• 1
  • 2
2012-03-25, 17:58
Bannlyst
Hej,
Har inte tränat fan på 2 månader nu och måste komma igång igen, har jobb nu och allt är stressigt och slutar sent så att träna innan jobbet vore bra.
Har hört en polares polare som kör styrkelyft kör direkt på morgonen med bara kaffe i magen.

Kan jag slänga i mig en protein-drink eller gainer, och sen sticka till gymmet? I mitt huvud så känns det som jag kommer orka typ 30% mindre än vad jag skulle göra efter jobbet och massa mat.
Citera
2012-03-25, 18:01
Medlem
SiSeniors avatar
Givetvis kan du tränar direkt på morgonen innan frukost. Du behöver nödvändigtvis inte orka mindre. Testa och se hur det går. Alla klarar vi det olika bra.
Citera
2012-03-25, 18:01
Medlem
rushmirs avatar
det är klart du kan. prova och känn efter?

för mig hade det aldrig gått dock. jag måste magen full av käk och varit vaken iaf 2-3 h innan träning, annars brukar det vara jävligt segt/ gå skit.
Citera
2012-03-25, 18:09
Bannlyst
För mig gör det ingen skillnad, bästa är väl om man tjockat sig regält kvällen innan.
Citera
2012-03-25, 18:16
Medlem
skogspromenads avatar
Det är inga problem att träna på morgonen som SiSenior säger. Du kan ju ta proteinshake/pwo/juice för att få snabb energi. Ska du träna typ direkt när du vaknar så rekommenderar jag att du tar något i flytande form för att få energi. För äter du fast föda kommer inte kroppen hinna bryta ner det och omvandla till energi, du kommer troligtvis bara må illa (beroende på mängd).

inb4 broscience-katabolt-tillstånd-muskelförlust.
Senast redigerad av skogspromenad 2012-03-25 kl. 18:18.
Citera
2012-03-25, 19:27
Medlem
http://traningslara.se/naringsintag-...-fore-frukost/
Citera
2012-03-25, 20:10
Medlem
Ät havregrynsgröt + en proteinshake och något pwo t.ex. Jack3d eller no xplode så kommer du garanterat göra bra ifrån dig fast att det är på morgonen.

Each workout is like a brick in a building, and every time you go in there and do a half-ass workout, you're not laying a brick down. Somebody else is. - Dorian Yates

Edit: du tar steorider och du sköter inte din träning? herregud...
Senast redigerad av Frankybody 2012-03-25 kl. 20:12.
Citera
2012-03-25, 20:14
Bannlyst
skulle köra vitargo + protein isolat (eller hydrosylat) innan träningen. tas upp snabbt av kroppen, ger energi och behövs inga stora mängder heller (kanske 50g pulver sammanlagt + vatten)
Citera
2012-03-25, 20:21
Medlem
eaa/bcaa, sedan träna, sedan frukost!
många, däribland jag föredrar att träna på tom mage, så du borde orka lika mycket, till och med mer kanske om du brukar äta direkt innan träning då har kroppen inte hunnit smälta maten än och det blir lite jobbigare att träna.
Citera
2012-03-25, 20:24
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chruze
eaa/bcaa, sedan träna, sedan frukost!
många, däribland jag föredrar att träna på tom mage, så du borde orka lika mycket, till och med mer kanske om du brukar äta direkt innan träning då har kroppen inte hunnit smälta maten än och det blir lite jobbigare att träna.

+1

Ev. lite malto direkt innan passet om man känner att energin tryter.
Citera
2012-03-25, 20:42
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Tränat flera gånger på tom mage, tycker tvärtom att man orkar mer dessa pass. Senast så skippade jag frukosten, sprang 30 minuter på löpbandet för att sedan börja med styrketräningen, kunde höja vikten på flera övningar.
Citera
2012-03-25, 20:46
Bannlyst
man kan träna på tom mage om man vill ha sämre resultat. så om detta är ens mål så är det bara att köra på.
själv är jag mer inne på att maximera resultatet men alla är vi olika.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in