• 2
  • 3
2015-11-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epatruck
Det blir totalt FUCKED UP om du blir stämplad som missbrukare. Det blir omöjligt närapå att få fungerande medicin. Behöver man medicin mot ångest te.x och har stämpeln missbrukare kommer du aldrig få annat än allergi medicin o bota ångesten med ungefär. Och lyckopiller, SSRI som dom prakar fickorna fulla på en med.
Självmedicinera är det som gäller för mig och många andra med som har missbruks stämpeln.

Det är precis det jag är rädd för.. Kämpar på med ett avtrappningschema efter att en psykolog menade att det är antingen det, behandlingshem eller en långsam död för mig (som hon så fint uttryckte sig). Saken är den att jag inte är säker på om jag ska klara mig. Krävs en hel j*vla disciplin att endast ta ut några hundra mg tramadol varje gång jag ska hämta från mitt lilla kassaskåp som ligger gömt i mitt gamla rum hos morsan. Skulle det ligga i min egna lägenhet hade det varit rent ut sagt omöjligt att inte ta en högre dos än den jag får ta enligt schemat.

Funderar ständigt på att ta kontakt med t.ex. capio men vågar inte ta steget för att jag inte vill ha stämpeln "Missbrukare" i mina läkarjournaler... I och med att tradden varit ett sätt för mig att hantera min ångest kommer ångesten definitivt fortsätta genomsyra mitt liv om jag lyckas bli kvitt tradden. Om så är fallet är jag rädd att jag inte kommer få någon vidare hjälp mot ångesten om läkare inte kommer våga skriva ut något vettigt om det står "Missbrukare" med versaler i mina journaler.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in