2012-12-28, 17:59
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Utseendefixerade, much?

Klart, trodde det var ett kriterium?
Citera
2012-12-28, 18:00
Medlem
mrphonks avatar
Vi har Sveriges tre bästa radioansikten helt enkelt.

Vad gäller videosändningar så är det inte en omöjlighet i framtiden, men det ligger inte i den närmaste horisonten.
Citera
2012-12-28, 18:29
Medlem
Dorniers avatar
Det är nog mycket svårare att få TV/video-sändningar att se proffsiga ut, det krävs nog mycket större budget och mer kunnande vad gäller klippning, ljussättning, osv.

Ni gör väldigt bra och proffsig radio nu, förutom lite teknikstrul ibland, fortsätt med det istället.
Citera
2012-12-28, 18:35
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det är nog mycket svårare att få TV/video-sändningar att se proffsiga ut, det krävs nog mycket större budget och mer kunnande vad gäller klippning, ljussättning, osv.

Ni gör väldigt bra och proffsig radio nu, förutom lite teknikstrul ibland, fortsätt med det istället.

Ja, vi får se. Men jag tror att vi i framtiden bör/kan producera mycket mer av sådana här typer av filmer: http://www.youtube.com/watch?v=NdcexPAD27U&list=SPE492E384F1EEF926&index= 2
Citera
2012-12-28, 18:43
Medlem
Dorniers avatar
Jag tänkte mer om ni skulle ha som ett diskussionsprogram i en studio, det kanske är lite svårare att se proffsigt ut.

Videoklippet du länkade till var bra annars, sånt material kan ni säkert göra mer av.
Citera
2012-12-28, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Vi har Sveriges tre bästa radioansikten helt enkelt.

Vad gäller videosändningar så är det inte en omöjlighet i framtiden, men det ligger inte i den närmaste horisonten.
Visa att nationalism inte betyder stagnation. Framåt!
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier

Ska det strula kan det lika gärna göra det med bild. Det tar naturligtvis en stund innan det blir riktigt bra men börjar man aldrig så når man aldrig dit.
Citera
2012-12-28, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Klart, trodde det var ett kriterium?
Sorry, har läst ikapp i klädkodstråden nu. Du har rätt.
Citera
2012-12-28, 21:31
Medlem
EmileZolas avatar
Vet inte om man kan komma med diskussionsförslag till Dan här i tråden, men jag har alltid varit nyfiken på vad ni tre (eller nationalister i allmänhet) tycker om en sådan som Theodor Herzl. Stöder ni judisk nationalism även om ni inte sympatiserar med staten Israel per se?

Det kanske blir kontextlöst, men det hade ändå varit intressant att höra tre så pass skarpa retoriker som ni götta ned er i detta någon gång.
Citera
2012-12-29, 00:21
Medlem
mambosiuss avatar
Jag stör mig ganska kraftigt på Jonas påstående att julen är en kristen högtid, punkt slut. Det blir lite fånigt att låta sin egen kristna tro på ett så taktlöst sätt lägga sig som en våt filt över hela högtiden och över den kräva sin ensamrätt. Javisst vi har i landet levt med kristendomen i tusen år, men det är också en kristendom utformad med fornnordiska verktyg och seder. Jul lär ha firats innan kristendomen kom på plats, som just "jul". I Sverige har ju till och med namnet på denna fest fått leva kvar, när man i andra länder valt att "kristifiera" namnet till en mässa för Kristus. Den Svenska jultraditionen är ju ett sammelsurium av olika traditioner från olika tider. Julen behövs antagligen både av andliga och av praktiska skäl för nordbons välmåga. Det är lätt att tänka sig att den som strax efter det att kristendomen införts, fick den tidens "fuck you!" tillbaka när han inför några ännu ej kristnade, kom med påståendet att julen är en kristen högtid. För dem var antagligen påståendet att julen inte var hednisk lika bisarrt som för Jonas att julen inte är kristen. Men med skillnaden att Jonas borde veta bättre.

Man kan nog säga att julen "är" det som samhället i övrigt är. Är samhället mycket kristet, blir julen mycket kristen. Är samhället på väg bort från det kristna, tonar de kristna inslagen så sakteliga bort från julen. Därför anser jag att det är en statisk syn på julen som Jonas ger uttryck för. Vem äger julen? I mitt hus så är det inte Jesus i alla fall.

/JTS
Citera
2012-12-29, 01:00
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mambosius
Jag stör mig ganska kraftigt på Jonas påstående att julen är en kristen högtid, punkt slut. Det blir lite fånigt att låta sin egen kristna tro på ett så taktlöst sätt lägga sig som en våt filt över hela högtiden och över den kräva sin ensamrätt. Javisst vi har i landet levt med kristendomen i tusen år, men det är också en kristendom utformad med fornnordiska verktyg och seder. Jul lär ha firats innan kristendomen kom på plats, som just "jul". I Sverige har ju till och med namnet på denna fest fått leva kvar, när man i andra länder valt att "kristifiera" namnet till en mässa för Kristus. Den Svenska jultraditionen är ju ett sammelsurium av olika traditioner från olika tider. Julen behövs antagligen både av andliga och av praktiska skäl för nordbons välmåga. Det är lätt att tänka sig att den som strax efter det att kristendomen införts, fick den tidens "fuck you!" tillbaka när han inför några ännu ej kristnade, kom med påståendet att julen är en kristen högtid. För dem var antagligen påståendet att julen inte var hednisk lika bisarrt som för Jonas att julen inte är kristen. Men med skillnaden att Jonas borde veta bättre.

Man kan nog säga att julen "är" det som samhället i övrigt är. Är samhället mycket kristet, blir julen mycket kristen. Är samhället på väg bort från det kristna, tonar de kristna inslagen så sakteliga bort från julen. Därför anser jag att det är en statisk syn på julen som Jonas ger uttryck för. Vem äger julen? I mitt hus så är det inte Jesus i alla fall.

/JTS
Va fan... Jesus uppfann alltså julen och Den forna seden kritiserades. Jag har inte hunnit lyssna och nu blir man ju sjukt nyfiken på om det var ännu mer kristet trollande i programmet?
Citera
2012-12-29, 01:17
Medlem
mr.demons avatar
Lite svårt att höra de som ringede in och blev intervjuade. Ljudet försvann lite titt som tätt. Annars lika kul o höra Söderman.
Citera
2012-12-29, 01:53
Medlem
mambosiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Va fan... Jesus uppfann alltså julen och Den forna seden kritiserades. Jag har inte hunnit lyssna och nu blir man ju sjukt nyfiken på om det var ännu mer kristet trollande i programmet?

Ja boken den forna seden kritiserades som mer eller mindre humbug av Jonas. Författaren till boken Östen Källman, har ju gjort ganska få egna tolkningar, men istället låtit olika skrivna urkunder tala för sig själva, för att beskriva forn sed. Detta anser Jonas tydligen vara ovederhäftigt. Det framgår i alla fall med klar tydlighet i boken, att Östen Källman försöker ge en positiv bild av den forna seden. Men jag har svårt att peka på vad som är rimligt och vad som är orimligt. Men det är tydligt att Jonas hyser ett, för att låna från våra fiender, ett ressentiment mot förkristliga traditioner (och gudar).

/JTS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in