2013-09-04, 18:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Som jag sa så är det en vanlig fråga i mail både till radion och partiet.
På så vis, höll på och multi-taskade medan jag lyssnade så svårt att komma ihåg 100% från programmet

Men i vilket fall vill jag bara säga att efter sommaruppehållet har alla avsnitt varit grymt bra, kul att det bara blir bättre och bättre.
Citera
2013-09-04, 23:50
Medlem
EmileZolas avatar
Nu när MLK har tagits upp skulle det vara intressant att höra en diskussion om den samtide Malcolm X, som ju är väldigt intressant i ett Radio Framåt-sammanhang eftersom han delade många synpunkter med trojkan. Både Malcolm X och en tänkare som Theodor Herzl hade många sunda idéer om nationalism och segregation men tas av någon anledning aldrig upp i programmet. Jag hoppas det inte beror på att man innerst inne är småaktiga raselitister och inte vill diskutera en "neger" eller en "jude" i ett positivt sammanhang.
Citera
2013-09-05, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Nu när MLK har tagits upp skulle det vara intressant att höra en diskussion om den samtide Malcolm X, som ju är väldigt intressant i ett Radio Framåt-sammanhang eftersom han delade många synpunkter med trojkan. Både Malcolm X och en tänkare som Theodor Herzl hade många sunda idéer om nationalism och segregation men tas av någon anledning aldrig upp i programmet. Jag hoppas det inte beror på att man innerst inne är småaktiga raselitister och inte vill diskutera en "neger" eller en "jude" i ett positivt sammanhang.
Jag vill gärna spinna vidare på detta och skulle gärna vilja höra Trojkan prata om "Americas Black Hitler" - Dr. Kahlid Mohammad, om de är familjära med karln.
http://www.youtube.com/watch?v=ztSzoh8N6es#at=449
http://www.youtube.com/watch?v=cFuiZctn2zE

Annars kan ju Marcus Garvey som faktiskt förespråkade ett återvändande av USA:s svarta till Afrika vara värd att nämna och diskutera.
Citera
2013-09-05, 15:17
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Angående senaste programmet så får jag medge att jag inte alls håller med i eran kristna syn i frågan om abort. Jag är emot abort som det överlag används idag. Så kallade oönskade graviditeter där kvinnor gör abort av bekvämlighetssyften. Jag är däremot för det om det sker i eugenik-syften. Alltså för att stävja födslar av barn med svåra sjukdomar eller syndrom. Till exempel KUB-test vilket kan göras i den nionde veckan.

Den gode William Pierce uttryckte det på ett väldigt bra sätt i det här citatet:
Citat:
Now, I should tell you that I am not opposed to all abortions on religious grounds, as most anti-abortionists are. I am opposed on racial grounds to the large-scale abortion for mere convenience that we have in the United States and much of Europe today. I am opposed to the large-scale killing of healthy, White babies, just because the mothers decide that it would be inconvenient for their careers or their life-styles to give birth. I believe that the fact that the U.S. government and much of American society, with the vigorous encouragement of the mass media, approve of the large-scale abortion of healthy, White babies for the sake of convenience is a sign of the moral collapse of our society. I see a sign of moral collapse whenever the convenience of the individual is given precedence over the health and welfare of the race. And in line with this racial view, I approve of abortion whenever it serves a eugenic purpose.

Ni får kalla mig för en vidrig hollywoodnasse hur mycket ni vill men det är min syn på den frågan.
Senast redigerad av NoEasyWayOut 2013-09-05 kl. 15:28.
Citera
2013-09-05, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Hittade nyss (igår kväll) ett radioprogram som heter "Radio Länsman".
Detta program verkar vara mer åt SD-hållet.

Till Dan;

Kan inte ni på Radio Framåt ta en debatt med dessa angående SD vs SvP:s politik?
Skulle vara synnerligen underhållande, men jag är tämligen säker att de kommer att tacka nej.
Skulle ju bli lite män vs pojkar.

Nu har dock lyssnat väldigt lite på RLM men den intellektuella nivån verkar inte vara allt för hög om man jämför.

EDIT: Hur det än går så borde RF ta upp RLM.
Senast redigerad av basfiolen 2013-09-05 kl. 19:06.
Citera
2013-09-06, 12:39
Medlem
anna_83s avatar
Skulle tycka det var intressant om ni berörde det svenska agerandet kring syrienkonflikten. Det jag tänker närmast på, är inte oviljan att angripa militärt, utan bestämmelsen att ge varenda jävla syrier PUT i Sverige. Vår regering går verkligen i bräschen för att fylla Europa med invandrare från alla världens hörn.

En av Radio Framåts hackkycklingar, Kent Ek*roth, gör ett(enligt mitt tycke) bra framträdande i Russian Today. Han beskriver där att det inte handlar om "flyktingar" överhuvudtaget, utan att det handlar om folk som medvetet "reser" genom mellanöstern och Europa för att komma till Sverige. Varför han kan vara fullkomligt ärlig vet jag att ni har en förklaring till, men det är väl ändå skönt att någon är det?

Blir Syrien bombat av Israel och Amerikanerna, hur blir det då? Flyktingvågar i miljoner är förmodligen att vänta, och om inte andra länder följer svensk färg, kraschar hela vårt land då? Synnerligen aktuell och dramatisk utveckling....
Citera
2013-09-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoEasyWayOut
Angående senaste programmet så får jag medge att jag inte alls håller med i eran kristna syn i frågan om abort. Jag är emot abort som det överlag används idag. Så kallade oönskade graviditeter där kvinnor gör abort av bekvämlighetssyften. Jag är däremot för det om det sker i eugenik-syften. Alltså för att stävja födslar av barn med svåra sjukdomar eller syndrom. Till exempel KUB-test vilket kan göras i den nionde veckan.

Den gode William Pierce uttryckte det på ett väldigt bra sätt i det här citatet:

Ni får kalla mig för en vidrig hollywoodnasse hur mycket ni vill men det är min syn på den frågan.

Kan bara hålla med om detta. Abort är ett väldigt användbart eugeniskt redskap som kan vara till stor nytta om det används på rätt sätt. Det bör dock sägas att abort även kan ha ett eugeniskt syfte även om det inte använda för att stävja födslar av personer med genetiska sjukdomar. Ex så är det ingen sjukdom att ha låg intelligens men likväl så är det inte önskvärt att personer med låg intelligens sprider sina gener vidare. Typiskt sett så har personer som får oplanerade graviditeter låg intelligens vilket gör att det på eugeniska grunder är önskvärt att de inte blir gravida på detta sätt och då kan aborter vara användbara (ex typiska ensamstående välfärdsmödrar) .
Citera
2013-09-06, 14:48
Medlem
Citat:

Kan bara instämma
Citera
2013-09-06, 14:58
Medlem
mrphonks avatar
Till er som inte höll med: Delta gärna en stund i nästa veckas program. Maila radioframat@gmail.com så löser vi detaljerna.
Citera
2013-09-06, 16:26
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:

Jag håller med!
Citera
2013-09-07, 00:14
Medlem
thelindgrennheros avatar
Lite väl mycket vurmande för de efterblivna i senaste avsnittet tycker jag.
Citera
2013-09-07, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Lite väl mycket vurmande för de efterblivna i senaste avsnittet tycker jag.

Jag tycker att man ska försöka ge människor som fått otur i livet, ett sådant bra liv som det går, men även jag tycker att de överdrev i det senaste avsnittet. Dan sade i avsnittet att väldigt få efterblivna skulle vilja dö om de fick frågan, såklart de inte vill dö, alla har vi överlevnadsinstinkter (nåja, nästan alla iaf). Om man däremot skulle fråga personen om han/hon hellre hade velat vara frisk, då skulle förmodligen 100 % svara ja på det. Jag tycker det blev lite löjligt faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in