avatar
...jag hade en kompis förut som hävdade att kvinnor tänder på svettlukt. Därför använde han aldrig deodorant. Det kanske förklarar varför han bara fick ihop det med skabbiga slaskfittor.
Citera
2005-02-11, 18:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Heter ju faktiskt pheromones på engelska och inte pheromoner

Ja ja ja ... picky picky.

Sök då för bövelen på både pheromones, pheromon, feromon och feromoner - så kan ni inte misslyckas.

Däremot kan ni skippa de där små ynkliga flaskorna som sägs innehålla sånt - och som skall få kvinnorna att flockas - fungerar icke. Och är jävligt dyrt för några mililiter vatten och lite sprit. Fråga mej icke hur jag vet.
Citera
2005-02-11, 18:10
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned
...jag hade en kompis förut som hävdade att kvinnor tänder på svettlukt. Därför använde han aldrig deodorant. Det kanske förklarar varför han bara fick ihop det med skabbiga slaskfittor.

Det där stämmer, enligt någon undersökning som det stod om för ett bra tag sedan. Men gammal intorkad svettlukt är nog inget kvinnorna går igång på. Det är väl en massa signalämnen i hjärnan som reagerar när dom känner "nysvett". Och om man tittar på vad Säkre Sammy skrev så går även killar igång på kvinnors "nysvett".
Citera
2005-02-11, 18:11
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned

Faktum är väl att förr i tiden i Europa - då när de inte tvättade sej särskilt ofta utan använde tunga parfymer att dölja stanken med - så var ett vanligt knep bland playboysen att stoppa en näsduk ner i grenen och sedan använda den för att torka kvinnan man skulle uppvakta med. Tydligen gav det önskat resultat.

Tänk också på att de hade ingen tobak då för att döva luktsinnet med.
Citera
2005-02-11, 18:13
Absolut !

En kvinna med dåligt lukt är så avtänande hur fin hon än är.
Citera
2005-02-11, 18:21
Bannlyst
Är det lukten som gör det? Skulle ni bli kåta av en man som luktade som en kvinna?
Citera
2005-02-11, 18:22
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Är det lukten som gör det? Skulle ni bli kåta av en man som luktade som en kvinna?
Nej. Skulle du?
Citera
2005-02-11, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Nej. Skulle du?

Nej.
Citera
2005-02-11, 18:24
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk

Alla kvinnor luktar ju inte likadant!

Men om du luktade precis som min tjej så skulle jag bli kåt, ja.

Dock så är väl chansen ganska liten, jag skulle med säkerhet kunna "lukta rätt" på min flickvän om jag fick lukta på tio stycken med ögonbindel.
Citera
2005-02-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Alla kvinnor luktar ju inte likadant!

Men om du luktade precis som min tjej så skulle jag bli kåt, ja.

Dock så är väl chansen ganska liten, jag skulle med säkerhet kunna "lukta rätt" på min flickvän om jag fick lukta på tio stycken med ögonbindel.

såg på teve för ett tag sedan när par fick göra lukttester, de gissade rätt allihopa
Citera
2005-02-11, 18:26
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
såg på teve för ett tag sedan när par fick göra lukttester, de gissade rätt allihopa

Det förvånar mig inte.
Har man varit tillsammans en tid så känner man igen varandras lukt direkt.
Citera
2005-02-11, 18:28
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nu är jag för lat för att söka, men det sägs att kvinnor automagiskt finner killar som luktar likadant som pappan frånstötande. Detta tros vara naturens sätt att förhindra incest.

Så - det är möjligt att vi - undermedvetet - har vissa förprogrammerade triggers som tänder på vissa dofter - och detta leder till att man tycker att en del människor är attraktiva - oavsett hur de ser ut.

Så är man (latent eller öppet) homosexuell - så är det mycket möjligt att en mans doft skulle göra en upphetsad.

Tack och lov så består människan inte enbart av instinktstyrda reaktioner, det finns någon liten procent av medveten kontroll också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in