Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Bra råd, tack.
Jag sitter och funderar på eurocard platinum, men det som är intressant är var brytgränsen går för när det lönar sig.
Min gissning är att det ligger över 100.000kr per år då bonusar överstiger de 1500kr i årsavgift.
Skall kolla NKs kort, och överväger även eurocard gold som har sin back2u bonus, där man får återbäring vid köp på en mängs olika ställen
EDIT: Nks kort ger (vid MasterCard, inte bara deras interna kort) 1.5 poäng per krona, 5000 poäng = 100kr rabatt NK.
Osäker på om det är bäst i jämförelse med Eurocard gold som (om jag minns rätt) har drulleförsäkring på hemelektronik och t.ex. 10% på hotells.com och 5% rabatt på expedia.
Om jag fick välja skulle detta var en bra kombination för mig: Visa bankkort/Mastercard allkort, Eurocard Gold, NK-nyckeln och Statoil-kort. Allting handlar om var du handlar, och för hur mycket. Eftersom NK-nyckeln egentligen är ett mastercard, innehåller det i princip samma
förmåner.
Eurocard Gold är ett bra all-round-kort, med schysta förmåner. Eurocard Platinum om du spenderar över 100k om året, eller reser mycket. Platinum erbjuder även concierge-service, men den bör man vara försiktig med. Känner en som använde sig av denna för att få tag i biljetter till en utsåld konsert. Det gick utmärkt, men han märkte inte förrän senare att biljetterna hade kostat honom 10-20k styck ^^.
Anledningen till att jag inte själv använder Eurocard, är för att dessa inte har någon maxgräns. Jag kan i princip köpa en bil med kortet. Om jag skulle tappa det eller bli bestulen och någon skulle köpa, ja, en bil t.ex. på min bekostnad skulle det förstås vara mindre kul... =) Går väl antagligen att överklaga, men jobbigt blir det.