2014-04-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Varför påstår du att Ryssland måste ligga RexNemorensis varmt om hjärtat för att han konstaterar att försvagandet av landet är en högpriotiterad fråga för den organiserade judenheten? Det har ju ingenting med varandra att göra. Att den organiserade judenheten vill försvaga Ryssland påverkas inte på något sätt av flashbackdebattörers inställning till Ryssland. Men du menar att så är fallet? Att om Ryssland inte låg RexNemorensis "varmt om hjärtat" så skulle judenhetens försök att försvaga landet upphöra? Finns det någon som helst logik bakom din insinuanta fråga/påstående?

Nej, det är ju naturligtvis totalt ologisk idioti. Tyvärr så är en ganska stor majoritet även bland den etniskt svenska befolkningen idioter i många avseenden. De kan inte tänka självständigt. De styrs av mer eller mindre irrationella känsloimpulser och är i grunden kaosvarelser.

Det är t.ex. väldigt dåligt om judarna lyckas slå ut nationer som Syrien och Iran, men det innebär naturligtvis inte att dessa nationer och deras befolkningar m.m. automatiskt "ligger mig varmt om hjärtat". De kanske ligger mig varmt om hjärtat av något skäl, eller jag kanske avskyr dem som pesten på ett personligt plan, men det har ju som alla logiska, rationella och någorlunda intelligenta människor förstår inget samband med insikten om att det är dåligt för oss om judarna lyckas försvaga eller besegra nationer som är fientligt inställda till NWO.
Citera
2014-04-23, 14:35
Medlem
Citat:
Att han var med skiter jag i. Det handlar om att han rapar massa neokonservativa floskler som alla andra "Ukrainafrivilliga". De har investerat så mycket känslomässigt i det här äventyret att de inte kan nås via logik eller förnuft. I slutändan kokar alla argument ner till "Putin är dum mot mina kompisar. Och mina kompisar är jättebra människor".

Jag tycker han lät som en trevlig och genuin kille. Det kändes som att det var en ärlig och engagerad person utan illvilliga baktankar. Problemet är ju dock att han har fel och att han och en del andra har investerat så mycket känslor i det hela och låst sig i en felaktig och skadlig position. I en del andra fall så har vissa personer investerat mycket prestige i frågan och de kan därför av känslomässiga skäl inte med att erkänna att de har fel och ändra inriktning. Istället börjar de fokusera på teman som på olika sätt ska rättfärdiga deras ställningstaganden. Det är tyvärr inte så många människor som har tillräckligt mycket heder, integritet och ärlighet för att öppet och rakryggat erkänna att de hade fel. Det är delvis därför det är svårt att omvända de flesta människor med fakta och logik. Har man under många års tid investerat mycket känslor och prestige i att vara "vänster" och PK, så är det inte så lätt att erkänna att det faktiskt är judarna som ligger bakom det mesta som är dåligt här i världen, att många icke-vita folkgrupper är djuriska kaosvarelser och att det hade varit bättre om Hitler och Tyskland hade vunnit andra världskriget.
Citera
2014-04-23, 14:37
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Lyssnar nu på avsnitt 12. Mycket bra att ta ställning och propagera för medborgares rätt att äga och bära vapen. Bra musikval av Jonas med "Miserere" av Allegri, även om stycket kanske är lite långt för pratradio. En klassisk klassiker helt enkelt.

Jag kände inte till detta innan, oerhört vackert stycke.
Citera
2014-04-23, 14:50
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Jag tycker han lät som en trevlig och genuin kille. Det kändes som att det var en ärlig och engagerad person utan illvilliga baktankar. Problemet är ju dock att han har fel och att han och en del andra har investerat så mycket känslor i det hela och låst sig i en felaktig och skadlig position. I en del andra fall så har vissa personer investerat mycket prestige i frågan och de kan därför av känslomässiga skäl inte med att erkänna att de har fel och ändra inriktning. Istället börjar de fokusera på teman som på olika sätt ska rättfärdiga deras ställningstaganden. Det är tyvärr inte så många människor som har tillräckligt mycket heder, integritet och ärlighet för att öppet och rakryggat erkänna att de hade fel. Det är delvis därför det är svårt att omvända de flesta människor med fakta och logik. Har man under många års tid investerat mycket känslor och prestige i att vara "vänster" och PK, så är det inte så lätt att erkänna att det faktiskt är judarna som ligger bakom det mesta som är dåligt här i världen, att många icke-vita folkgrupper är djuriska kaosvarelser och att det hade varit bättre om Hitler och Tyskland hade vunnit andra världskriget.
Får mig att tänka på denna scen från den uppenbart judekritiska filmen They Live, i vilken Nada försöker att övertala sin negerpolare Frank att sätta på sig ett par solglasögon som får en att se sanningen:

They Live Fight Scene - FULL (Explicit Language)
https://www.youtube.com/watch?v=c9rrgJXfLns
Citera
2014-04-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Jag kände inte till detta innan, oerhört vackert stycke.

En version/inspelning som jag tycker är betydligt bättre och "renare" än den som spelades i radion:

Miserere Mei Deus - Kings College Chapel Choir

https://www.youtube.com/watch?v=jZL3POaATn8
Senast redigerad av RexNemorensis 2014-04-23 kl. 14:52.
Citera
2014-04-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Får mig att tänka på denna scen från den uppenbart judekritiska filmen They Live, i vilken Nada försöker att övertala sin negerpolare Frank att sätta på sig ett par solglasögon som får en att se sanningen:

They Live Fight Scene - FULL (Explicit Language)
https://www.youtube.com/watch?v=c9rrgJXfLns

Bra och intressant film med en väldigt tydlig parallell till judefrågan, även om det enligt regissören m.fl. var helt oavsiktligt... Filmen är kanske lite "B", men ändå klart sevärd.
Citera
2014-04-23, 15:06
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
En version/inspelning som jag tycker är betydligt bättre och "renare" än den som spelades i radion:

Miserere Mei Deus - Kings College Chapel Choir

https://www.youtube.com/watch?v=jZL3POaATn8

Jag hittade också en torrent på 1,06 gb med inspelningar av ett flertal körer av Miserere Mei Deus.

Fantastiskt.
Citera
2014-04-23, 15:16
Medlem
Blixtmannens avatar
Citat:
Varför påstår du att Ryssland måste ligga RexNemorensis varmt om hjärtat för att han konstaterar att försvagandet av landet är en högpriotiterad fråga för den organiserade judenheten?
Det var en fråga på ett påstående han gjorde om att det ligger högt upp på judarnas agenda. Då jag tycker mig sett RexNemorensis flitigt diskutera om- och ta Ryssland i försvar i ett otal trådar i NS/F/N-forumet. Därav min, kanske förhastade?, slutsats att Ryssland ligger honom varmt om hjärtat.

Citat:
Det har ju ingenting med varandra att göra. Att den organiserade judenheten vill försvaga Ryssland påverkas inte på något sätt av flashbackdebattörers inställning till Ryssland. Men du menar att så är fallet? Att om Ryssland inte låg RexNemorensis "varmt om hjärtat" så skulle judenhetens försök att försvaga landet upphöra? Finns det någon som helst logik bakom din insinuanta fråga/påstående?
Svammel?
Citera
2014-04-23, 15:24
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtmannen
Det var en fråga på ett påstående han gjorde om att det ligger högt upp på judarnas agenda. Då jag tycker mig sett RexNemorensis flitigt diskutera om- och ta Ryssland i försvar i ett otal trådar i NS/F/N-forumet. Därav min, kanske förhastade?, slutsats att Ryssland ligger honom varmt om hjärtat.
Men vad har det med judarnas agenda (vilket var det RexNemorensis skrev om) att göra?
Citera
2014-04-23, 16:41
Medlem
mrphonks avatar
På fredag kör vi förfest igen https://www.motgift.nu/2014/04/missa...est-pa-fredag/

Vet att många efterfrågat detta, så vi räknar med lyssnaranstormining. Senast toppade vi på 400 livelyssnare, och sedan dess har vår ordinarie podcast nästan dubblat sitt lyssnarantal. Därför har vi satt ett tak på 500 denna gång för att garantera att servern håller — se till att koppla upp er i tid!
Citera
2014-04-23, 19:08
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vad sa han då? Kul att han ringde in, då måste jag lyssna i efterhand.

Han kritiserade RexNemorensis, Europeisch och andra anti-nationalistiska hetsare här på forumet.
Citera
2014-04-23, 19:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
På fredag kör vi förfest igen https://www.motgift.nu/2014/04/missa...est-pa-fredag/

Vet att många efterfrågat detta, så vi räknar med lyssnaranstormining. Senast toppade vi på 400 livelyssnare, och sedan dess har vår ordinarie podcast nästan dubblat sitt lyssnarantal. Därför har vi satt ett tak på 500 denna gång för att garantera att servern håller — se till att koppla upp er i tid!
Grymt!

Jag har vid varje förfest hittills fått tips på flera bra låtar jag kommer ha med mig hela livet

Te.x numera klassikern Bok Van Blerk - Afrikanerhart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in