Hej.
Jag sitter på ett arbete där jag har 3 månaders uppsägningstid, på grund av olika orsaker känner jag mig väldigt opepp på att köra dessa 3 månader fullt ut. Jag ska börja studera snart och kommer då att flytta till en annan ort.
Jag blir alltså snart av med min bostad på den här orten där jag har jobb och kan med andra ord inte fullfölja mina 3 månaders uppsägningstid. Jag gick idag in och pratade med min chef som blankt vägrade ta den diskussionen.. jag har 3 månaders uppsägningstid och det finns inga kompromisser oavsett anledning, det spelar t.om ingen roll om jag inte har någon bostad, det är inte deras problem. Jag kan till viss mån förstå chefen, men samtidigt är det en lite väl hård smäll kan jag tycka.
Så kort och gott, vad kan min arbetsgivare göra med mig om jag väljer att knulla denne i röven och sticka exempelvis den 25:e när min sistas lön dimper ner på kontot, förutom att ta lönen som jag har innestående?
Jag är fullt införstådd med att jag ej kan använda arbetsgivaren som referens i framtiden, men förutom det? Det är ju trots allt ett avtal jag har ingått och planerar att bryta, jag antar att det finns någon form av bestraffning?
Har googlat och läst men jag hittar ingenting konkret.. mest gissningar.
Någon som är insatt och kanske t.om har hamnat i samma situation?