2012-03-25, 23:29
Medlem
mingtians avatar
Satt och slösurfade lite på nätet och kom in på Svensk-Koreanska föreningens hemsida där de bland annat har skrivit om de Det demokratiska valsystemet i Nordkorea osv osv.

http://svenskkoreanska.se/

Någon som vet vad det är för jävla foliehattsrunkare som är medlemmar i denna förening och är det någon som har varit på deras möten? skulle vara intressant att veta vad det är för personer där.

Flytta gärna tråd om den är felplacerad.
Citera
2012-03-26, 00:00
Medlem
Snubben som står och säljer proletären på T-centralen i Stockholm är samma Torbjörn Björkman som står för större delen av Svensk-Koreanska föreningens kommunikéer utåt. Han har t.ex skrivit ett par utomordentligt komiska artiklar på Newsmill:

http://www.newsmill.se/user/torbjornbjorkman

Proletären är Kommunistiska Partiets tidning. Tidigare hette de KPML(r). Vars ungdomsförbund RKU också råkar vara de som ofta nämnts i samband med "studieresor" till Nordkorea finansierat med statligt bistånd de får i egenskap av ungdomsorganisation.
Senast redigerad av Tjaeng 2012-03-26 kl. 00:06.
Citera
2012-03-26, 00:06
Medlem
Känner flertalet medlemmar i föreningen och dom är vanliga schysta killar (och en och annan tjej).
Dom arrangerar möten, går på ambasadmiddagar, ordnar flygresor till landet och även en hel del insamlingar.

Jag har en hel del material från dessa och deras källor och påståenden grundar sej inte på sydkoreanska skräckhistorier om landet utan är oftast möten med politiker och vanliga medborgare.

Torbjörn Björkman är drivande i föreningen men finns flertalet andra aktiva också. Nyligen annordnades ett Koreamöte i Göteborg med flera deltagande organisationer så dom är aktiva på basnivå hela tiden i det närmaste.
Citera
2012-03-26, 00:07
Medlem
Maleficiums avatar
https://www.flashback.org/t924267
Citera
2012-03-26, 07:32
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.V.S-red
Känner flertalet medlemmar i föreningen och dom är vanliga schysta killar (och en och annan tjej).
Dom arrangerar möten, går på ambasadmiddagar, ordnar flygresor till landet och även en hel del insamlingar.

Jag har en hel del material från dessa och deras källor och påståenden grundar sej inte på sydkoreanska skräckhistorier om landet utan är oftast möten med politiker och vanliga medborgare.

Torbjörn Björkman är drivande i föreningen men finns flertalet andra aktiva också. Nyligen annordnades ett Koreamöte i Göteborg med flera deltagande organisationer så dom är aktiva på basnivå hela tiden i det närmaste.
Kan du lägga upp det materialet någonstans så vi andra kan ta del av det?

Hoppas du förstår mig när jag säger att jag är oerhört skeptisk. Det ska mycket till för att övertyga mig om något annat än att Nordkorea är ett land som sakta men säkert gräver sin egen grav.
Citera
2012-03-26, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Kan du lägga upp det materialet någonstans så vi andra kan ta del av det?

Hoppas du förstår mig när jag säger att jag är oerhört skeptisk. Det ska mycket till för att övertyga mig om något annat än att Nordkorea är ett land som sakta men säkert gräver sin egen grav.

Alltså jag har flera nummer av tidningen Koreainformation samt ett par böcker av Kim Il Sung men saknar scanner. Är det länkar du vill ha annars för annars kan jag tyvärr inte hjälpa dej

Att Nordkorea skulle vara ett paradis på jorden hävdar nog ingen av svensk-koreanskas medlemmar.
En god vän till mej som jobbar som lärare i Stockholm som varit i DFRK flera gånger sa något i stil med: "För en västerlänning så verkar personkulten i landet både främmande och i vissa fall skrämmande".

Svensk-koreanskas mål och syfte är inte att Sverige ska bli som Korea. Istället är det att skapa en förståelse för varför landet ser ut som det gör, hjälpa folket i korea och vara en informationskälla om vad som sker inom landets gränser.

Utan att vara ett DFRK-fan så kan man torrt konstatera att det har florerat väldigt många osanningar om landet i media. Tänker närmast på förbundskaptenen för fotbollslandslaget som Aftonbladet hävdade blev satt i koncentrationsläger efter en "dålig insast" men som av ett mirakel dök upp vid nästa landskamp i allra högsta grad levande och i frihet.

Eller för den delen uppgifterna om att Korea släcker hela landet några timmar till minnet av Kim Il sung när det i själva verket är för att spara energi då EU och USA har en energibojkott mot landet och koreanerna inte själva kan klara att producera den el landet behöver(Utöver detta förbjuds man av världssamfundet att bygga kärnkraft så energikrisen vill väst se permanent i landet).

Detta är bara ett par exempel av många som visat sej vara direkta lögner som ju givetvis är bra att punktera. Sanningen varar såklart längst.
Citera
2014-04-23, 00:58
Medlem
Jag har tittat på deras hemsida och man konstaterar att Nordkorea beskrivs med positiva ord och Sydkorea och USA med negativa. Det skulle jag säja att dom för en Nordkoreansk propaganda.
Citera
2014-04-25, 01:05
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Någon som vet vad det är för jävla foliehattsrunkare som är medlemmar i denna förening...

Njäsch, det är en massa småkukade riskokare med en medellängd på ca 155 cm för karlarna. Dom ägnar sig åt penningtvätt genom de asiatiska restaurangerna och talar urdålig svenska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in