2012-03-27, 16:04
Awaiting Email Confirmation
C: Windows 7 (64)
D: Jobbfiler
E: Privatfiler
F: Backup (tom just nu)

Nu vill jag att angivna mappar i D och E automatiskt synkas med F.
Antingen varje söndag, eller när jag själv väljer det.

Söker det absolut enklaste programmet för detta. Det får inte ta mycket plats. Helst så att alla filer på F endast kan öppnas via lösenord, men det är inte viktigt.
Senast redigerad av Azarashi 2012-03-27 kl. 16:07.
Citera
2012-03-27, 16:52
Medlem
Ehfraims avatar
Kan rekommendera Cobian Backup, användarvänligt, enligt mig, med bland annat schemaläggning och lösenord om jag inte erinrar fel. Givet gratis.
Citera
2012-03-27, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av Ehfraim
Kan rekommendera Cobian Backup, användarvänligt, enligt mig, med bland annat schemaläggning och lösenord om jag inte erinrar fel. Givet gratis.

tackar! installerat och verkar funka prima.
hoppas dock att programmet ej ligger och replace:ar filer varje gång den ska göra backup, utan istället sparar det som uppdaterats, skapats, samt tar bort filer som ej längre existerar. Annars blir det en del tid som rinner iväg varje gång man ska göra backup då det handlar om flera TB.
Citera
2012-03-27, 19:30
Medlem
Ehfraims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azarashi
tackar! installerat och verkar funka prima.
hoppas dock att programmet ej ligger och replace:ar filer varje gång den ska göra backup, utan istället sparar det som uppdaterats, skapats, samt tar bort filer som ej längre existerar. Annars blir det en del tid som rinner iväg varje gång man ska göra backup då det handlar om flera TB.
Se till att göra en Full Backup först på de mappar som det ska köras backuper på, sedan ska du schemalägga inkrementella backuper. Inkrementella innebär att den endast tar det som har förändrats .
Citera
2012-03-27, 21:37
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Varför gå över ån efter vatten???

Du har ett inbyggt backup-program i alla Windowsversioner..
Har du Windows PRO & uppåt kan du välja själv exakt vilka filtyper du vill köra säkerhetskopiering på! Och schemalägga säkerhetskopieringen!
Citera
2012-03-28, 00:45
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Varför gå över ån efter vatten???

Du har ett inbyggt backup-program i alla Windowsversioner..
Har du Windows PRO & uppåt kan du välja själv exakt vilka filtyper du vill köra säkerhetskopiering på! Och schemalägga säkerhetskopieringen!

vad heter det programmet?
Citera
2012-03-28, 09:33
Medlem
hedans avatar
Programmet finns under underhåll\säkerhetskopiering o återställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in