2012-03-25, 15:25
Medlem
Hallå folket..

Har ett jävla problem jag hoppas att ni kan hjälpa mig med, det är så att ja tänkte formatera om datorn och när jag kommer in på installations programmet och väljer att ja vill installera xp så går det åt helvete och jag får upp :Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med din dator. BAD_POOL_CALLER
***STOP: 0x000000C2 (0x00000043, 0xC3DE2000, 0x00000000, 0x00000000)

Går inte att göra någonting, har försökt att bara repparera windows också, men fick upp samma sak då.
Någon som vet vad fan jag ska hitta på för att lösa det här problemet?

OBS, går inte ens att komma in på windows så jag MÅSTE formatera om datorn.
Får upp felmeddelande et gick inte att swtarta windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Försök att reparera fillen genom att starta installationsprogrammet för windows med hjälp av installations_CD:n. Välj R vid första skrämbilden för repration.

Så jag har inte en aning om hur jag ska göra för att lösa det här problemet, är riktigt värdelös när det gäller sånt här.

Är väldigt tacksam om någon orkar hjälpa mig.
MVH trattvm
Citera
2012-03-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattvm
Hallå folket..

Har ett jävla problem jag hoppas att ni kan hjälpa mig med, det är så att ja tänkte formatera om datorn och när jag kommer in på installations programmet och väljer att ja vill installera xp så går det åt helvete och jag får upp :Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med din dator. BAD_POOL_CALLER
***STOP: 0x000000C2 (0x00000043, 0xC3DE2000, 0x00000000, 0x00000000)

Går inte att göra någonting, har försökt att bara repparera windows också, men fick upp samma sak då.
Någon som vet vad fan jag ska hitta på för att lösa det här problemet?

OBS, går inte ens att komma in på windows så jag MÅSTE formatera om datorn.
Får upp felmeddelande et gick inte att swtarta windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Försök att reparera fillen genom att starta installationsprogrammet för windows med hjälp av installations_CD:n. Välj R vid första skrämbilden för repration.

Så jag har inte en aning om hur jag ska göra för att lösa det här problemet, är riktigt värdelös när det gäller sånt här.

Är väldigt tacksam om någon orkar hjälpa mig.
MVH trattvm

från ett forum

"För att reparera en Windows 2000- eller en Windows XP-installation måste du starta om datorn så att den startar från Windows cd-skiva. För att datorn ska starta från cd-skivan måste man ibland gå in i bios Setup och ändra i ”Boot Sequence” så att cd-spelaren ligger före hårddisken.

När installationsprogrammets första meny kommer upp väljer du att ”Installera” även om det finns ett val som heter ”Reparera”. I den följande menyn när datorn frågar ifall den ska reparera eller installera på nytt väljer du att reparera. Då kommer installationsprogrammet att installera alla Windows-filer på nytt från cd:n så att skadade filer ersätts med nya."

ev funkar det inte om du har en gammal xp-skiva

mvh
t
Citera
2012-03-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
från ett forum

"För att reparera en Windows 2000- eller en Windows XP-installation måste du starta om datorn så att den startar från Windows cd-skiva. För att datorn ska starta från cd-skivan måste man ibland gå in i bios Setup och ändra i ”Boot Sequence” så att cd-spelaren ligger före hårddisken.

När installationsprogrammets första meny kommer upp väljer du att ”Installera” även om det finns ett val som heter ”Reparera”. I den följande menyn när datorn frågar ifall den ska reparera eller installera på nytt väljer du att reparera. Då kommer installationsprogrammet att installera alla Windows-filer på nytt från cd:n så att skadade filer ersätts med nya."

ev funkar det inte om du har en gammal xp-skiva

mvh
t

Jag har varit in och ändrat i bios så att den bootar CDn först, men det funkar ändå inte. Jag har testat att bara repparera eller att göra en ny installation av XP, får upp samma sak vad jag än väljer =/
Så jag vettifan hur jag ska lösa det här alltså.

Fortsätt mata med tipps så ska jag göra allt ja kan för att få de att funka!
Citera
2012-03-25, 15:52
Medlem
något mer

To fix the "windows\system32\config\system file is mising or corrupt" where
Xp wont boot:

Go to Recovery Console and type:

cd system32\config
ren system system.old
ren system.alt systemalt.old
copy c:\windows\repair\system
copy c:\windows\repair\regback\system
exit

http://help.wugnet.com/windows/BAD_P...ict565114.html

mvh
t
Citera
2012-03-25, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
något mer

To fix the "windows\system32\config\system file is mising or corrupt" where
Xp wont boot:

Go to Recovery Console and type:

cd system32\config
ren system system.old
ren system.alt systemalt.old
copy c:\windows\repair\system
copy c:\windows\repair\regback\system
exit

http://help.wugnet.com/windows/BAD_P...ict565114.html

mvh
t

hmm ska testa det där. tackar!

EDIT: fattar inte hur jag kommer dit så ja kan skriva nått.. Trycker in på reparera men då får ja bara välja 1 där windows är. Kan inte skriva någonting?
Senast redigerad av trattvm 2012-03-25 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in