2012-10-08, 22:56
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Senaste avsnittet finns nu på http://www.radioframat.se/2012/10/08/radio-framat-18/ för nedladdning.

Direktlänk till mp3: http://traffic.libsyn.com/framat/radioframat_avsnitt18.mp3

Håller med angående inringare. En lösning på detta är att de först kommer till en "sluss" och tas emot av en person, där får de vänta tills jag ger klartecken på att vi är redo. Så kommer vi förmodligen göra i framtiden, så fort vi hittar någon som kan tänka sig att ta den rollen. En sådan roll skulle också kunna utökas med att hålla koll på sociala medier osv så att vi kan fokusera på att snacka.

Låter bra, men behövs det verkligen en person till denna "sluss", kan man inte lösa det på teknisk väg med nån liten väntan för inringaren, typ som det brukar vara när man ringer diverse företag eller myndigheter? "Du är placerad i kö" osv.

Det handlar ju inte om nån lång stund heller, bara så de andra får en chans att avsluta sin mening.
Citera
2012-10-08, 22:58
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Låter bra, men behövs det verkligen en person till denna "sluss", kan man inte lösa det på teknisk väg med nån liten väntan för inringaren, typ som det brukar vara när man ringer diverse företag eller myndigheter? "Du är placerad i kö" osv.

Det handlar ju inte om nån lång stund heller, bara så de andra får en chans att avsluta sin mening.

Inte med den tekniska lösning vi använder just nu iallafall. Vi kan visserligen parkera samtal men risken är att folk då lägger på. Det kan också i framtiden när fler ringer (vi märker redan nu att både antal lyssnare och inringare ökar stadigt) vara bra med en mellanhand som kan kontrollera vem det är som ringer.
Citera
2012-10-08, 23:01
Medlem
Söderman snackar helt seriöst om sjunkande Atlantis och den tidigare exorcismförespråkaren De Geer förnekar månlandningen...

Nu laddar vi inför valet! Nu försöker vi bredda partiet och nå ut till SD:are. SvP 2014!
Citera
2012-10-08, 23:04
Medlem
Dorniers avatar
Det var inte bara en månlandning för övrigt, utan sex stycken mellan 1969 och 1972.
Citera
2012-10-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Söderman snackar helt seriöst om sjunkande Atlantis och den tidigare exorcismförespråkaren De Geer förnekar månlandningen...

Nu laddar vi inför valet! Nu försöker vi bredda partiet och nå ut till SD:are. SvP 2014!

Haha, förnekar han verkligen månlandningen i senaste avsnittet? Hade tänkt lyssna på det imorgon. Jag är inte förvånad dock. Intressant med en person som tror på katolicismens sagor men inte exempelvis Förintelsen och månlandningen. Och det där med Atlantis... Ja, ingen behöver tvivla på att detta är foliehattarnas och tokstollarnas parti nummer ett, håll inte andan när ni väntar på valframgångar bara.
Citera
2012-10-08, 23:09
Medlem
mrphonks avatar
Citat:

Tycker du verkligen att Söderman talade "helt seriöst om sjunkande Atlantis"? Isånnafall bör du lyssna en gång till. Vad gäller månlandningen så får det ju stå för Jonas, även om jag tycker det är bra att förhålla sig kritiskt till det mesta. Personligen intresserar det mig inte, jag vet iaf att Tintin varit på månen.
Citera
2012-10-08, 23:11
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Haha, förnekar han verkligen månlandningen i senaste avsnittet?

Nej han förnekade väl inte månlandningen, men han sade att det finns konstigheter kring den, den första som genomfördes 1969 får man förmoda då.

Det var ju Werner von Braun som låg bakom hela Apollo-projektet på 60-talet, han som konstruerade V1- och V2-raketerna i NS-Tyskland.
Citera
2012-10-08, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Tycker du verkligen att Söderman talade "helt seriöst om sjunkande Atlantis"?
Ja, det gjorde han faktiskt. Jag var nästan tvungen att nypa mig själv för att tro att det var sant.
Citera
2012-10-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ja, det gjorde han faktiskt. Jag var nästan tvungen att nypa mig själv för att tro att det var sant.

Det är ju något märkligt med Söderman överlag. Det visar hans track record tydligt. Att Vavra Suk också avslöjade att Magnus Söderman hade stöttat Marc Abramsson för så sent som två år sedan var lite lustigt. Där blev han spak, Magnus!
Citera
2012-10-08, 23:25
Medlem
Smerchs avatar
Citat:

Jag tolkade det där på samma sätt som Dan, men du kanske har rätt. Men vad är poängen med att medvetet misstolka andemeningen i det Jonas sa på det sättet du gör? Folk som inte lyssnade får ju helt fel uppfattning.

Du får gärna berätta mer om det där med exorcism, det hade jag inte hört talas om?
Citera
2012-10-08, 23:32
Medlem
Citat:

När vi ändå snackar söderman, vavra nämnde ju den förra incidenten när tidningen höll på att gå omkull.
Är det inte lite fräckt av söderman att inte med ett ord nämna sin egen skuld i det som hände då?
kontentan var ju att vavra först fick stryk, sanna blev satt som CR med söderman som den som styrde bakom.
Sen drog firma söderman/skillt från NI när äver marc fick stryk, det var då vavra fick ta över med massa problem som bla söderman var inblandad i.
när ska ni diskutera det i radio framåt?
Citera
2012-10-08, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Det är ju något märkligt med Söderman överlag. Det visar hans track record tydligt. Att Vavra Suk också avslöjade att Magnus Söderman hade stöttat Marc Abramsson för så sent som två år sedan var lite lustigt. Där blev han spak, Magnus!
Instämmer. Jag har varnat för Söderman/Skillt från dag ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in