Jag fick ett kreditkort hemskickat då jag tog en vara på räntefri avbetalning, jag hade kunnat betala den jävla varan kontant men tyckte det var smidigt att ha kvar mina sparpengar.. och låta dom ticka lite ränta..
iaf..
det jävla kreditkortet använde jag som buffert en gång..
Vilket innebar att helt plötsligt månaden efter fick jag en hög räkning..
Jag betalade den men de sista dagarna innan lön hade jag ingen mat hemma och handlade med det kortet istället..
jag handlade mat osv för 600
Så månaden efter fick jag ytterligare en "hög räkning"..
Eftersom min normala månadskostnad skulle vara runt 600 + då 600 för maten blev ju 1200
Jag plockade ut 12000 och bodde själv..
Helt plötsligt slets regnstället itu som min dotter hade och jag fick köpa ny.. plus att jag redan hade knapert och handlade på det jävla kortet igen..
Karusellen sattes igång.. och när räkningen som från början SKULLE vara på runt 600 (min räntefria avbetalning)
var numera på 3000:-
Den här typiska lyxfällankarusellen satte ju igång här.. Jag klippte tillslut kortet och betalade räkningen med sparpengarna istället.
Jag tömde frys och slafferi ordentligt och sen letade jag efter lösa kontanter i lägenheten samt pantflaskor osv.. och det visade sig att jag inte hade behövt det jävla kreditkortet.. utan jag var egentligen för lat för att komma på middagar till "nästan tom frys/kyl/skafferi"
Nu hade jag sparpengar, så det gick bra.. och efter kortet klipptes så hade jag inga höga räkningar
och med andra ord kunde jag börja spara igen...
Jag är rätt så ekonomisk av mig. och tom jag hamnade NÄSTAN i skuldfällan..