• 1
  • 2
2012-03-26, 17:49
Medlem
General i götets avatar
Sett att det finns liknande trådar, men känns nästan bäst att höra med er och se vad ni tror det kan vara eftersom varje fall kan vara unikt.

MK MSI 760GM-E51 DDR3 Socket AM3, 760G, mATX
AMD FX-4100 4C 3.6G 12M AM3+ 95W
Corsair 4GB (KIT) DDR3 1333MHz/CL9/1.5V
Gigabyte HD6670 1GB
Kab mATX CM Elite 341
PSU Fractal Design 500W Integra/500W
DVD±RW Samsung 22X DL Sva rt, Bulk, SH-222BB/BEBE

Kopplade ihop allt under gårdagen med en rätt kunnig polare. Satte igång burken och fläktarna lät en del, lugnade ner sig efter några sekunder och på skärmen dök "ACER" logon upp - sen blev det endast "No Signal" innan skärmen slocknade och ljusknappen blir orange/röd.

Har provat att ta ut ett RAM kort, ta bort grafikkort och prova med interna graffet. No luck... Kollade även att Strömmen från nätagg --> moderkort var igång och det tycks så vara, vet dock ej om det är tillräckligt med ström. Allt ser ut att sitta i ordentligt. Skärmen jag använder funkar ypperligt annars.

Ska försöka fixa en bild hur det ser ut invärtes, även om sladdar ifrån nätagget täcker jävligt mycket.

Såvitt jag ser kan jag inte koppla nätagget direkt till grafikkortet, rätta mig om jag har fel!

Övriga förslag hur jag kan gå tillväga?
Citera
2012-03-26, 18:02
Medlem
Du måste uppdatera moderkortets BIOS för att få en FX processor att fungera! Alltså låna en AM3 processor, installera och uppdatera BIOS, byt till FX processorn.
Citera
2012-03-26, 18:03
Medlem
HaxzoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Satte igång burken och fläktarna lät en del, lugnade ner sig efter några sekunder

OnT: Acerloggan visas antagligen bara för att du har ström till skärmen. Eftersom skärmen stänger av sig själv hela tiden är det antagligen grafikkortet eller något kopplat till den som är fel. Kontrollera så att sladdar är dragna rätt från moderkortet och grafikkortet.
Senast redigerad av HaxzoR 2012-03-26 kl. 18:08.
Citera
2012-03-26, 18:04
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Du måste uppdatera moderkortets BIOS för att få en FX processor att fungera! Alltså låna en AM3 processor, installera och uppdatera BIOS, byt till FX processorn.

Kan dock ej komma in i bios.
Citera
2012-03-26, 18:10
Medlem
Citat:
Kan dock ej komma in i bios.

Alltså du måste ha tillgång till en annan processor för att göra det, en AM3 processor.
Citera
2012-03-26, 18:10
Medlem
HaxzoRs avatar
Citat:

Ska försöka fixa en bild hur det ser ut invärtes, även om sladdar ifrån nätagget täcker jävligt mycket.

Därför man rullar med ett modulärt. Ser så jävla mycket bättre ut och blir inte lika dammigt.
Citera
2012-03-26, 18:16
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Alltså du måste ha tillgång till en annan processor för att göra det, en AM3 processor.

Får försöka se om jag kan lösa en då. Är du säker på att det är det som ligger bakom allt?
Citera
2012-03-26, 18:19
Medlem
Citat:
Får försöka se om jag kan lösa en då. Är du säker på att det är det som ligger bakom allt?

Ja, enligt reviews på intet så måste man uppdatera BIOS för att få FX processorer att fungera med moderkortet.
Citera
2012-03-26, 18:23
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ja, enligt reviews på intet så måste man uppdatera BIOS för att få FX processorer att fungera med moderkortet.

Och det går allstå inte ens att komma åt BIOS med den processorn jag har... Krångel, får hoppas jag hittar någon med en sådan då.
Senast redigerad av General i götet 2012-03-26 kl. 19:15.
Citera
2012-03-26, 19:16
Medlem
General i götets avatar
Måste det vara just en AM3 processor? funderar på att lämna in till Inet och be dem lösa det. Vad kan det gå på?
Citera
2012-03-26, 19:49
Medlem
Citat:
Måste det vara just en AM3 processor? funderar på att lämna in till Inet och be dem lösa det. Vad kan det gå på?

Ja det måste vara en AM3 processor. Det underliga är att när jag tittar på Msi's egna sida för kortet så hittar jag inte överhuvudtaget någon AM3+ support för kortet med någon BIOS? Mitt tips är i så fall att reklamera kortet pga felinformation och be att få byta till ett kort som stöder FX processorer utan BIOS uppdatering.
Citera
2012-03-26, 20:49
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Ja det måste vara en AM3 processor. Det underliga är att när jag tittar på Msi's egna sida för kortet så hittar jag inte överhuvudtaget någon AM3+ support för kortet med någon BIOS? Mitt tips är i så fall att reklamera kortet pga felinformation och be att få byta till ett kort som stöder FX processorer utan BIOS uppdatering.

Ok, jag avvaktar lite eftersom jag har skickat iväg mail angående om de kunde uppdatera samt att den informationen som finns på kortet är något bristfällig gällande uppdatering av BIOS. Bara att vänta och se, antar jag.

Kan du möjligen länka till den sidan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in