• 1
  • 2
2012-03-25, 12:58
Medlem
Hallå.
Ska på studentskiva snart och temat är drinkar. Man kan dock vara spritsorter osv.
Har bara kommit på elk som jag tänkt vara. Men skulle helst vilja vara något annat. Finns ju black label osv, då behöver man bara ha svarta kläder.
Men har ni något tips på något man kan vara? Helst inte något jättesvårt.
Citera
2012-03-25, 13:25
Medlem
Igloons avatar
Funkar öl också eftersom du skrev elk? Isf kan du ju klä ut dig till kung
Citera
2012-03-25, 13:51
Medlem
Screwdriver går alldeles utmärkt, kan dock krävas visst jobb med dräkten. Rob Roy (finns en dålig film personen som gett namn åt drinken, klä dig som han). Annars kan du ju gå utklädd som jägare (jägermeister) eller utklädd till ryss i vita kläder (White Russian) eller slutligen kan du gå utkäldd till Rosa pantern. Det är ju bara påhittigheten som sätter stopp . Ska man vara studentikos (dvs extremt nördig och ska få betraktaren att tänka till) är det bättre med en svårare kostym och då är det Screwdriver som gäller bland dessa.
Citera
2012-03-25, 14:24
Medlem
Venditas avatar
Har varit på liknande skiva och klädde då ut mig till, som han över sa, kung! Mycket enkelt och uppskattat.
Citera
2012-03-25, 14:56
Medlem
TheBoots avatar
Malibu. Vita kläder, flätade palmbladshatt och kokosnötter i BHn.
Citera
2012-03-25, 16:15
Medlem
rayraviolis avatar
Rosa pantern
http://www.cocktailguiden.com/drink/rosa-pantern

Fidel Castro
http://www.cocktailguiden.com/drink/fidel-castro
Citera
2012-03-25, 22:07
Medlem
M.Stanfields avatar
Norrlands Guld! lite guldfärg + en flanellskjorta och en guldig keps. Glöm inte snus.
Citera
2012-03-26, 15:09
Medlem
Eftersom du tar upp en ölsort i trådstarten antar jag att det duger att klä ut sig till vilken alkoholsort som helst; i sådant fall är ju möjligheterna näst intill obegränsade, det första jag kommer att tänka på är gammal oxe (Mariestads Old Ox) och känd skogshöna (The Famous Grouse, även kallat The Famouse Gross). En maskerad är för idiotiska associationer vad en klar himmel är för fyrverkerier och för tråkiga ordvitsar vad melodifestivalen är för dålig musik - den perfekta scenen.
Citera
2012-03-26, 15:45
Medlem
Krösus Sorks avatar
Du kan vara Cosmopolitan. Bara skaffa så många religiösa och kulterella symboler/plagg du kan, bara fantasin sätter gränserna
Citera
2012-03-26, 17:52
Medlem
HugSeals avatar
Grasshopper, Tequila Sunrise, lemon sour. Finns ju ett helt gäng
Citera
2012-03-28, 09:27
Medlem
BridgeRocks avatar
Gå i dina vanliga kläder och säg att du är Ragnar(drink).

Eller klä ut dig till en utter så är du fem komma tvåan
Citera
2012-03-28, 10:10
Medlem
Shrink in spes avatar
Sätt några myntablad i håret eller kavajslaget och var en Virgin mojito!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in